Meny Jussiksi - kommentteja
Meille on tulossa vieraita Jussiksi.
Ajattelin seuraavaa menyta. Miltä kuullostaa? Varsinkin toi salaatti oli musta herkullisen kuuloinen. Onko kommentteja?
Atria 1000g Grillilautanen, jossa on naudan paistileikkeitä, porsaan filettä ja broilerin sisfilettä - grillattuina.
Kyytipojaksi uusia perunoita sekä herkullista Juusto-luumusalaattia.
Resepti:
ruukku jääsalaattia
ruukku tammenlehtisalaattia
4 - 5 tuoretta luumua
puolikas kurkku
1/2 dl pinjansiemeniä
1 pikari (90 g) Valio Forte® lastuja
Siirappikastike
1 prk (200 g) Valio kermaviiliä
1 rkl siirappia
2 tl sitruunamehua
2 rkl persiljaa hienonnettuna
mustapippuria myllystä
Kommentit (38)
Siis ihanko oikeasti osa teistä, aikuisista ihmisistä, kehtaisi vierailulle mennessään sanoa, että hyi, en syö, marinadia! Sitten kannattaa kyllä mennä tosiaan aina omien eväiden kanssa joka paikkaan.
Ap:lle sanoisin, että jos teitä on noin iso porukka koolla, niin ehkä joku muukin voi tuoda jotain tarjottavaa :)
etteivät kaikki tykkää valmiiksimarinoiduista lihoista, joten kannattaisi ostaa jotain muuta, parempaa lihaa juhlan kunniaksi, tai kalaa.
että älkää nyt todellakaan ostako pelkkää "kunnon" Wilhelmiä vaan ainakin osa ihan jauhomakkaraa Atrillia tai vastaavaa. Paitsi tietysti jos tiedät että kaikki syövät jotain Wilhelmiä, mutta muuten molempia vaihtoehtoja tarjolle.
mutta minua huolestuttaa tuo salaatti. Kai AP tiedät, että tarvitset VÄHINTÄÄN kolminkertaisen annoksen tuota salattia, jotta se riittää kaikille?
Siis ihanko oikeasti osa teistä, aikuisista ihmisistä, kehtaisi vierailulle mennessään sanoa, että hyi, en syö, marinadia! Sitten kannattaa kyllä mennä tosiaan aina omien eväiden kanssa joka paikkaan.
Ap:lle sanoisin, että jos teitä on noin iso porukka koolla, niin ehkä joku muukin voi tuoda jotain tarjottavaa :)
Kohteliaasti kieltäytyisin lihasta esim "kiitos, mutta nyt ei maistu liha" tai vastaavaa. en suinkaan tekisi siitä numeroa!
Tästä otannasta jo voisi päätellä, että aika moni jättää ne valmismarinoidut lihat syömättä...
Katselin kaupassa tuota grillilautasta, ja eipä siinä kyllä hirveesti syötävää taida olla. Osta ennemmin kunnonkokoisia possupihvejä esim cittarista saa isoissa paketeissa. Niissä on jo syötävää eikä marinadit oo hirveen makuisia.
aika niukalta vaikuttaa tarjoilu, itse ostin tuon grilliboxin kokeeksi viikonloppuna kana oli hyvää, possu ok, mutta naudanliha sitkeetä ja muutenkin maistu ihan vanhalta naudalta, uusia perunoita, eri kaloja, kesäisiä salaatteja esim mansikka-rucolasalaattia, kunnon lihaa, leipää ,levitteitä, kunnon jälkiruoka , eikö jussina kuulu herkutella kunnolla
Ap:n menu oli noin 3 hengen menu, eli lisää ruokaa :)
lisäksi muakin ällöttää valmismarinoitu liha. Miksi et osta tavallista lihaa? Pelkkä suola ja pippuri riittää mulle. Kanaa kannattaa ehkä marinoida, mutta sen voi tehdä itse
Tarkka ohje perussalaatille, valmismarinadit ja teurasperkuusetit "kätsyjä", menekkimäärät ihan hakusessa jne. joten kannattaa kuunnella vinkkejä, niinkuin hän mielestäni on tehnytkin. Antakaa nyt muutkin niitä neuvoja älkääkä jeesustelko, miten huonokäytöksisiä ihmiset ovat, kun eivät koske valmismarinoituihin teurasjämiin. Nuo oranssiin liemeen upotetut "lihat" ovat ihan hirveää kusetusta; kukaan ei ostaisi niitä, jos marinadi ei peittäisi totuutta lihoista. Samalla kilohinnalla saa HYVÄÄ lihaa, turha maksaa markkinointimiesten luomista mielikuvista, kun tuote on ihan peestä.
eli kalaa kaipaisin minäkin tarjolle ja olisi hyvä olla ainakin kahta eri salaattia, esim. ehdotuksesi lisäksi mansikkafetasalaatti johon tulee edellä mainittujen lisäksi rucolaa. Miten olisi kylmäsavulohi ja yksi mielestäni todella harkullinen "salaatti" on uusista perunoista itse tehty perunasalaatti, nam :)
Miljoonat kiitokset teille kaikille vinkkejä antaneille. En ollut uskoa silmiäni, kun näin kuinka monta kommenttia olen saanut.
Sain paljon hyviä vinkkejä: salaatteja useita eri lajeja, itse tehtyä leipää + voita, uusia perunoita, savukalaa, makkaraa ja sitten tuota grillattavaa lihaa.
Täytykin nyt kaupassa katsoa uudelleen kylmätiskin antia. Jos ottaisi osan valmiiksi marinoituna ja osan sitten ilman. Vieraillamme ei tietääkseni ole mitään ruoka-aineallergioita, mutta aattelin valita kaiken kuitenkin varmuuden vuoksi laktoosittomana.
Hyvää Jussia kaikille!
tai ainakin vähälaktoosisena ne mitä missä laktoosia on. Toivottavasti teillä on mukava juhannus ja ruoat tekevät hyvin kauppansa! Vinkiksi vielä se, että jos ostat esim. sitä entrecoteta niin ota lihat jo päivällä lämpimään, saavat siis olla hyvin pari tuntia ainakin huoneenlämmössä ennen grillausta (vähän pihvin paksuudestakin riippuen), näin saat mehevät lihat. Nautaa ei tarvitse kauaa kypsentää (toki jotkut tahtovat lihansa aivan läpikypsänä), sopiva raakuus tuo hyvin lihan maun esiin.
Hyvää juhannusta toivottaa aiemmin ketjuun kirjoittanut
meillä nuo ei tekisi kauppaansa ollenkaan, ei tuo salaatti eikä tuollaiset valmislihat. Mutta jos te ette paremmasta tiedä, niin varmaan on ihan tyytyväistä porukkaa pöydän ääressä, ja sehän on pääasia. Hauskaa jussia joka tapauksessa.
äläkä osta valmiiksi marinoituja.
Marinoiminen itse on tosi helppoa ja tulee taatusti paremman makuista.
äläkä osta valmiiksi marinoituja.
Marinoiminen itse on tosi helppoa ja tulee taatusti paremman makuista.
tää jussi meni jo...
En huomannut ketjun päiväystä.
Toivottavasti ap:n meny onnistui!
pienellä alkukirjaimella. Toisekseen se on "kuulostaa", yhdellä l-kirjaimella.