lapseni ei tahdo isälleen...
Minulla on tytär, joka asuu kanssani. Isä asuu toisella paikkakunnalla n. 20 - 30 min ajomatkan päässä. Tyttäreni ei millään tahdo isälleen, koska kertoo, että siellä ei ole mitään omaa, se on niin vieras paikka, että siellä vaan on paha olla. Minulle tulee paha mieli siitä, kun pakotan lapseni sinne, hän kertoo myös, että isän uusi äitipuoli on mukava... tästä tunnen mustasukkaisuutta.. mutta isällähän on oltava oikeus saada lapsemme luokseen? vai?
vastatkaa :(!
Kommentit (11)
tilanteesta lapsen isän kanssa? Jos vaikka pääsisitte kaikki yhdessä johonkin toiseen ratkaisuun, kuten esim. edellisessä viestissä.
Perustele :o siis miksen olis?
tyttö on 11v, syksyllä 12.
tytär ei millään tahdo mennä isänsä uuden perheen luo. Isä olisi valmis hakemaan lapsen luokseen yli 500 km:n päähän, mutta tyttö ei lähde sitten millään.
Tyttö, 9v. sanoo syyksi sen että siellä on tylsää ja hän ei kuulemma osaa nukkua ollenkaan siellä ollessaan.
Isä tekee pitkiä päiviä töissä ja lapsen pitäisi olla täysin vieraan ihmisen, isän uuden puolison kanssa päivät ja sen luultavasti on syy jonka vuoksi tyttö ei sinne mene. Tuo "äitipuoli" on hiljainen ja ei kuulemma pahemmin edes puhu tytölle, joten päivät taitavat olla aika pitkiä ilman juttuseuraa tai muuta tekemistä.
En ole pakottanut tyttöä sinne ja minulle on aivan sama isän "oikeuksille" jos lapsella on siellä paha olla. En myöskään ikinä ole estänyt tapaamisia, en vaan pakota lasta niihin.
jotenkin ajattelin, että lapsi on varmaankin aika iso, kun harkitset, että hän itse voisi päättää, meneekö isälleen. Toisalta sitten tuon ikäisten lasten kohdalla vanhempien on jo pitänyt päästä yli siitä, että lapset pitävät muistakin aikuisista (viimeistään ekaluokkalaiset ihailevat opettajaansa enemmän kuin äitiä :)), joten siinä kohdassa tuntui, että lapsi olisi alle kouluikäinen.
Itsekin olen lähiäiti ja tapaamiset sujuvat tällä hetkellä hyvin. Olen kuitenkin ajatellut tarvittaessa käyttää uhkailua, kiristystä ja lahjontaa, jotta lapset jatkossakin menevät isälle säännöllisesti. On niin iso menetys lapselle, jos isäsuhde kuihtuu lähes kokonaan pois.
Voitko auttaa lasta jotenkin, voiko omia tavaroita ottaa mukaan, tai saisiko isälle viedä joskus yksittäisellä kerralla kaverin mukaan?
kun lapsen isä ilmestyy sovittuun tapaamisaikaan ovellesi hakemaan lasta?
En myöskään ikinä ole estänyt tapaamisia, en vaan pakota lasta niihin.
jotenkin ajattelin, että lapsi on varmaankin aika iso, kun harkitset, että hän itse voisi päättää, meneekö isälleen. Toisalta sitten tuon ikäisten lasten kohdalla vanhempien on jo pitänyt päästä yli siitä, että lapset pitävät muistakin aikuisista (viimeistään ekaluokkalaiset ihailevat opettajaansa enemmän kuin äitiä :)), joten siinä kohdassa tuntui, että lapsi olisi alle kouluikäinen.
Itsekin olen lähiäiti ja tapaamiset sujuvat tällä hetkellä hyvin. Olen kuitenkin ajatellut tarvittaessa käyttää uhkailua, kiristystä ja lahjontaa, jotta lapset jatkossakin menevät isälle säännöllisesti. On niin iso menetys lapselle, jos isäsuhde kuihtuu lähes kokonaan pois.
Voitko auttaa lasta jotenkin, voiko omia tavaroita ottaa mukaan, tai saisiko isälle viedä joskus yksittäisellä kerralla kaverin mukaan?
Niin, siis pääsen siitä yli, mutta kun äitipuoli ei kai pidä lapsesta (unohtuiko kirjoittaa?) vaan omasta lapsestaan, ja antaa tälle kaikkea silloinkin kun lapseni on siellä, ja lapseni joutuu katselemaan vierestä, kun äiti ja tytär menevät laittamaan hiuksia ymsyms, ei tietenkään kuulosta isolta asialta, mutta lapsen selittämänä sen ymmärsi. Ei voi viedä kaveria sinne.. juuri tästä siskopuolesta, äitipuolesta, ja oman tilan puuttumisesta johtuen, eikä isäkään sitä tuskin kannattaisi.
Voisitko jutella hänen kanssaan, siis tuon äitipuolen, että osaako yhtään ajatella, miltä tyttärestäsi tuntuu.
Olen nähnyt hänet, kun hän on tytön pari kertaa hakenut, ja ihan kivalta hän vaikuttaa.. Ei hän voi ymmärtää sitä, että lapseni on ''yksinäinen'', haluaa tyttärelleen vain parasta, sitäpaitsi eihän häntä edes voi vaatia välittämään toisen, miehensä entisen vaimon, tyttärestä...!!
tahdo mennä isälleen enkä häntä tietenkään siihen pakota! Olen sanonut isälle,että toki saa tavata lastaan,vieköön jätskille tms. mutta lapseni ei juurikaan enää isällään käy.