Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mieheensä "rakastua" uudelleen? Jatkaisitko suhteessa, josta puuttuu "rakkaus"?

Vierailija
21.06.2010 |

Nyt etenkin prinsessahäiden jälkeen, heh, mietin oman suhteeni tilaa. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa jo 15 vuotta - lähes kakarasta asti. Välillä meillä on ollut vaikeaa, molemmilla pienet syrjähypytkin vuosia sitten. Nyt on taas raskasta. Tuntuu, etten rakasta miestäni. Kunnioitan ja olemme kavereita, mutta en ajattele häntä romanttisessa mielessä ollenkaan. Onko tämä nyt tässä. Pitäisikö avioliitossa aina Rakastaa toisiaan, isolla ärrällä? Voiko rakkaus vielä herätä jostain? Voisitko itse elää ilman rakkautta. Voi miten kyynelehdin Viktoriaa ja Danielia katsellessa - he olivat niin rakastuneita...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalta voi pyytää lisää rakkautta puolisoaan kohtaan.

Vierailija
2/3 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan miestäni tänään ihan toisin kuin hääpäivänä ja ennen sitä. Eli mun mielestä ei kannata verrata omaa elämäänsä Victorian ja Danielin (kylläkin ihanaan) yhteen erikoiseen päivään.

Ollaan oltu vuosia yhdessä, saatu kolme lasta, jaettu ilot ja surut. Luotan häneen, nauran hänen kanssaan, olen kiinnostunut hänestä ja hänen ajatuksistaan, seksi on hyvää ... Rakkautta siis piisaa.

Elämä muuttaa ihmistä paljon, olisi kamalaa jos tunteet pysyisivät samanlaisina.

Vastauksena kysymykseen: en eläisi mieheni kanssa ellemme rakastaisi toisiamme, se olisi elämän tuhlaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeastaan kaksi ihan eri asiaa. Rakastuminen on raju tunnereaktio, jonka takana on ihmisen biologiset pariutumismekanismit. Se hiipuu jokaiselta parilta ajan kuluessa.

Rakkaus taas- niin, mitä se tarkalleen ottaen on? Itse koen rakkauden tilana, jossa haluan ehdottomasti elää juuri mieheni kanssa ja jossa olotilassa ajatus siitä että emme saisi olla yhdessä on kamala. Saatan kyllä seksuaalisessa mielessä ajatella muitakin miehiä, mutta todellisuudessa koen sen vaivaannuttavana jos joku minua moisin aikein lähestyy.

En oikein osaa sinulle ap antaa vastauksia siitä mitä rakkaus on tai mitä sen tulisi olla. Se on niin paljon kiinni siitä, mitä itse koet rakkaudeksi? Rakkautta puolisoon voi kuitenkin herätellä: ajattele niitä alkuaikoja, jolloin hän sekoitti pääsi. Ajattele niitä hetkiä jolloin hän sai sinut kiihottumaan niin että päähäsi ei mahtunut yhtään järkevää ajatusta. Ajattele kaikkia niitä puolia joista hänessä pidät ja jätä negatiiviset puolet vähemmälle huomiolle. Osoita itse hänelle hellyyttä ja rakkautta tavalla joka on teille luontevaa (ei siis tarvitse olla romanttisia illallisia jos ne ovat teistä lähinnä hölmöjä. Romantiikaksi käy hevikonserttikin jos se on teille luontevampaa). Ja ole avoin puolisollesi; kerro hänelle mitä toivoisit, mitä koet teiltä puuttuvan. Keskutelkaa rohkeasti suhteenne tilasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan