Mulla on niin vähän rahaa, että en osta 10,5kk ikäiselle enää korviketta.
Korvikelaatikon hinnalla saa viikon kevytmaidot ostettua. Ollut ikänsä korvikevauva, niin lehmämaitoon jo tottunut.
Kommentit (13)
kuin se mikä on vauvalle ns parasta (jos ei äidinmaitoakaan saa)??
Ei muuten, mutta ne munuaiset...
koko homman silloin 10,5kk sitten. Ja Tuttelilaatikon hinnalla saan 5 litraa kevytmaitoa ja niillä mennään.
5 litraa tulee laatikosta ja kesällä siihen voi vähän lisätä extravettä.
Eihän ton ikäinen sitä maitoa niin paljon edes juo ettei nanniin ole varaa.
Suolistosairaudet kestävät lopuniän, kannattaa miettiä se loppuun ennen kuin päätöksiä tekee.
yli 1,5 litraa korviketta kun muu ei kelpaa. Kotiruokaan en jaksa laittaa, paitsi eineksistä.
mahakipuja ja juo tosiaan sen 1,5 litraa päivässä ja sehän maksaa jo 2,5€, viikossa 15€ pelkkiin maitoihin ja siihen muutama purkki sosetta päälle, niin vaivan ruuat maksavat kuukaudessa 120€.
ja laatikko maksaa 4,40-4,70€. Meillä menee nannilaatikko alle 2 päivässä.
Miten sä voit rääkätä lastasi noin? Mene sosiaalitoimistosta pyytämään rahaa lapsellesi!
Jos ei ole rahaa, niin sitä ei ole. Ja vaiva herää jo muutenkin 5-6 kertaa yössä, ihan sama muutaman kerran lisää pierujen takia.
Ja lähes 11kk ikäinen voi jo ihan hyvin alkaa juoda kevytmaitoa, kun ei ole rintamaitoa saanut päivääkään.
Mullei ole varaa laittaa 90€/kk maitoihin.
korviketta, esim. aamuin ja illoin. itse aloitin vauvalle antamaan tavallista maitoa vajaa 10 kk ikäisenä niin, että ensin keitin puuron siihen ja annoin lounaalla soseen lisäksi ym.Meillä ei tullut koskaan mitään ongelmia tai vatsavaivoja ja neuvolasta sanottiin, että asteittain ennen vuden ikää voi jo totutella tavlliseen maitoon. Nyt poika on jo 9 vuotias. :) Myös luomumaito kuulemma parempaa vauvalle kuin tavallinen, eikä paljon kaliimpaa.
ja on ihan terve ihminen. Voithan antaa puolet tavallista maitoa ja puolet korviketta, jos taloutesi sen kestäsi. Tai tuleeko korvikejauheesta halvemmaksi. Toivottavasti ruokit lastasi muuten monipuolisesti. Olen itse antantanut lapselle noin 10,5 kk vanhasta myös tavallista maitoa korvikkeen ohella. Pelkkää korviketta ehti saada vain kuukauden, sillä silloin kuin imetin, ei mikään muu kuin tissi kelvannut maidon lähteeksi.
kuin ainoastaan ekalle lapselleni silloin aikoinaan. Muille olen alottanut suoraan normaali kevytmaidon heti imetysten loputtua eli 7-8 kk:n iässä.
mutta psykomamma ostaa mitä haluaa.