Miten kirvoista eroon?
Koskaan ei ole meillä ollut niin paljon. Pensaiden lähellä ei voi oikein olla, pelata palloa, kun niitä on aivan kamalasti. ja tuhoavathan ne niitä puskia myös. Olen kokeillut mäntysuopa ja tolu-liuosta, suihkutellut sitä monena päivänä. Ei tunnu auttavan.
Kommentit (7)
Tai varsinkin lapsi on. On kuulemma nähnyt vain 2 tänä vuonna ja kumpikin pääsi karkuun. Aiemmin niitä n ollut paljon meilläkin, vaan tänä vuonna en ole pihassamme nähnyt yhtäkään. Ap
on kirvoja niin paljon liikkeellä, et mitkään suihkuttelut ei taida auttaa kovinkaan paljon. Vanhat jos ja kun saa hävitettyä, uutta populaa tulee tilalle.
Ei ole mulla vastausta, mutta oli pakko kommentoida kun musta niitä ei ole koskaan ennen ollut näin paljoa.
ja päälle kiehuvaa vettä niin että peittyy kunnolla. seisota n. vuorokausi ja laimenna suihkepulloon. Kirvat kuolee luomuna.
Loppumössö hyvää lannotetta vaikka tomaateille.
toimii, teen joka vuosi eikä tarvi laittaa omppupuihin myrkkyjä
on myös tänä vuonna aivan älyttömästi kirvoja (ruusupensaissani) ja leppiksiä olen minäkin löytänyt vain pari tänä kesänä, nekin oli niitä vähän erilaisen näköisiä leppiksiä, oranssi-mustia. Mikähän on?
Luin siitä jostain puutarhakirjasta, mutta suhtauduin epäilevästi. kokeilenpa sitä:-), kiitos!
mutta ihan varma tuhokeino kirvoille on leppikset. Keräilkää niitä lasten kanssa purkkiin ja viette leppikset pensaisiin, kyllä lähtee kirvat!