Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulitteko Roman Schatzin hauskan kommentin pohjoismaisista naisista?

Vierailija
20.06.2010 |

Nauroin kun kuulin;

keskustelivat mtv3:n prinsessahäät ohjelmassa siitä kuinkahan Daniel kestää ja oppii ottamaan roolinsa "pari askelta perässä kulkevana". Roman kommentoi, että kaikkihan siihen tilanteeseen joutuvat kun menevät naimisiin pohjoismaisen naisen kanssa:

-nainen alkaa saman tien hoitaa raha-asiasi

-lopettaa tupakanpolttosi

-alkoholinkäyttösi

Hän puhui juuri siihen tyyliin ettei miehen paljon tarvitse yrittää mitään, kun nainen ottaa ohjat ja alkaa muokata miestä.. Mielestäni niin totta, moni suomalainen nainen jyrää miehensä ja ovat niin saakelin kaikkitietäviä. Eipä tuo ihme että suomalainen mies on nyhverö. Yleisesti näin kyllä on!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida todellakaan tietää siitä kulttuurista mitään. Toki Amerikassa on deittailukulttuuri ja mies maksaa. Mutta sen kolikon kääntöpuoli on se, että naisen arvo mitataan sillä aviomiehellä, ja sillä sormuksella. Musta on vaan niin maailman parasta, että Suomessa naisellakin on vara valita. Onhan meillä lukemattomia kotiäitejä, jokta elävät tuota amerikkalaista unelmaa ja hoitavat lapsia kotona. Mutta onneksi on myös niitä, jotka elättävät itsensä ja vievät siten naisen asemaa eteenpäin. En haluaisi ikinä olla amerikkalainen. Asuin siellä lähes kymmenen vuotta.

Vierailija
42/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on perheen pää, ja kunnioitan hänen mielipiteitään ja toiveitaan. Hän siis päättää vaikka minun mielipiteellänikin on vaikutusta!=) [...] Ihan liiallisuuksiin mennyt tämä tasa-arvo...Ei ihme, että suomalaiset miehet on monesti mitä on...

että minun mieheni ahdistuisi, jos mä päättäisin alkaa leikkiä lasta, ja jättäisin hänelle päätöksenteon. Mun mielestä se on epäreilua toista kohtaan olla ottamatta vastuuta. Just puhuttiin mun veljen kanssa siitä, miten häntä välillä ahdistaa, kun vaimo sanoo "en tiedä, päätä sinä".

Ja mun mielestä TASA-ARVO ei voi mennä liiallisuuksiin. Mä en tunne yhteenkuuluvuutta (nyky-)feminismin kanssa, koska se keskittyy liikaa naisten asioihin, ja unohtaa miehet, mutta olen kyllä vankka tasa-arvon kannattaja.

Ja sitten eräästä toisestä viestistä lainattua:

Amerikkalainen nainen tuntee oman arvonsa eika sita heilauta joku aamiaisen tarjoilu.

Suomalainen nainen maksaa itse juomansa baarissa (on tasa-arvoinen), lisaksi levittaa jalkansa ensimmaisilla treffeilla.

Amerikkalaiselle naiselle tarjotaan illallinen ja elokuvat aika monta kertaa ennenkuin sankyyn paastaan (tosi poikkeuksiakin on).

Ei mun seksuaalisuus ainakaan ole kauppatavaraa, ts. en anna pillua elukuvien ja illallisten vastineeksi. Mun mielestä on ainakin parempi, että deittailuvaiheessa juomat ja sensellaiset maksetaan enimmäkseen itse. Sitten kun menee vakamavammaksi, voi tarjota, puolin ja toisin. Mä en käsitä, MIKSI miehen pitäisi maksaa! Musta se ei ole mitään tasa-arvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tuonut teille mitaan hyvaa? Tyhmia olette.

Amerikkalainen nainen tuntee oman arvonsa eika sita heilauta joku aamiaisen tarjoilu.

Suomalainen nainen maksaa itse juomansa baarissa (on tasa-arvoinen), lisaksi levittaa jalkansa ensimmaisilla treffeilla.

Amerikkalaiselle naiselle tarjotaan illallinen ja elokuvat aika monta kertaa ennenkuin sankyyn paastaan (tosi poikkeuksiakin on).

Viikon paasta suomalainen nainen muuttaa miehen kanssa yhteen ja alkaa maksaa laskuja puoleksi, laittaa ruoan ja pesee pyykit kun tulee toista "kotiin".

Amerikkalaista naista kositaan, mennaan kihloihin (se iso timanttisormus), tutustutaan perheisiin puolin ja toisin ja paatetaan haapaiva. Molemmat yleensa kayvat toissa kunnes lapsia alkaa tulla, siihen mennessa yleensa on yhteinen talous siina mallissa etta ostetaan ensimmainen talo.

Mies pitää tiukasti rahapussin nyörejä ja kyttää kaupassa mitä nainen on ostamassa ja kaiken maksajana päättää lopulta mitä otetaan. Siinä sinulle hyvä malli. Nainen hoitaa kodin (tosin isovanhemmat hoitaa lapset). Päämääränä löytää mahdollisimman rikas mies keinoja kaihtamatta.

Vierailija
44/48 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei voi naisia pelkästään syyttää tosta jyräyksesta. Itselläni ollut pari miestä joiden kanssa hyvin tasavertainen suhde, ilman että olisi tullut mitään tarvetta puuttua miehen asioihin, mutta jostain syystä kaksi viimeistä ovat suorastaan vaatineet sitä. Ensimmäinen jyräystä vaatinut oli niin uutta minulle etten tajunnut edes ottaa ajoissa ohjia käteen vaan luotin liikaa että hoitaa asiansa avoimen keskustelun avulla, lopputulos laskut ulosotossa, paheneva alkoholiongelma, varoituksia töistä. Sitten kun alkaa vaatimaan jotain muutoksia, niin valitetaan kavereille että, nalkutan ja määräilen, pakkohan sellaisesta suhteesta on lähteä. Tämä nykyinen vähän samaa kaliiperia. Kyseli jo alussa aivan kuin äidiltään saako tehdä sitä tai tätä, vaikken ollut mitenkään yrittänyt hänen tekemisiinsä vaikuttaa. Yritin sanoa että tottakai voi kaydä parilla töitten jälkeen kyselemättä minulta, kunhan ei ihan alkoholistiksi ala, niin alkoi tekemään sellaista, että jos oli vaikka sovittu että lähdetään mökille kun pääsee töistä niin menikin kaljalle vaivautumatta ilmoittamaan ei vastannut puhelimeen kun ehkä parin tunnin päästä, ja selitti kavereilleen et muija vihanen kun kaljalle, ei voi vastata. Välil tullu tän kaa muutenkin mieleen et haluaa tosiaan sellasen äiti lapsi suhteen ja pelkää tehdä mitään päätöksiä. Emmätiä päätä sä, on kyllä jokakertasia vastauksia kun yrittää miettiä yhdessä jotai asiaa.

Vierailija
45/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnustan että mielelläni hoivaisin ja lellisin perheen "päätä"- muttakun miehestäni ei sellaiseksi ole! Sanon tämän ilman vihantunteita, tämä on totta. Mieheni on kiltti, muiden jyrättävissä oleva ja lapsellinen "näennäiskapinallinen"(= pakko väittää vastaan vaikkei tiedä asiasta yhtään mitään). Minusta olisi aika ihanaa jos mies vaikkapa maksaisi oma-aloitteisesti laskut, arvostaisi minua arkisten asioiden hoidosta ja uskoisi edes kerran että asia on niin kuin minä, kyseisestä asiasta paljon tietävä, sanon.

Vierailija
46/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi tuolla huutaa että herätkää siskot. Kuule jos ei tunne halua olla johtaja-asemassa, ei siihen tarvitse pyrkiä vain näyttääkseen jotain.

Itse äänestän aina ihmistä, en sukupuolta. Se on oikeaa tasa-arvoa.

Vierailija
47/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät pidä sillä he haluaisivat olla alistajia itse. Korpeehan se kun nainen ei alistu :D

Vierailija
48/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on paha asia, jos nainen hoitaa raha-asiat ja muut? Eikö se ole ihan yhtä paha, jos mies hoitaa näitä asioita? Jos ei, niin miksi ei?