Onko kuinka yleistä
onko yleistä, että +40 v tulee isovanhempi. Miehestäni (43V) tuli eilen ukki ja minusta tuntuu, että olemme kovin nuoria isovanhemmiksi (itse olen samanikäinen ja meillä 6v tytär).
Kommentit (6)
Lapsia hankitaan siksi, että siten saa isomman asunnon ja sossusta lisää rahaa. Harva tuntemani koulutettu nainen/mies päätyy tuossa iässä isovanhemmaksi.
Minusta tuli äiti 20v. jolloin oma äitini oli 45v. Meistä ei kukaan ole koskaan käynyt sossun luukulla ja asuntokin on ihan oma. Ei edes pankin, vaan oma.
Lapsia hankitaan siksi, että siten saa isomman asunnon ja sossusta lisää rahaa.
Mieheni tosiaan myönsi, että ensimmäisen lapsen he hankkivat asunnon saadakseen (vauvan setä), tämä toinen lapsi (vauvan isä) tuli sitten muuten vaan. Nykyisillä tuoreilla vanhemmilla ei tietääkseni ollut tarvetta asuntoon tai muihin etuhin (kaikkea ei tietysti minulle kerrota).
kun äitini oli 37 ja isäni 35. Niin ja minä en edes ollut teiniäiti =)
Lapsia saavat lapsina alimpien sosiaaliluokkien jälkikasvuun kuuluvat. Keski- ja muissa ylemmissä luokissa tullaan ensin aikuisiksi.
Lapsuudenystävästäni tuli isoisä alle nelikymppisenä pari vuotta sitten. Minä olen häntä vuoden nuorempi, eikä omia lapsia ole vieläkään :D