Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään, joka olisi elänyt elämänsä ilman tukia?

Vierailija
19.06.2010 |

Aika vähän on varmaan Suomessa sellaisia, jotka olisivat eläneet aikuisen ikänsä ilman minkäänlaisia tukia.

Läytyykö tältä palstalta sellaisia?

Ajattelin vaan, kun aina niitä mamuja mollataan tukien varassa elämisestä..yms..

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro minulle miten olen niistä hyötynyt, jos en ole koskaan sellaista nostanut?

37

toimeentulotuesta ja työttömyystuesta?

Vierailija
42/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt Afrikassa töissä pitkiä aikoja, ja siellä ollaan kyllä todella kaukana minkäänlaisesta yhteen hiileen puhaltamisesta, ellei kyseessä satu olemaan serkku tai kaveri.

Kolonialiset jäänteet my ass.

1960-luvulla itsenäistymisen aikaan Ghanan ja Etelä-Korean bruttokansantuote oli täsmälleen sama. Senkä jälkeen se valkoinen mies alkoi sortaa?

Ja yllähän pohjalla olevalla järjestelmällä on valtavan suuri vaikutus yhteiskunnan kiinteyteen.

Korkea sosiaalivakuutusten ja tukien määrä korreloi yhteiskunnan kiinteyden kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasa-arvon idea takaa tän meidän turvallisuuden tunteen ja samalla oikeasti toteutuvan rauhanomaisuuden.

Sun ei tartte kävellä raitilla pelko perseessä.

Sä voit keskittyä sun hyvinvointisi rakentamiseen..

Vierailija
44/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa rynnäkkökivääri on ihmisen paras investointi - sillä voi pysäyttää ihmisiä, ja vaatia tavaraa ja palveluksia.

Vierailija
45/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa rynnäkkökivääri on ihmisen paras investointi - sillä voi pysäyttää ihmisiä, ja vaatia tavaraa ja palveluksia.

Vierailija
46/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti jokainen on saanu opintotukia ja äitiysrahaa + lapsilisää :D (Siis jos on lapsen saanut) Ja pakostaki täällä nää "koulutetut" mammat on opintotukia saanu?

Vierailija
47/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viimeisen opintotuen nostin 23 vuotiaana. Sen jälkeen en ole mitään tukia nostanut tai edes kaipaillut. Opintotukikin teki tiukkaa, en oikein pidä ns. ilmaisesta rahasta.

Mielestäni Suomen sosiaalietuudet ja -tuet ovat kestämätön yhdistelmä väestön ikääntymisen ja syvenevän työttömyyden kanssa. Tukien ei pitäisi olla jatkuvaa, ainoastaan tilapäisiä akuutin hädän hetkellä. Ylipäänsä kaikessa pitäisi pyrkiä omavaraisuuteen ja tehdä elämänvalinnat sitä silmällä pitäen, että tukia ei kenties saa ikuisesti.

Etenkin köyhtyvät lapsiperheet huolestuttavat ja mielestäni vähävaraisten vanhempien, joilla ei ole parempaa taloudellista tulevaisuutta tiedossa, pitäisi punnita ja harkita todella tarkkaan, pystyisivätkö elättämään omin avuin perheensä. Asuinmaassani nämä perheet, joilla rahat eivät riitä, putoaisivat slummiin.

Vierailija
48/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon yhteiskunta on investoinut yksilöön ennen täysi-ikäisyyttä? Siis jos mukaan lasketaan kaikki, lähtien neuvolasysteemistä, hammashoidosta, peruskoulusta, lapsilisistä, lapsikorotuksista vanhempien mahdollisiin tukiin ym? Kiinnostais vain tietää - musta ainakin tuntuu että aika lailla saan veroja maksella ennen kuin olen maksanut yhteiskunnalle puoliakaan tuosta summasta takaisin.

Vierailija
49/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä jengissä jonka syntymästä lähtien on lapsilisät olleet olemassa.

Vierailija
50/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki täällä pyörivät ovat sitä ikäluokkaa, että lapsilisät on saatu. Kukaan ei niistä taida kieltäytyä.

Itse olen vielä saanut lisäksi opintotukea. Se tuen varassa ei kuitenkaan kukaan voi elää jos ei ole ilmainen asunto

Vierailija
51/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakenut veroprosentin alennusta asuntolainan korkoihin. Se nyt ainakin on ise haettava tuki ja lisäksi useita tuhansia euroja vuodessa.

Vierailija
52/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka maksaa, mutta josta ei makseta.

Kukaan järjesteytyneessä yhteiskunnassa elävä ei voi sanoutua irti poliisin (ja ehkä jopa armeijan) sekä lainsäädännön olemassaolon tuottamasta turvallisuudesta.

Vierailija
53/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni ei saa mitään tukea tällä hetkellä mistään (eikä tarvitse).

Kun vaihtoi alaa aikoinaan, opiskeluun sai opintotukea, lainaakin otti ja maksoi ne heti pois kun pääsi töihin, ekaa maksulappua ei edes kerennyt tulla.

Sossusta haettiin rahaa noin vuoden ajan kun oltiin kumpikin opiskelijoita. Sen jälkeen ainoat tuet oli lapsilisä.

Nyt erottuamme minä saan lapsilisät, asumistuet yms. ja KÄYN TÖISSÄ! elämä on...

Vierailija
54/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, etta kenellakaan on ongelmia sen kanssa, etta rehellinen, tyotatekevat ja veroja maksavat maahanmuuttaja nostaa esim. lapsilisaa tai muita tukia perheelleen niinkuin muutkin Suomessa asuvat. Ihmisten kikku kohdistuu niihin, jotka tulevat Suomeen VAIN ja AINOASTAAN helppa elamaa hakemaan, nostamaan tukia itselleen ja suvulleen ilman aikomustakaan koskaan tehda toita.

Eihan sellaista suomalaistakaan katsottaisi kovin hyvalla silmalla joka lypsaa valtiolta/kunnalta monen eri tekosyyn nojalla kaiken mita vain irti saa, ja sitten istuu kotona eri luksusesineiden ymparoimana valittaen kuinka elama murjoo. Vai mita..??!!

Eli minua ei haittaa patkaakaan se, etta maahanmuuttajista valitetaan, silloin kun siihen on aihetta.