**HEINÄKUISET -09 kesään**
Linkki viimeisimpään (taitaa olla huhtikuun) pinoon. :)
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1146056/_heinakuiset…
Kommentit (6)
Jospa sitä itsekkin, piiiiitkästä aikaa päivittelis tietojaan. Ihan ekaks, fb-juttu saa kannatusta täältä. Mä siellä kans päivittäin, jospa tulis useemmin kirjoiteltua.
Lämpimämpiä kelejä kovasti odotellaan jo. Neiti (3v) haluais kovasti jo rantsuun ja möksälle uiskentelemaan. Eikä äitikään pistäis sitä pahaksi ;)
Poju kasvaa kovasti, viime neuvolassa 9kk oli 74,5cm ja 9550g. Konttailee ja kävelee tukiapitkin. Nousee myös seisomaan ilman tukea, mutta kävellä ei vielä uskalla. Muutaman sana tulee ja niitä sitten hoetaan sitäkin innokkaammin; äiti, pappa, Eetu. Jos pojua pyytää, että sano isi, niin alkaa aina vilkuttamaan :D. Iskä paljon raksalla ja töissä, ilmeisesti on jotenkin yhdistänyt isin aina lähtemässä johonkin.
Saat Bebpi olla onnellinen, kun lapset siirtyy jo samaan huoneeseen! Mäkin olin suunnitellu, et voisivat mennä yhteiseen huoneeseen, mut yöt on edelleen aika rauhattomia. Poju kyllä nukkuu, mutta pitää joka yö "unilaulua" sellaset 1-2h. Samalla heijaa itseään sängyssä, kovan kolinan saattelemena. Aletaan olla jo iheissään, et onko kaikki kunnossa....Tää alko korvatulehduksen myötä, pääsiäisen aikoihin. Korvatkin sen jälkeen tarkistettu jo 2krt. Joten, ei pitäisi enää siitäkään johtua. Rauhallisempia öitä odotellessa. Kaikille kun ei niitä omia huoneita vielä riitä, niin tarttee meikäläisen vaan "kärsiä". Mä olen siis ainoa, joka tuohon möykkään tällähetkellä herää... Viimestään sit helpottaa, kun saadaan talo valmiiks ja jokainen saa oman huoneen....sitä odotellessa :)
Hepe, poju 11kk3pv ja Neiti 3v3kk.
Kiitos bejpi, kun jaksat olla aktiivinen ja väsätä pinon :)Mä ainakin yritän käydä lukemassa viestejä aina, kun muistan, mutta en ole jaksanut kirjoittaa pitkään aikaan. Hiljaista tosiaan on ollut...
Mä myös kannatan ton oman ryhmän perustamista facebookkiin. (Jos joku vaan jaksaa sellaisen perustaa) Siellä tulee käytyä aika usein. Eikö sinne silloin odotusaikana perustettu heinäkuisille oma ryhmä? Itse en sinne silloin liittynyt.
Meillä ollaan myös tota kävelemistä alettu ihan kunnolla harjoittelemaan pari viikkoa sitten. 5 askelta ottaa, mutta pysähtyminen on vielä aika hankalaa. (Välillä ihan vahingossa sekin onnistuu) Yleensä kaatuu niiden viiden askeleen jälkeen, vauhti on vähän liian nopeaa :) Mun luokse kävelee, mutta isän luokse ei.
Sanoja myös tulee muutama: äiti, iti, nänkä/nälkä (yleensä sillä haluaa tissiä), ei ja älä tulee myös (onkohan niitä tullut liian usein hoettua...)
Mitat pojalla oli 8kk 72cm ja 7755g
Itse oon ollut muutaman kuukauden maidottomalla dietiillä, kun pojalla oli vatsa löysänä ja jalkoihin tuli ihottumaa, kun jätin maidon pois muuttui kakka kiinteäksi muutamassa päivässä ja ihottuma alkoi myös hiljalleen hävitä. Lääkärissä ei olla käyty testaamassa, kun itse kokeilemalla muutos oli näin selvä. Nyt ollaan muutama päivä maisteltu kaurajuomaa (vaikka purkissa kyllä lukee, ettei ole tarkoitettu alle vuoden ikäiselle) mutta pienellä määrällä ollaan totuteltu makuun, jos siinä heinä-elokuussa lopettaisi imetyksen. Meillä poika ei ole juonut pullosta ollenkaan, joten olen ollut aika kiinni hänessä koko vuoden. Myös yöimetyksestä olisi mukava päästä eroon, kun vieläkin saa olla imettämässä 1-3 krt yössä. Välillä on ihan luxusta, kun saa nukkua tauotta 05.30 asti :)
Unikoulua alettiin pitämään keväällä ja se alkoi ihan lupaavasti, mutta sit poitsu tuli kipeäksi ja sen jälkeen oltiin taas lähtöpistessä. Uudelleen aloittamista oon vaan siirtänyt koko ajan.
Potalla käynti ollaan myös otettu päivän rutiineihin. Aamulla ja illalla käy ja ennen päiväunia ja välillä ennen uloslähtöä.
Marie79 kyseli aijemmassa pinossa onko muilla vauvakuumetta ilmassa. Vähän on alkanut olla, mutta mies ei ole yhtä innoissaan ideasta. Itse mietin kumpi olisi parempi 2 vai 3 vuoden ikäero. Vähän olen kallistunut sinne 3 vuoteen. Kokemuksia mielellään kuulisin teiltä, joilla tällaiset ikäerot lapsilla on? Olisi ihanaa taas saada vauvan kesällä tai loppukeväästä.
Ihana Hepeliinin poju, kun yhdistää vilkuttamisen isiin :D ( Ei kyllä varmaan isin mielestä niin kivaa)
Ai niin ja Metrolla mummolaan laulua saisi olla koko ajan laulamassa, kun se on tällä hetkellä niin pop :)
Tulipa taas romaani...
Aurinkoista kesää ja toivottavasti myös lämmintä!
AW ja poika 11kk ja 10pv (Ihanaa 1v. synttärit lähestyy) ja isoveli 9,5v
tein sit joutessani fb-ryhmän, eli **Heinäkuiset-09** nimellä löytyy ryhmä. Ja on tosiaan toinenkin ryhmä, siellä vaan ei ole minkäänlaista keskustelua.. Jos tuonne saatais keskustelua aikaiseksi. :)
Tomi on jo jonkin aikaa aina kissan nähdessään sanonu "kih" tai joskus "kis". Muutenkin poika ihan innoissan kissasta. :) Muuten lähinnä maiskuttelee kun on nälkä tai saa hyvää ruokaa.. En ole huolissani sanoista, siskonsa on nyt 3,5v ja viimeisen puolen vuoden aikana tullut kauhea kehitys puheeseen. Mut silti kaikki ei vielä aina ymmärrä mitä neiti tahtoo sanoa..
Meillä lapsilla ikäero on 2v7kk. Meillä se oli hyvä ero, neiti ehti oppia kokonaan kuivaksi kesällä ja oli kuitenkin vähän isompi kuin 2v. Alusta asti ollu innoissaan auttamassa mut kuitenkin nyt jaksaa leikkiä Tompankin kanssa..
Mies ja tyttö lähtee huomen aamulla junalla mummon ja papan luo, mä lähden sit Tompan kaa autolla perässä kunhan neidin uusi istuin tulee saksasta. Taas oli 280km:n ajo edessä..
Bejpi ja lapset
Mä oon kyllä käyny täällä lukemassa aina välistä mutta kirjautuun pääsin vasta nyt, salasanan sain uuden kun vanhaa en muistanut mut en kuitenkaan päässyt sisälle ja sain tuossa sit aikaseksi soittaa tuonne tukeen ja johan alko toimiin.
Meillä on kävelty 10,5kk ikäsestä tai no sillon otti ensi askeleet ja siitä meni pari viikkoa niin käveli jo täyttä päätä, nyt meinaa olla jo niitä juoksu askelia mukana.
Tuntuu vaan et toi tyttö on joskus jopa villimpi ku osa kavereitten muksuista (joilla on samaa ikäluokkaa olevia ja vielä poikia) tainnu tulla iskään kun itse oon ollu rauhallinen pienenä.
Nyt on vaan alkanut pureen, en tiä et onko joku ohimenevä juttu vai mitä..
Meillä nukutaan yöt kyllä ihan hyvin, nukkuun laittaa 21-22 välillä ja herää 8-9 välillä.
Me ei oikein olla reissattu muutako mummoloissa kesällä ja kotona oltu.
Mä kannatan kans tota fb ryhmää ja itse asiassa pyysinkiin liittymispyyntöä jo :) Siellä tulee kyllä roikuttua varsinkin kun Elisa nukkuu päikkäreitä.
Ei olla vielä siirrytty normaalin maitoon tai annan viel puolet sitä ja puolet tuttelia ja purkki ruualla pääsääntösesti mennään, nyt on viikon ajan ollu tosi huonolla syönnillä tai mikään lämmin ei oo uponnu ja sylkee ruokaa pois. ainakin poskihampaita tekee et johtusko siitä..
Vieläkös täällä käy heinäkuisia, on ollut niin hiljaista..
Meillä ei kyllä kotona ole rauhallista, Tomi on nyt pari viikkoa kävellyt ihan kunnolla ja vauhtia riittää. :)
Käytiin viime viikolla lääkärissä kun epäilen et masussa olis jotain kun kakka on ihan löysää.. Lääkäristä kyllä näki et ihan turhaa, mut laitto verikokeisiin joissa käytiin maanantaina.
Oltiin kolme viikkoa ilman viljoja muttei muutosta näkyny.. Nyt siton taas viljat takasi ruokavaliossa ja maitotuotteita aloiteltiin tällä viikolla..
Vihdoin voi sanoa varmaksi että meillä saa öisin nukkua. :) Suunnittelen jo et kesän aikana me muutetaan pienempään huoneseen ja isosisko kaikkine leluineen muutta Tompan kanssa nukkumaan..
Meidän kesä menee aika pitkälti saunan rakennus talkoissa Savossa, sieltäkin on kyl ihan kiva käydä esim. Visulahdessa. :)
Oliskos kannatusta jos perustettais fb:n oma ryhmä? Mä ainakin roikun siellä joka päivä.. :)
Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
Bejpi, Tomi 11kk ja 2pvä ja Eveliina 3,5v