Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIten te paljon töitä tekevät jaksatte?

Vierailija
18.06.2010 |

Olin monta vuotta kotiäitinä ja palasin pari vuotta sitten takaisin töihin johtavaan asemaani. Tiedän, että vuoden parin päästä olisi tarjolla lisää vastuuta, mutta en tiedä haluanko ottaa sitä. Mistä te paljon työtä tekevät saatte energianne ja miten jaksatte vapaa-aikana olla lasten kanssa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan kotona mä makaan sohvalla ja välttelen kaikkia kotitöitä. Lapset leikkii keskenään.

Vierailija
2/5 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palattuani jouduin suorittavan tason töihin.

Nyt olen irtisanoutumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudun itse huolehtimaan töitteni sujuvuudesta. Olen tehnyt välillä 4-päiväistä työviikkoa ja välillä lyhennettyä päivää. Palkka on kuitenkin niin olematon, että syksystä alkaen teen täyttä työpäivää, koska ei ole enää varaa lyhentää. Olen iltaisin täysin poikki ja ilman miehen panostusta arkirutiineihin en jaksaisi lasten kanssa.

On myös hassua, että koulu vaatii vanhemmilta käsittämätöntä panostusta kokousten, myyjäisten, luokkaretkelle osallistumisen, urheilukilpailujen yms merkeissä. En meinaisi jaksaa millään, mutta niin leimaudutaan helposti huonoksi vanhemmaksi, vaikka onkin vain työtätekevä ja väsynyt äiti. Onneksi voin lähettää miehen johonkin koulun menoihin. En käsitä miten muut jaksavat!

Vierailija
4/5 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytynyt pikkupäällikkötöihini siitä huolimatta että olen tehnyt niitä jo tosi kauan enkä ole mitenkään sataprosenttisen tyytyväinen. Pikemminkin suunta tuntuu olevan alaspäin työn sisällön suhteen. Työ on kuitenkin hauskaa ja joustavaa.

Juuri kieltäydyin mahdollisuudesta saada vaativampia ja paremmin palkattuja tehtäviä. Ei mulla ole energiaa. On tosi hankalaa jo nytkin kahden "uran" perheessä pitää lasten hoitoajat siinä 8 tunnissa. Ei meistä oikein kumpikaan jaksaisi vaativampaa työtä. Olisi toisen aina herättävä ihan kukonlaulun aikaan ja toisen aina tehtävä ihan iltaan asti... Ei me vain haluta sitä urakehitystä niin paljon.

Vierailija
5/5 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö ne oikeasti tajua minkälaista työssäkäyvien äitien elämä on?

Myös päiväkodissa kuvitellaan että heti jos he sanovat että "nyt tarvittaisiin paremmin päässä pysyvä pipo" niin se pipo ilmestyy heti seuraavaksi aamuksi, ja jos ei ilmesty niin tulee silmienpyörityksiä.

koulu vaatii vanhemmilta käsittämätöntä panostusta kokousten, myyjäisten, luokkaretkelle osallistumisen, urheilukilpailujen yms merkeissä. En meinaisi jaksaa millään, mutta niin leimaudutaan helposti huonoksi vanhemmaksi, vaikka onkin vain työtätekevä ja väsynyt äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän