Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOULUKIUSAAMISEN VAIKUTUS KIUSATUN ARVOSANOIHIN.

Vierailija
18.06.2010 |

Koulukiusaamisella on selkeä vaikutus miten kiusattu selviytyy koulussa ja kokeissa.

On outoa miten älykkään lapsen ja nuoren arvosanat tippuvat sen mukaan miten kiusaamisrenki edistyy tekemisissään. Tämä on ikävä asia johon täytyy puuttua jos opettaja/luokanvalvoja huomaa lahjakkaan lapsen numeroiden alkavan tippua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin lähes koko yläaste (7lk kevät-9lk) mutta olennaista ehkä oli se että minulla oli silti kolme hyvää ystävää jotka tukivat minua.

Arvosanoihini tuo kiusaaminen ei vaikuttanut millään tavalla. Tai no, ehkä olisin sitten saanut keskiarvoksi paremman kuin 9,09 peruskoulun päättötodistukseen. ;)

Kaikenmoisesta sitä kiusattiinkin. Minä jouduin kiusauksen kohteeksi kun rupesin seiskalla seurustelemaan "vakavasti". Se oli jotain käsittämätöntä osan mielestä ja siitä väännettiin vaikka mitä joka meni hyvin henkilökohtaisuuksiin. Kiusaaminen tietenkin jatkui kun totesivat aina lomien jälkeen että "yhä vieläkö sä oot sen kundin kanssa yhdessä". Ja ei kun pahempaa kiusaamismuotoa peliin.

Tilanne laukesi lukioon mentäessä (jolloin olin yhä saman pojan kanssa yhdessä). Ero tuli kyllä ennen ylppärivuotta.

Vierailija
2/6 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin lähes koko yläaste (7lk kevät-9lk) mutta olennaista ehkä oli se että minulla oli silti kolme hyvää ystävää jotka tukivat minua.

Arvosanoihini tuo kiusaaminen ei vaikuttanut millään tavalla. Tai no, ehkä olisin sitten saanut keskiarvoksi paremman kuin 9,09 peruskoulun päättötodistukseen. ;)

Kaikenmoisesta sitä kiusattiinkin. Minä jouduin kiusauksen kohteeksi kun rupesin seiskalla seurustelemaan "vakavasti". Se oli jotain käsittämätöntä osan mielestä ja siitä väännettiin vaikka mitä joka meni hyvin henkilökohtaisuuksiin. Kiusaaminen tietenkin jatkui kun totesivat aina lomien jälkeen että "yhä vieläkö sä oot sen kundin kanssa yhdessä". Ja ei kun pahempaa kiusaamismuotoa peliin.

Tilanne laukesi lukioon mentäessä (jolloin olin yhä saman pojan kanssa yhdessä). Ero tuli kyllä ennen ylppärivuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kiusaaminen loppuu niin keskittyminen opiskeluun paranee.

Vierailija
4/6 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kiusaaminen alkoi 3. luokalta opettajan toimesta.

Samainen opettaja on vuosien varrella syyllistynyt muidenkin oppilaiden kiusaamiseen. On saanut varoituksia vaikka miten, mutta on aina jatkanut toimessaan.

Tuohon aikaan ja minun nöyrät vanhempani eivät puuttuneet, tosin eivät tainneet tietääkään.

3. luokalta piti aloittaa englannin kielen opiskelu. Olin innoissani, mutta nopeasti tajusin, etten opi enkä osaa. Äänsin aina vaan väärin, ja opettaja moitti koko ajan. Olin siis varsinaisen opettajani syrjinnän kohteena, ja englannin opettajan moitteen kohteena.

Näin muut oppilaat saivat mallin siitä, ettei minua tarvitse heidänkään kohdella hyvin tai ottaa joukkoon mukaan.

Liikunnan opettajaa pelkäsin myös.

Energiaa meni pelkäämiseen tosi paljon.

Perheellämme oli talousvaikeuksia ja vanhemmilla riitoja, olin huonosti puettu ja ruma lapsi, tukka laittamatta, osittain kait pesemättäkin.

Tuohon aikaan aloin saada kotona selkääni - en ollut tottelematon tai ilkeä, selkäsaunojen, tukkapöllyjen ym syy saattoi olla mikä vain. Vanhempi sisarus pilkkasi, haukkui, nimitteli, vähätteli, kiusasi, "huudatti" ja taas minä sain selkään, koska minusta lähti se meteli.

Eipä siinä oikein paukkuja riittänyt kouluopiskeluun tai oppimiseen.

Toivoin, ettäolisin vaihdokas. Että pääsisin perheeseen, jossa minua rakastetaan. Että asuisimme Helsingissä, olin varma ettei siellä minua näin kiusattaisi vaan minulla olisi mahdollisuudet ...

Kun aikuisiällä aloitin opiskelut, hämmästyin. Opin. Osasin. Sain hyviä numeroita kokeista. En olltukaan tyhmä.

Kävin lapsena juuri tuon kiusaajaopen aikana kasvatusneuvolassa, nykyään se olisi varmaan perheneuvolan nimellä. Käyntejä oli ollut muutama.

Kävin aikuisena kysymässä käyntien syytä.

Virkailija katsoi heidän tekemiään testejä ja totesi: "kouluhan sinulla meni hyvin, olet keskitasoa älykkäämpi".

Se oli melkoinen yllätys. Että olin keskitasoa älykkäämpi ihan tutkitusti aikana, jolloin en osannut koulussa mitään. Ja etteivät sosiaalityöntekijät havainneet edes sitä, että minua kiusattiin koulussa, pelkäsin, että koulumenestys oli surkeaa, koe ja todistusnumerot 4 ja 5, paras oli 6.

Inhoan koulumaailmaa. Enole kovinkaan korkealle lukenut, koska se edellyttäisi koulussa käyntiä, opettajia, ja luokkakavereita, jotka nuolee ja mielistelee opettajia.

Toinen iso ongelma on kielten opiskelu. En vain pysty opiskelemaan englantia. En opi. Olen aina se tyhmä, joka ääntää väärin. len yrittänyt käydä kansalaisopistossa ja iltalukion kursseilla, ei onnistu, en opi koulun metodeilla.

Vierailija
5/6 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein ilmestyy kun eivät millään voi uskoa että oma kultapuppeli on pistänyt koulun risaseks... Aina koitetaan löytää suu ulkopuolelta eikä uskota että oma kakara on kusipää.

Vierailija
6/6 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein ilmestyy aina joka ketjuun kommentoimaan ja yleensä ihan asian vierestä ja täysin pieleen arvioiden?

Ilmeisesti entisiä koulukiusaajia.

Ketä sinä nyt tässä ketjussa kommentillasi tarkoitat?

oikein ilmestyy kun eivät millään voi uskoa että oma kultapuppeli on pistänyt koulun risaseks... Aina koitetaan löytää suu ulkopuolelta eikä uskota että oma kakara on kusipää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi