Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:yllätysvieraat

Vierailija
18.06.2010 |

Tuo toinen ketju yllätysvieraisiin liittyen herätti uteliaisuuden.

Inhoatko yllätysvieraita ja minkälainen varoitusaika pitäisi saada, jotta vieraat eivät olisi "yllätysvieraita".

Itse en pidä siitä, jos puolituttu tulee täysin ilmoittamatta, koska on minusta noloa ovella sanoa, että "sori, et voi tulla nyt, kun ollaan juuri lähdössä". Sisarukset ja muut hyvin tutut ihmiset saa mun puolesta tullakin, heille voin sanoakin, että nyt ei valittevasti käy.. Mutta jos soittaa etukäteen, esim. "sopiiko jos tullaan nyt käymään (tyyliin lähdetään nyt liikkeelle ja ollaan 30 min päästä siellä)", niin otan enemmän kuin mielellään vastaan. En tarvitse mitään monen päivän varotusaikoja.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä käy niin harvoin yllätysvieraita ja ollaan melkein aina kotona, että saa tulla kyllä ihan ilmoittamattakin.. kahdesti muistan niin käyneen, toisella kertaa meillä oli reilun viikon ikäinen vauva, kun miehen kaveri perheineen tuli meille ja kysy, saavatko yöpyä asuntoautossa meidän pihassa. Toki saivat yöpyä, tosin vierashuoneessa lopulta. :)

Seuraavalla kertaa meillä oli 3vrk ikäinen vauva, olin edellisenä päivänä kotiutunu ja aikamoinen kaaos oli, mutta totesin, että tänään en stressaa sotkusta, oon eilen kotiutunu sairaalasta vauvan kanssa..

kumpikin olis kääntyny ovelta takas, mutta totesin, ettei siihen oo mitään syytä, kun niin harvoin käyvät. Ja ainahan yllätysvieras ottaa sen riskin, ettei kylään voikaan mennä, että isäntäväki ei ole kotona tai on juuri lähdössä johonkin.

Vierailija
2/3 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan sitä, että soitetaan ensin, että ollaanko kotona ja saako tulla. Sitten ei tule vieraillekaan hukkareissu, jos ei ollakaan kotona tai pystytä ottamaan vastaan. Mutta jos läheiset sattuisivat tulemaan oven taakse yllättäen niin ei nyt niin hirveästi haittaisi ja olisi aika epätodennäköistä, ettei voitaisi ottaa vastaan.

Meillä kyllä läheiset on pääsääntöisesti sen verran fiksuja, että soittavat ensin näin kännykkäaikana. Ainoa, joka meille on änkenyt kutsumatta sunnuntaiaamuna on ollut miehen ei-niin-fiksu-exä. Hän kyllä soitti ensin ja sanottiin, että ei sovi tulla, mutta tuli silti. Ei viitsitty lapsen nähden jättää rappukäytäväänkään. Mitään hyvää siitä ei kyllä seurannut. Exä ihmetteli, miksi olimme naamat nurinpäin, ja uhkaili, ettei koskaan enää tule meille kylään, kun täällä on niin viileä vastaanotto. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ovikoodi, jota muutetaan suht usein. Ei sitä kukaan muista. Näin ollen yllätysvieraita ei tupsahda ovelle varoittamatta. Ja jos ovikello soi, ei läheskään aina avata. Niin helppoa se on.

En itse asiassa kyllä muista että meille olisi koskaan kukaan yrittänytkään soittamatta ensin. Sukulaisia ei asu lähistöllä eikä ystävienkään kanssa kovin paljon kyläillä, kun keskustassa on helppo tehdä treffit kahvilaan. Koko perheenä me ei olla samaan aikaan paikalla kuin sunnuntaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme