kysytääs näin päin tuota tyhmyys/koulutus asiaa
Fiksuja/älykkäitä voi olla varmasti millä tasolla tahansa, mutta uskotko, että se olisi kovin yleistä, että tällainen fiksu/älykäs jättäisi kouluttautumatta (tai suorittaisi tyyliin amis-tutkintoja). (En kiellä poikkeuksia)
Kommentit (5)
ja sosiaalinen viisaus on sitten muuten ihan eri asia kuin teoreettinen viisaus. :=)
ja sosiaalinen viisaus on sitten muuten ihan eri asia kuin teoreettinen viisaus. :=)
eikö sitä ole. Ja siihen kuuluu vissiin, ettei ole niiden kanssa tekemisissä, joille ei mikään mene perille.
Paljon on olemassa älykkäitä kouluttautumattomia ihmisiä. Tietävät paljon kaikesta ja ajattelevat asioita liikaa, psyyke ei kestä ja se siitä..
Työni puolesta olen törmänny moniinkin älykkäisiin ihmisiin joille on tullut mielenterveysongelmia ja tämä on estänyt kouluttautumisen vaikka haluja ois olluki.
lukion jälkeen haluamaani opiskelupaikkaan, joten menin töihin. Kävin ulkomaillakin asumassa ja töissä ja suoritin naisten varusmiespalveluksen. Löysin nykyisen aviomieheni ja muutin takaisin Suomeen, mutta opiskelupaikkaa kun ei ollut, niin menin töihin. Viihdyin samassa työpaikassa 9v ja saimme 2 lasta. Nyt olen vaihtanut työpaikkaa kahdesti ja opiskeluhaluja olisi, mutta ei mahdollisuutta kokopäiväiseen opskeluun. Olenkin pohtinut kannattaisiko yrittää yliopistoon väylän kautta. En pidä itseäni tyhmänä ja töissä olen lähes täysin työssäoppinut ja pärjään siinä missä muutkin. Työskentelen IT-alalla ja työnantajat ovat koko ajan kouluttaneet itse, joten tietoa ja taitoa löytyy. Toimin projektipäällikkönä.
kouluttautumista.. hae vaan yliopistoon, niin saadaan vielä pienemmäksi sitä älykkäiden kouluttamattomien lukua... Ja toisaalta myös tyhmien korkeasti koulutettujen. ap