Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto, kun säikähdin aamulla. Vuokraemäntä tuli omilla avaimilla. Ov

Vierailija
17.06.2010 |

Olin taaperon kanssa sikeässä unessa aamulla, kun ovi kävi ja kun avasin silmäni eteisessä seisoi vuokraemäntä. Oli siis tullut omilla avaimilla sisään, koska olisin kyllä herännyt ovikelloon, vaikka sikeästi nukuinkin. Hyvä kun ei mennyt paskat housuun.

Eukko näytti aika häkeltyneeltä, kun huomasi meidän olevan kotona.. Ja lähti sitten kovalla kiireellä pois, kun kysyin, että onko teillä jotain asiaa?

Voiko vuokranantaja tehdä noin? Tulla omilla avaimilla sisään, ilman "mitään asiaa"?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tulla noin vaan.

Vierailija
2/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot asiasta sille ja sitten vaihdat lukot. Tai sitten asennat oveen ovi ketjun tai turvalukon johon hänellä ei ole avainta. Todella törkeää. Mä oisin varmaan soittanut poliisille, tai huutanut suoraa huutoa vähän aikaa. Ei siis MITÄÄN asiaa tulla omilla avaimilla sisälle, ellei sitten ole poliisit mukana vaatimassa oven avausta tai että talossa epäillään vesivahinkoa tms jolloin ois sittenkin soitettu sitä ovikelloa ensin.

Terv. Alalla oleva :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan jos ei ole saanut sinuun yhteyttä lukuisista yrityksistä huolimatta niin on oikeus tulla tarkastamaan asunnon kunto - mutta silloinkin pitää ilmoittaa asiasta etukäteen vuokralaiselle.

Sinä et kyllä voi vaihtaa lukkoja tai asentaa ylimääräisiä turvalukkoja, vaikka joku niin aiemmin ehdottikin.

Sinuna laittaisin viestin (tai soittaisin) vuokranantajalle ja kysyisin, mikä oli homman nimi. Lisäksi sanoisin, että jatkossa sitten ihan etukäteen ilmoittamalla, kiitos - tosin taisi tietää tehneensä väärin jos liukeni paikalta.

Vierailija
4/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot asiasta sille ja sitten vaihdat lukot. Tai sitten asennat oveen ovi ketjun tai turvalukon johon hänellä ei ole avainta. Todella törkeää. Mä oisin varmaan soittanut poliisille, tai huutanut suoraa huutoa vähän aikaa. Ei siis MITÄÄN asiaa tulla omilla avaimilla sisälle, ellei sitten ole poliisit mukana vaatimassa oven avausta tai että talossa epäillään vesivahinkoa tms jolloin ois sittenkin soitettu sitä ovikelloa ensin. Terv. Alalla oleva :)

Eli kyllä vuokranantaja saa tulla katsomaan asunnon kunnon, vaikka ei mitään vesivahinkoa olisikaan. Tämä vaatii vain yhteydenottoa vuokralaiseen. Jos vuokralaista ei saada kiinni niin vuokranantaja voi mennä asuntoon ihan ilman poliiseja :) Tässä tietenkin vaatimuksena, että vuokralaiselle on jätetty tieto "tulemme sinä ja sinä päivänä".

Vuokralainen ei voi asentaa asuntoon lukkoja ilman vuokranantajan lupaa. Lisäksi osa avaimista pitää toimittaa vuokranantajalle.

Vierailija
5/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuokralainen voi vaihdattaa lukkoja.

Vierailija
6/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen vuokranantaja on kyseessä?

Onko asunto mahdollisesti sellainen, että vuokranantaja olisi asunut siinä joskus aiemmin?

Mietin, että mahtoiko vuokranantaja olla dementoitunut. Meillä kävi kerran niin, että edunvalvonnassa oleva isäni, joka oli jo pahasti dementoitunut, meni omilla avaimillaan ikivanhaan kotiinsa (kun asunnon avaimia ei ollut tiedetty ottaa häneltä pois, vaikka edunvalvoja tietysti jo hoiti asunnon vuokrausta). Isä oli ilmestynyt lauantaiseen aamupalapöytään, jutellut todella sekavia (kuten siihen aikaan jo oli), kiittänyt kauniisti vuokralaisia että "sai käydä juttelemassa" (vaikka siis ihan omin luvin ja omilla avaimilla meni asuntoon) ja poistunut paikalta.

Meidän tapauksessamme isän edunvalvoja vaihdatti heti asunnon lukot, ettei tämä toistuisi.

Vierailija
7/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseessä olisi tietysti kotirauhan häirintä, mutta eihän sairasta tuomita. Käyttäytyminen johtui todella sairaudesta.

Jos vuokranantaja on mahdollisesti dementoitunut, oikea tie on ilmoittaa maistraattiin edunvalvonnassa olevasta henkilöstä.

Vuokralaisena ottaa tietysti aina tällaisen riskin, että asunnon omistaja ilmestyy asuntoon. Se ei tietenkään ole sallittua, mutta sitä vain tapahtuu.

Vierailija
8/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi eilen vähän sama juttu, kun yhtäkkiä ovikello soi ja joku oli jo tulossa avaimilla sisään kun menin avaamaan. Joku putkitarkastus, koska eri rapussa oli aiemmin vesivahinko. Olin kuullut vesivahingosta ja siitä, että putket tullaan tarkastamaan joskus, mutta mitään ilmoitusta ei ollut annettu.

Mietin jälkikäteen, että olisin ihan hyvin voinut olla juuri siellä suihkussa, tai vaikka miehen kanssa sängyssä tai mitä vain. Ei noin vain ilmoittamatta saa tulla avaimilla toisten koteihin. Lisäksi en häkellyksissäni tajunnut pyytää heiltä mitään todistusta henkilöllisyydestään tai luvastaan tulla. Olisivat voineet olla ketä hyvänsä voroja. Heillä oli avainnippu, ja jotain avainta olivat sovittamassa oveenkin, mutta mistäs minä tiedän mihin oviin ne avaimet oikeasti olivat.

Vierailija
9/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asunnossa oli suursnautseri.

remontista tiedotettiin ja minä ilmoitin että haluan etukäteen ilmoituksen että tiedän hoitaa koiran pois yksiöstä koska sitä ei voinut edes sulkea toiseen huoneeseen.

Niin vaan olivat käyneet ilmoittamatta, tarina ei kerro miten koira oli reagoinut mutta kyllä suututti. Mitäs jos koira olis purrut jotain?

10/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos koira olis purrut jotain?

Vierailija
11/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasti hesarit postilaatikosta, hiippaili yöllä sisälle, vaani pihalla, vaati meiltä asioita itselleen joita hänellä ei ollut ja meillä oli useampia jnejnejne. Oli siis ihan kaheli.

Sanomattakin selvää että pääsi jutustelemaan tuomarin kanssa oikeuteen ja joutui maksumieheksi.

Mutta kyllä näitä hulluja riittää.

Vierailija
12/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nukkumassa eräs aamu kun ovikello soi enkä mennyt avaamaan. Pian ovi aukesi ja isännöitsijä tuli sieltä remonttimiehen kanssa vaihtamaan rikki mennyttä ikkunaa. Eivät olleet ilmoittaneet mitään aikataulusta etukäteen (olin ilmoittanut ikkunasta kuukautta aikaisemmin). Aika noloa oli vastaanottaa tukka pystyssä. Mutta eniten ihmetytti se että saako yleisavaimilla tulla ilmoittamatta? Tämän jälkeen olen aina käyttänyt turvalukkoa.

Vierailija
13/13 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos koira olis purrut jotain?

Oliskohan se tuntunut remppamiehen takalistossaparemmalta kuin rokottamattoman purema. Ja tää tapahtui Pietarsaaressa, ehkä eivät ymmärtäneet kun puhuin niille suomea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi