Minua kiusataan työpaikalla. Miten esitän asian terkkarille, että tarvitsen edes vähän sairaslomaa,
Kommentit (17)
Yhteys työsuojelupiiriin eläkä unohda juttua
Terkkarihan ei monta sairaslomapäivää voi kirjoittaa mene lääkärille ja psykiatrille.
koska burn outista tai työuupumuksesta ei makseta sairauspvärahaa.
enää koska on masennuksesta merkintö.
Mun mielestä sairasloma ei ratkaisee tätä ongelmaa. Palaat sairaslomalta niin sama homma jatkuu.
Olen kuullut, et ihminen ei ole saanut töitä enää koska on masennuksesta merkintö. Mun mielestä sairasloma ei ratkaisee tätä ongelmaa. Palaat sairaslomalta niin sama homma jatkuu.
Ei mistään.
mistä te näitä väitteitä oikein revitte?
Tai siis riippuu minkä koodin lääkäri laittaa.
Ja toiseksi, työnantajan ei ole pakko kaikkia sairauslomia hyväksyä. Eli jos käyt kauneusleikkauksessa, niin turha olettaa, että saisit palkkaa siltä ajalta, kun kotona parantelet haavoja.
Z-koodi on laillinen työstä poissaolon syy, mutta se ei velvoita työnantajaa maksamaan palkkaa poissaolijalle.
ei se vaikuta työllistymiseen mitenkään jos vaan saa itsensä kuntoon
mistä te näitä väitteitä oikein revitte?
Se on ns. Z-koodi eli elämäntilanne, ei sairaus ja silloin kun ei ole sairas, ei saa päivärahojakaan.
Useinhan burnoutissa oleva ihminen on joko masentunut tai ahdistunut tilanteensa vuoksi jolloin saadaan "oikea" sairauskoodikin todistukseen.
koska burn outista tai työuupumuksesta ei makseta sairauspvärahaa.
lääkäri saattaa merkitä sairauslomatodistukseen tuon z- koodin, jolloin työnantaja ei ole velvollinen maksamaan palkkaa.
Sairausloman syy ei tällöin ole varsinainen sairaus tai sairauslomaan ei ole lääketieteellisestä näkökulmasta löydettävää, perusteltua syytä.
ihan ehdottomasti kannattaa mennä lääkäriin, sen kautta lähdetään purkamaan tilannetta.
ja todella surullista että aikuiset kehtaa. Äitiäni on kiusattu jo aika kauan. Suoraa ilkeitä sanoja, juoruilua ja mollaamista uusien harjottelijoiden edessä. Äiti on taitava työssään, onhan sitä jo ikänsä tehnyt. Kohta jää eläkkeelle niin ei jaksa enää alkaa taistelemaan oikeuksista. Sanomattakin selvää että työn teko on yhtä tuskaa ja masentavaa etes töihin mennä ja illat menee aikalailla levätessä ja murehtiessa.
Tee kiusaajille rajat selväksi, elä anna sen touhun jatkua!!
Mitä sitä turhaan kiertelemään. Th ei tosin voi kirjoittaa kun 3-5vrk lomaa, joten pyydäppä aika lääkärille.
Ja tilanteeseen on pakko puuttua työpaikalla, eihän siitä muuten pääse.