käynnistyksestä
Millä perusteilla synnytyksesi on käynnistetty ja mikä on ollut raskausviikko silloin?
Kommentit (9)
Istukka kypsä, eikä ollut takeita saako vauva enää tarpeeksi ravintoa sitä kautta, napanuoravirtauksissa oli häikkää..
Verenpaineet yms. olivat kaikki kunnossa ja vointi hyvä.
käynnistettiin kun oli lievä raskausmyrkytys eikä ollut tuossa vaiheessa enää tarpeellista jatkaa raskautta, täysiaikainen vauva kun joka tapauksessa olisi.
Nyt odottaisi maanantaina käynnistys jos ei vaaveli ala itsestään syntyä (nyt rv 40+6).
Eivät sanoneet mitään syytä, muuta kuin eivät kehtaa minua takaisinkaan laittaa. Kotiin matkaa oli noin 80 kilsaa. Pari päivää siinä kyllä odoteltiin, että flunssani hieman parantuisi. Käynnistyksen jälkeen vauva syntyikin tosi nopsaan.
Mulla on harvinainen perussairaus jonka takia raskauksia ei kannata jatkaa "loppuun asti" koska riskit lisääntyy (minulle) loppua kohden huomattavasti; eli kun vauva oli jotakuinkinkaan "valmis" käynnistettiin. Tosin kohdunsuu oli tuolloin jo 3 cm aukikin ja mulla oli säännöllisiä supistuksia, eli olisi varmaan tullut sieltä itsestäänkin n. viikon sisään.
Te joilla käynnistetty paineiden tai lievän raskausmyrkytyksen vuoksi, mitkä ovat olleet paineet/muut oireet?
Itselläni 4 viikkoa kovaa jyskyttävää takaraivosärkyä, välillä näköhäiriöitä ja alapaine keskimäärin n.90-98... parissa mittauksessa ollut alapaine myös 106... Ei kuitenkaan proteiiniä eikä pahoja turvotuksia joten käynnistypäätöstä ei ole heltynyt.. lisäksi en enää saa nukuttua kuin pari tuntia yössä, nyt rv39.
synnytys kaksi kertaa raskausmyrkytyksen/korkean verenpaineen vuoksi. Ekan kerran rv 36+3, kun mulla oli jo todellinen raskausmyrkytys eikä vaan joitain oireita siitä. Veriarvot oli ihan pielessä, alapaine 120 lääkityksestä huolimatta, kamala päänsärky ja näköhäiriöitä ja proteiinia virtsassa.
Toisella kerralla käynnistettiin rv 38+0. Ei ollut vielä myrkytystä, mutta alapaine oli ollut kuukauden sadan kieppeillä lääkityksestä huolimatta, mulla oli jatkuva päänsärky ja näköhäiriöitä ja en pystynyt nukkumaan. Olin henkisesti aivan loppu. Toinen lääkäri sanoi, ettei käynnistä, mutta vanhempi ja koekeempi suostui käynnsitykseen. Kohdunsuu oli valmiiksi 3cm auki, joten synnytys käynnistyi kalvojen puhkaisulla.
käynnistettiin rv 38+4 koska vauvan syke oli n. 90 ja jätti joka kolmannen lyönnin välistä.
kun verenpaine kohosi juuri tuossa kohden jonkin verran. Eivät jääneet katselemaan nouseeko lisää vai mitä tapahtuu.