terveisiä synttäreiltä !
Olipa kiva ilta. Hyvä ystäväni meni naimisiin, parempiin piireihin. Olen huomannut että pikkuhiljaa meidän perhe unohdetaan kutsua juhliin. No, tänään olin poikani kanssa heidän esikoisen synttäreissä. Viralliset synttärit olivat sunnuntaina, mutta meidät kutsuttiin tänään, jotta on aikaa jutella. Mä hain töitten jälkeen poikani tarhasta, lähdetään toiselle puolelle kaupunkia ja ei siellä ollut mitään tietoakaan synttäreistä. Ihan kuule normaalia ruokaa tehtiin, synttärikoristeet olivat tietty poissa, ei ollut kakkuakaan. Poikani oli tosi pettynyt, mutta vielä pettyneempi oli synttärisankari kun sai meidän hänen mittakaavan mukaan vaatimattoman lahjan. Ja neiti täytti 5 v.
Oltiin 1,5 h ja lähdettiin pois.
Heillä on iso omakotitalo, kerroksia 3, neliöitä reilu 100 per kerros. On se kumma ettei meidän pieni perhe heille mahdu. Tai ehkä neiti ilmoitti syyn, meidän 20 euron lahja on heidän juhliin liian vaatimaton.
No, ensi vuonna ei mennä.
Kommentit (19)
Miksette sitten synttäreille illalla??
Toisaalta, musta on ainoa aika mennä minnekään arkena on suoraan töistä ja hoidosta. Jos mentäis kotiin ja kotona syötäis, vaihdettais vaatteet ja lähdettäis, olis kello oikeesti paljon ja sitten on myös kotiintulokin. Mitä myöhemmäksi menee, sitä huonommin julkiset toimii
ap
todennäköisesti vika on juuri a:ssä ja hänen perheessään
syy on meissä. Me ei olla mieheni kanssa pahemmin kouluja käyty, asutaan 75 neliön kerrostaloasunnossa ja meillä on elämä mallillaan. Lainaa on, laskut maksetaan ajoissa, mutta ei todellakaan tehdä maapallonympäryysmatkoja jne.
Ollaan tavallinen suomalainen perhe ja meidän perhe ei enää saa kutsuja superhienojen ihmisten juhliin.
Kyllä mä oikeesti ymmärrän 5 vuotiasta, kun kummit ja varsinkin isän sukulaiset ovat ökyrikkaita ja tuovat 100 euron lahjoja. Kyllä sen jälkeen meidän lahjat ovat niin vaatimattomia, ettei meitä varten kannata kakkua säästää saatika sitten koristeita.
Hyvä vaan että tiputtiin pyllylle ja ei enää ihmetellä miksi meitä ei kutsuta tai miksi meidän lahja on huono.
No, kun helmikuussa oli poikani 5 v juhlat, saatiin heiltä n 20 euron lego-paketti, eli siihen nähden meidän lahja oli ok. Ja koska heidät kutsuttiin syntymäpäiväjuhliin, meillä oli kyllä koristeita, kakkua, ohjelmaa jne.
Mutta ei pakosta, ei.
Meillä ainakin olisi oltu tosi pettyneitä niistä, ei niiden rahallisen arvon takia, vaan siksi että ne on kamalia lapsen mielestä... Se leikkikoira olisi ehkä menetellyt (en tiedä millasinen on...), mutta ne nuket on kamalia niin lasten kuin äidinkin mielestä. Eli yritämme olla kohteliata lahjan tuojille, mutta ei olisi ehkä mennyt täydestä tarkkasilmäiselle. Ja tuollaisella vierailulla sen kyllä huomaa, juhlissa ehkä ei niinkään.
Mutta tylsä juttu, että teidät kutsuttiin "juhliin" joita ei sitten ollutkaan.
Toisilla vaan nousee kusi päähän, ikävä että ystävällesikin on käynyt niin.
Meillä ainakin olisi oltu tosi pettyneitä niistä, ei niiden rahallisen arvon takia, vaan siksi että ne on kamalia lapsen mielestä... Se leikkikoira olisi ehkä menetellyt (en tiedä millasinen on...), mutta ne nuket on kamalia niin lasten kuin äidinkin mielestä. Eli yritämme olla kohteliata lahjan tuojille, mutta ei olisi ehkä mennyt täydestä tarkkasilmäiselle. Ja tuollaisella vierailulla sen kyllä huomaa, juhlissa ehkä ei niinkään.
Mutta tylsä juttu, että teidät kutsuttiin "juhliin" joita ei sitten ollutkaan.
oli toive. Olen viimeksi jutellut sankarin kanssa poikani synttäreillä. Oli kovasti harmissaan poikani puolesta, kun ei saanut mitään kivaa lahjaksi. No, poikani sai pojan juttuja ja hän taas toivoi tytön juttuja.
Silloin hän kertoi haluavansa näitä nukkeja ja sanoi vielä mahdollisimman monta.
Eihän 2 ole monta
ap
Oikeille synttäreille meitä ei kutsuttu (kummipoikani!), koska kaikki ei mahdu. Siksi meidät pyydettiin seuraavalla viikolla töiden jälkeen.
No, se sopi minulle. Olin ostanut lahjan ja ihan mielelläni olin menossa. Mutta sitten tämä kaverini ilmoitti että hän lähtee sinne ja tänne ja tonne juuri silloin, eli ei ole vielä sovittuun aikaan kotona. Mutta miehensä kuulemma tulee. Ehkä. Eli jos mieskään ei ole paikalla, niin voisimmeko odottaa pihalla (viime tammikuussa!) niin kauan kunnes mies tulee kotiin. Että sitten odottaisin pakkasessa kahden pienen lapsen kanssa, kenties vartin, kenties puoli tuntia, kenties tunnin?
Ilmoitin sitten että emme pääsekään. Emme menneet, vein lahjan postilaatikkoon.
Oikeille synttäreille meitä ei kutsuttu (kummipoikani!), koska kaikki ei mahdu. Siksi meidät pyydettiin seuraavalla viikolla töiden jälkeen.
No, se sopi minulle. Olin ostanut lahjan ja ihan mielelläni olin menossa. Mutta sitten tämä kaverini ilmoitti että hän lähtee sinne ja tänne ja tonne juuri silloin, eli ei ole vielä sovittuun aikaan kotona. Mutta miehensä kuulemma tulee. Ehkä. Eli jos mieskään ei ole paikalla, niin voisimmeko odottaa pihalla (viime tammikuussa!) niin kauan kunnes mies tulee kotiin. Että sitten odottaisin pakkasessa kahden pienen lapsen kanssa, kenties vartin, kenties puoli tuntia, kenties tunnin?
Ilmoitin sitten että emme pääsekään. Emme menneet, vein lahjan postilaatikkoon.
minkälaiset välit teillä nykyään on ?
Oletpas kateellinen ja katkera ihminen! Ettet häpeä.
Mistä olisin kateellinen ? Minulla on kaikki mitä tarvitsen. Olen surullinen siitä että meidät pyydetään synttäreille. Viikolla iltameno 20 km päähän ei ole maailman helpoin juttu. Ja meidän tuloa ei arvosteta tippaakaan. Ei me tultu synttäreille, me tultiin keskiviikkona kylään ja kuultiin marinaa vaatimattomasta lahjasta.
Ihan uteliaisuudesta..=)
olis pitänyt olla lisäksi vaatteita ja leikkikoira.
minulla on suomenruotsalainen ystävä, jolle en vain kertakaikkiaan kelpaa. hän on jättänyt tulematta mm. lapseni syntymäpäiville, perunut viime tipassa tapaamisia yms.
nyt olen vuosien jälkeen ymmärtänyt lakata miettimästä asiaa. olemme hyvää päivää - tuttuja, näemme ehkä kerran vuodessa.
Mistä olisin kateellinen ? Minulla on kaikki mitä tarvitsen. Olen surullinen siitä että meidät pyydetään synttäreille. Viikolla iltameno 20 km päähän ei ole maailman helpoin juttu. Ja meidän tuloa ei arvosteta tippaakaan. Ei me tultu synttäreille, me tultiin keskiviikkona kylään ja kuultiin marinaa vaatimattomasta lahjasta.
Hitto, miten kieroutuneeksi tää palsta on mennyt!
Ap kertoi, millainen asunto ystävällä on ja ihmettelee, miksi heidän pieni perhe ei sinne mahdu OIKEILLE synttäreille vaan pääsee vain jälkikäteen säälirääppiäis"synttäreille", joilla ei synttäreistä ole tietoakaan; ai niin, olihan siellä se nirppanokkasankari!
Ikäviä tuollaiset ystävät, jotka hylkää vanhat "ei-piireihin kuulumattomat", kun itseään onni potkaisee.
Olipa kiva ilta. Hyvä ystäväni meni naimisiin, parempiin piireihin. Olen huomannut että pikkuhiljaa meidän perhe unohdetaan kutsua juhliin. No, tänään olin poikani kanssa heidän esikoisen synttäreissä. Viralliset synttärit olivat sunnuntaina, mutta meidät kutsuttiin tänään, jotta on aikaa jutella. Mä hain töitten jälkeen poikani tarhasta, lähdetään toiselle puolelle kaupunkia ja ei siellä ollut mitään tietoakaan synttäreistä. Ihan kuule normaalia ruokaa tehtiin, synttärikoristeet olivat tietty poissa, ei ollut kakkuakaan. Poikani oli tosi pettynyt, mutta vielä pettyneempi oli synttärisankari kun sai meidän hänen mittakaavan mukaan vaatimattoman lahjan. Ja neiti täytti 5 v.
Oltiin 1,5 h ja lähdettiin pois.
Heillä on iso omakotitalo, kerroksia 3, neliöitä reilu 100 per kerros. On se kumma ettei meidän pieni perhe heille mahdu. Tai ehkä neiti ilmoitti syyn, meidän 20 euron lahja on heidän juhliin liian vaatimaton.
No, ensi vuonna ei mennä.
Älä välitä ap, ei kannata energiaa moisiin "ystäviin" tuhlata.
Varsinkin tuo pienen synttärisankarin käytös oli todella huonoa, ei 5v. kuitenkaan itsekseen tuollaista käytöstä opi. Vanhemmiltaan on ottanut mallia.
Päiväkoti-ikäinen lapsi kyseessä ja varmaan kuljette aamuvarhaisella jo hoitoonkin, sekään ei kai ole maailman helpoin juttu uskoisin, mutta kuitenkin pärjäätte. Miksette sitten synttäreille illalla??
Ja sukulaiset sitten erikseen.
En ymmärrä vanhempia, jotka omivat lapsen juhlat itselleen.
loukkaavaa ja ajattelematonta kutsua muka synttäreille ja sitten kun sinne menee lapsikin juhlavaatteissa iloisena ja hyvän lahjan kanssa, niin ei ole kukaan muu juhlatamineissa,saati kakkua tai muuta, ja lahjastakin nuristaan. kauheaa!!
olisin kyllä loukkaantunut jos minut kutsuttaisiin lapsineni muuna päivänä kun kaikki muut ja lisäksi olisin vähemmän haluttu kuin muut, eik tulooni olisi edes valmistauduttu, jos kerta muka synttärit on. en menisi uudelleen!!
ap. paha mieli puolestasi. jätä tommonen wannabe frendi!
ap