Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ikä 1v 6 kk on pk-päivähoidon aloittamiselle?

Vierailija
16.06.2010 |

Meillä olisi ajatus jakaa lapsen kotihoito miehen kanssa puoliksi niin että lapsi ja isä jäävät kotiin lapsen ollessa 9-10 kk ja menisi hoitoon sitten puolitoistavuotiaana. Nyt kun olen lukenut paljon neuvoja ja ohjeita, tuli mieleen, että onko nuo siirtymähetket jotenkin huonoja, eli olisiko kuukaudenkin joustolla lapselle merkitystä. Ei siis ole nyt kyse siitä, onko puolitoista vuotiaan paikka päiväkodissa, vaan siitä, että olisiko vaikka 1 v 3 kk tai 1 v 8 kk jotenkin parempi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsista aloittanut 1v8kk ja ikä oli minusta täydellinen. Nyt toinen aloittamassa saman ikäisenä. Aloitti ja nyt aloittaa molemmat puolikkaina, mutta. Eskoinen aloitti 1v ja tuolla kahdeksalla kuukaudella oli ratkaiseva merkitys - lapsi osasi sekä puhua että kävellä, toisin kuin esikoinen ei kumpaakaan.

Lapsesta ei yksilönä etukäteen voi tietää missä vaiheessa tulee riippuvuusvaiheita. Meillä on ollut tämän kuopuksen kanssa kyllä hyvin hankala riippuvaihe 1v2kk-1v5kk. Nyt se helpottaa ihan hirveän hurjasti. Luulen, ja toivon, että syksy menee meillä yhtä hyvin kun kakkosen kanssa aikoinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän