Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lasten käytös harmittaa...

Vierailija
16.06.2010 |

Naapurissamme asuu perhe jonka lapset loikkivat ympäri pihamaata tehden oikeastaan ihan mitä heitä huvittaa...

Nyt uusin villitys on että heillä on óma reviiri jolle kukaan ei saa astua mutta he saavat tulla mihin vaan ja tehdä mitä vaan. Ja valtaosin se kyllä pitää paikkaansa sillä ei heitä paljoa kukaan käy kieltämässä paitsi minä yritän.

No he kerjäävät meidän ruokia, repivät meidän kukkia, kiusaavat meidän lapsia niin että joku ei kelpaa leikkiin omalla pihallaan jne.

Lisäksi 1 vanhempi tyttö ahdistelee meidän nuorempaa poikaamme pusuilla ja hellyyden osoituksilla joita poikamme ei tytöltä kuulemma halua... Aamulla ovikellot alkaa soida ja ikkunoista kurkitaan sisään jne.

Ahdistavaa... Anteeksi avautuminen mutta nyt tosissaan ottaa päähän! Ei meidänkään lapset täydellisiä ole mutta yritän kuitenkin valvoa heidän tekemisiään ja käydä opastamassa kuinka toimitaa ja mikä on oikein ja mikä väärin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omakotitaloissa olen kuullut samoista murheista... esim. jätetään lapset naapurien valvottavaksi ja lähdetään kauppaan... lapset kulkee ovista kuin koteihinsa ja jääkaapeille kuin omillensa jne...

Tämä perheen lapset eivät ole edes onneksi niin röyhkeitä.

-ap

Vierailija
2/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omakotitaloissa olen kuullut samoista murheista... esim. jätetään lapset naapurien valvottavaksi ja lähdetään kauppaan... lapset kulkee ovista kuin koteihinsa ja jääkaapeille kuin omillensa jne...

Tämä perheen lapset eivät ole edes onneksi niin röyhkeitä.

-ap

En minä ole huomannut. Mutta kuitenkin asiaan. Oletko puhunut vanhemmille? Alat nyt hyvin hyvin tiukasti ajamaan lapset pois teidän pihalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kannattaa asua omakotitalossa MAALLA. =0) Kiistattomia pluspuolia, miinukset on sitten ihan oma lukunsa, mutta mä en kestäis tuollaista..

Vierailija
4/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan niille lapsille, että heillä ei ole mitään asiaa teidän pihaosuudellenne (oletan, että asutte rivarissa ja kullakin asunnolla on pieni oma pihanosuus?)

Eli katkaise välit kunnolla. Minä en ainakaan antaisi omieni leikkiä tuollaisten riiviöiden kanssa, jotka repivät istutuksia ja kiusaavat lapsiamme.

Tiukka linja siis! Jos vanhempansa sitä ihmettelevät, kerrotte tuon mitä aloituksessakin.

Vierailija
5/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ollaan kyllä aikeissa aidoittaa oma pihamme jotta saadaa pihat erotettua.

Mua niin ahdistaa jo että olen aika tiukasti alkanut sanomaan lapsille asioista. Joku lopullinen ratkaisu olisi lähes mahdoton mutta yritän kyllä jos ei ala tilanne rauhoittua.

-ap

Vierailija
6/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ollaan kyllä aikeissa aidoittaa oma pihamme jotta saadaa pihat erotettua. Mua niin ahdistaa jo että olen aika tiukasti alkanut sanomaan lapsille asioista. Joku lopullinen ratkaisu olisi lähes mahdoton mutta yritän kyllä jos ei ala tilanne rauhoittua. -ap

kannattaa panna tosiaan ne aidat, jos taloyhtiön säännöt sen sallii.

ja komentaa tiukasti lapsia aina, kun häiriköivät. Inhaa, ettei heidän omilla vanhemmillaan riitä viitseliäisyyttä ollenkaan jälkikasvunsa vahtimiseen!

Vierailija
7/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ollaan kyllä aikeissa aidoittaa oma pihamme jotta saadaa pihat erotettua. Mua niin ahdistaa jo että olen aika tiukasti alkanut sanomaan lapsille asioista. Joku lopullinen ratkaisu olisi lähes mahdoton mutta yritän kyllä jos ei ala tilanne rauhoittua. -ap

kannattaa panna tosiaan ne aidat, jos taloyhtiön säännöt sen sallii. ja komentaa tiukasti lapsia aina, kun häiriköivät. Inhaa, ettei heidän omilla vanhemmillaan riitä viitseliäisyyttä ollenkaan jälkikasvunsa vahtimiseen!

Ja perheen vanhemmat ovat ihan mukavia mutta mies rakentaa taloa ja nainen on pääsääntöisesti yksin 5 lapsen kanssa joten ymmärrän hänenkin huomiokyvyn puutteellisuuden tietyllä tavalla. Mutta silti se risoo ettei lapsia käydä kurkkaamassa ja kielletä. Esim. nimittely on kai heillä sallittua sillä siitä vanhemmat ei kiellä vaikka kuulisisvatkin. Se teen sitten minä...

Onneksi rakentavat taloa eivätkä asu tässä aina.

Harmillisinta on tämä oma kiukkuni myös siksi että välillä lapset leikkivät yhdessä tosi kivastikin... mut valtaosin ei...

-ap

Vierailija
8/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin on selkeästi yksi perhe, joka on tehnyt aivan liian ison liudan lapsia (mikään pakko ei kenenkään olisi) siihen nähden minkä näköjään pystyvät kasvattamaan siedettäviksi ihmisiksi! Ei se riitä että sen lapsen pyöräyttää maailmaan, se kun pitäisi kasvattaakin! Tuleekohan se joillekin ihan yllätyksenä?

AP, ymmärrät nyt mielestäni heitä ihan liian pitkälle, eivät tuollaiset ihmiset ole mukavia, kun heidän kakaransa ovat kamalia pihaterroristeja ja kiusaajia. Siitä kun sopii "kiittää" vaan niitä niiden vanhempia, sieltä se lähes kaikki kuitenkin saa alkunsa :/

Ei ole mielestäni yhtään hyvää syytä jättää omat lapsensa kasvattamatta ja vahtimatta. Ei sellaista tyhmyyttä pidä yrittää ymmärtää. Naapurit, koulukaverit ja kaikki muutkin ihmiset sitten (ja eläimetkin kuten tuossa koiran kepillä huitomis- ketjussa...) kärsivät ja stressaantuvat heidän takiaan, kun eräät eivät osaa yhtään käyttäytyä, vaan kiroilevat, huutavat, mellastavat ja ovat inhottavia kiusaajia muita kohtaan.

Tällaista menoa ei monissa maissa näe, täällä vaan tuntuu puuttuvan jotakin peruskunnioitusta toisia kohtaan ja sellaista jokaisen ihmisen arvostusta. Huonosti käyttäytyvää lasta kuuluisi ojentaa oikeaan suuntaan väsymättä, mutta kun joidenkin lapset (kakarat silloin paremminkin) saavat määrätä perheessä sen tahdin, ja mikä vaan huono käytös ja muiden kiusaaminenkin aina ymmärretään lässynlää, niin ei tule hyvä lopputulos ei. Sehän me kaikki sitten tuolla nähdään. :(

Vierailija
9/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenkin 8 vuotias tytö ,kävi kuusi kertaa kysymässä onko," onko pekka kotona". Tyttären poika ollut meillä väliaikaisesti, mutta ei ole nyt. Viesti ei mennyt perille tuli taas uudestaa. Mies oli torkahtanut sohvalle, kun ovikello taas soi. OLI ärähtänyt tytölle, että herätit minut "Pekka ei ole täällä.

Vierailija
10/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vielä kävelee ovesta sisäänkin kuin kotiinsa soittamatta edes ovikelloa. Äiti on yh ja sanoo vain että hänen mielestään kurinpito on miesten hommaa..niinpä mutta mitäs kun ei oo miestä???

Vierailija
11/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annen 4- ja 5-vuotiaiden olla korkeintaan 2h/päivässä kaverin nurkissa. Eikä ole edes joka päivä, vaan ehkä 2 kertaa viikossa.

Väliin sanon että pyytäkää kaveri tännekin päin, mua ärsyttää jos roikutaan kaiket päivät toisten nurkissa.

Etenkin kun näkee, ettei naapuri tosiaan jaksa edes aina sitä kahtakaan tuntia:( Siis ulkona lapset ovat. Koko ajan olisivat toisten nurkissa, saa aina olla toppuuttelemassa. Ylisosiaalisia nykymaailmaan.

Vierailija
12/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pääasiassa viiden lapsen kanssa yksin tämän kesän vietänkin.

JOS kyse olisi meidän kakaroista, niin haluaisin, että tulisit puhumaan asiasta minun kanssani. Minä en, omista syistäni, ole tuolla pihalla joka tilannetta näkemässä ja kokemassa. En siis voi kotonakaan puhua siitä, mitä meidän ipanat pitkin pihoja tekee - ja nehän tekee paljon sellaistakin, mikä kotona on ihan ehdottomasti kielletty. Sitten vain aina joskus perästä kuulee.

Vanhemmat ei pysty kaikkeen, mutta varmasti naapurisi yrittää, kunhan edes tietää mistä on kyse. Mene ystävällisesti koputtamaan ovelle.

Vierailija
13/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pääasiassa viiden lapsen kanssa yksin tämän kesän vietänkin. JOS kyse olisi meidän kakaroista, niin haluaisin, että tulisit puhumaan asiasta minun kanssani. Minä en, omista syistäni, ole tuolla pihalla joka tilannetta näkemässä ja kokemassa. En siis voi kotonakaan puhua siitä, mitä meidän ipanat pitkin pihoja tekee - ja nehän tekee paljon sellaistakin, mikä kotona on ihan ehdottomasti kielletty. Sitten vain aina joskus perästä kuulee. Vanhemmat ei pysty kaikkeen, mutta varmasti naapurisi yrittää, kunhan edes tietää mistä on kyse. Mene ystävällisesti koputtamaan ovelle.

jos ei yhtään niitä valvo. Siis pieniä lapsia...

Sori, jos kuulostaa julmalta, mutta et voi paeta vastuusta sillä, että et TIEDÄ, mitä lapsesi ulkona touhuavat. Ulkoistat nyt sen kasvatus- ja valvontavastuun naapureille, eikä niin pitäisi olla.

Monen lapsen äitikin ehtii kyllä halutessaan ulkoilemaan katraansa kanssa, edes ajoittain.

Vierailija
14/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä sanoit nätimmin sen minkä mä sanon nyt kovemmin: mistä noita ääliöitä oikein riittääkin, jotka sikiävät kyllä usein aika runsaastikin, mutta vastuutahan heillä ei sitten kuitenkaan MUKA ole _omista lapsistaan_ ? No kenelläs se vastuu sitten on? Jos joku vieras uskaltaakin ojentaa rumasti käyttäytyvää kuritonta lasta, niin silloin usein kyllä hyökätään sen viisaan aikuisen silmille. Siis wtf!

Että muiden sitten kuitenkin (jotka jo kantavat hyvin vastuun niistä omistaan ja niiden ajoittaisista törttöilyistä) pitäisi vielä juosta tämäntästä näiden vastuuttomien henkilöiden ovien taakse raportoimaan, että kun se teidän se ja se tuolla TAASKIN hakkaa/kiroilee/rikkoo/kiusaa puistossa, että jaa-a, pitäisköhän sun joskus hellanlettas sentään nostaa se ahterisi ylös ja mennä itse kasvattamaan sitä tulevaisuuden toivoasi! Niinkuin sun kuuluisi tehdä! Oliko pakko lisääntyä, kun kasvatutehtävä ja -vastuu ei näemmä kiinnosta???

Vierailija
15/15 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkkyä, ollaan katsottu monta kesää, kun vanhemmat dokaa pihalla ulkomökissään ja pienet lapset juoksee ympäriinsä. Nyt kakarat kasvaneet sen verran, että ovat oppineet varmaan vanhemmiltaan kaikki kirosanat ja käytöksen ja huutavat kirosanoja päivät pitkät pihalla. Ei arvattu, että omakotitaloasuminen on tällaista. Ns. parempi alue, mutta osui roskasakkivanhemmmat viereen 🤮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä