Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetys aiheuttaa lapsille allergioita!

Vierailija
16.06.2010 |

Vai miksi muuten kaikkien luomu- tms- äitien lapset ovat tosi allergisia kaikelle!

Äitini ei imettänyt mua, mä en imettänyt yhtäkään viidestä lapsestani. Kaikista tuli urheilijoita ihan huipputasolla ja muutenkin olen ajatellut,että:

Ei ole mitään järkeä työntää tissiä vauvan suuhun, kun ihmiset syö myrkkyjä niin paljon. Korvikkeet sen sijaan on puhtaita, koska ne on tarkastettuja! ja sitten nää luomuäidit, tarkat äiti häätää jopa hiekkalaatikoltakin muut pois, ettei vaan heidän Eelis saa mitään tartuntaa muilta!

Just!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo kainaloon ja sänkyyn!

Vierailija
2/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme täysimetettyä;) ja vielä pitkään imetettyä, ei allergioita. En tosin syö myrkkyjä, enkä ole hörhö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta, jos on allerginen pitäisi olla välittämättä äidinmaidossa sitä allergiaa eteenpäin, jos se sillä on vältettävissä,

Mutta työssäni olen vaan huomannut, että kaikken tarkimmilla ja ns. "hygieenisimmillä" äideillä on kaikkein allergisimmat lapset myöskin.

Koko ajan tätä näkee, mutta varmaan sitten ihan sattumaa...??

Vierailija
4/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirissäni, mutta yksi selitys voisi olla tämä:

hyvin allerginen äiti haluaa ottaa varman päälle ja siksi satsaa lasten kanssa luomuruokiin ja imetykseen. Lapsi saa luomutuotteista ja imetyksestä HUOLIMATTA allergioita, koska on perinyt allergiageenit äidiltään.

Mä taas oon imettänyt kaikki lapseni ja kaikki ovat älyllisesti ja sosiaalisesti hyvin lahjakkaita.

Vierailija
5/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tissiä suuhun vaan, niin lapsi muka suojautuu allrgioilta, vaikka allergisen äidin imetys vaan välittää sen allergian!

Vierailija
6/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tissiä suuhun vaan, niin lapsi muka suojautuu allrgioilta, vaikka allergisen äidin imetys vaan välittää sen allergian!

ei sen äidinmaidon mukana.

Miten lapset saavat isän allergiat, isän suvun sairudet?

Vierailija
7/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää, tuleeko allergia sekä geeneistä, että maidon mukana, mutta jos olisin itse allrginen, en todellakaan sitä maitoa juottaisi lapselleni!

Vierailija
8/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää, tuleeko allergia sekä geeneistä, että maidon mukana, mutta jos olisin itse allrginen, en todellakaan sitä maitoa juottaisi lapselleni!

Ei kai se allergia nyt maidosta voi tulla!

Vierailija
9/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi teitä! nyt on kyllä jääneet yöunet vähille tai sivistys pahasti aukossa ;) laittakaas arvon av-mammat linkkiä mistä löytyy sellasta faktaa et imetys siirtäisi allergian äidistä lapseen :D ELI pitäiskö sit olettaa että ykköstyypin diapeetikko äidit älkääs imettäkö ettei diapetes tartu vauveliinne eiks jeh? allergiat on muutes autoimmuniteetti-sairauksia (kuten tää em. diapetes) ja tietääkseni nämä ei tosiaan tartu henkilöstä toiseen. allergioiden taustalla arvellaan tiettävästi olevan nykyinen "ylihygieeninen" elämäntapa, kemikaalit? sekä perimä noin muutamia mainitakseni. se joka oikeasti tietäisi mistä allergiat puhkeaa/miten voidaan parantaa/ehkäistä saisi varmasti nobelin heti kättelyssä! se oiskin historiallista lääketieteen Nobel Suomeen av-mannoille hurraa! kieltäkää lailla allergisten tai muuten epätäydellisten äitien imetys! ;D ;D

Vierailija
10/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elinympäristö joka aiheutta allergiat. Liian siistiä, liikaa jalostettua ruokaa. Lapsi tarvitsee multaisia mansikoita ja pesemättömiä porkkanoita. Siihen elimistömme on sopeutunut jo vuosituhansien ajan. Vasta ehkä 200-100v sitten alettiin syödä näin jalostettua ja puhdasta ruokaa kuin nyt. Ne jotka edelleen syövät "alkukantaisesti" eivät saa allergioita. Ihmisen ruumis sopeutuu hitaammin ympäristöön kuin ruumis.

Vierailija
11/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palataan vuosisatojen taa ruokailussa?? Haloo. Entä rokotteet? kielletäänhän nyt nekin samalla.

Eli palkataan imettäjiä jostain paskaisista navetoista imettämään meidän tiukasti kapaloituja vauvoja, jotka joko sairastuu riisitautiin tai kuolee muuten vaan tuhkarokkoon tai ruttoon ennemmin tai myöhemmin. Ei siinä paljon multaiset porkkanat paranna.

Antibiootithan siis myös laskee vastustuskykyä ja nämä hurjat allegeenit käy päälle joten ei siis syödä niitäkään...

on todistettu, että liika hygieenisyys ja siisteys ei ole apu allergiaan vaan saattaa jopa aktivoida sitä. kuten se, että allergiaperheessä ei nykytiedon mukaan vältetä mitään, koira tai kissa onkin ihan jees.

Mutta kaukaa haet kun imetyksestä syytä etsit.

Vierailija
12/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso mahdollisuus saada joku allergia tai astma kun molemmilla vanhemmilla on, mut toistaseks mitään ei ole ilmennyt :) Imettänyt olen yhä ja lapsi viettää aikaansa lattialla, jossa perheemme koira myös kulkee. Tassuista varmasti tulee ulkoakin bakteereja, jotka kasvattaa vastutuskykyä. Imuroidaan pari kertaa viikossa, lattioita pesen tosi harvoin. En käytä kodinpuhdistuksessa mitään antibakteerisia aineita eikä käsidesiä omisteta.

Kiinteät aloitin vauvalle 4 kuukauden iässä ja taisi olla hyvä aloittaa ajoissa, kun mistään ei nyt tule oireita.

Se 6kk täysimetystä taitaa enempi allergioille altistaa. Imetystä soseiden ja maisteluiden ohessahan voi jatkaa sit vaikka siihen vuoden ikään. Tätä rataa :)

Vierailija
13/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs kun minä en imettänyt kuin pari kuukautta, lapsen isä on allerginen ja lapsesta tuli allerginen... Milläs tuon selität, ap?

Vierailija
14/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs kun minä en imettänyt kuin pari kuukautta, lapsen isä on allerginen ja lapsesta tuli allerginen... Milläs tuon selität, ap?

Vierailija
15/15 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten meillä on käynyt vallan erikoinen tuuri, kun esikoinen (suurimmaksi osaksi pulloruokittu) on ollut aina huipputerve. Pienenäkään ei sairastellut juuri mitään, eikä minkäänlaisia allergioita tms.

Seuraavia onkin imetetty 7kk ja 11kk ja molemmilla atopiaa, korvatulehduskierre ekat pari vuotta (ja senkin jälkeen ovat saaneet helposti korvatulehduksia), monenlaisia allergiaepäilyjä - varmistunut ainakin koivun siitepölyallergia ja allergia hyttysen pistoille, syksyllä tarkemmat tutkimukset.

Kaikesta huolimatta imetän kyllä seuraavankin. Saa nähdä sitten onko järkee vai ei :)