Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni kehtaa lähettää lapsensa kouluun paikatuissa reimateceissä?

Vierailija
15.06.2010 |

Minä löysin kirpparilta reimatecin haalarin ja siinä oli polvet rikki. Haalari on muuten hyvännäköinen ja paikkasin polvet. Nyt mietin että kehtaanko laittaa lapsen ensi talvena kouluun niissä? Mitä teette rikkimenneille haalareille? Kuinka moni paikkaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualla kuin pihalla. Mutta ei sinun kannata minun mielipidettäni kuunnella - tee kuten itse tahdot. Ei ne lapset toisiaan kyttää (enkä minä kyttää muiden vaatteita).

Vierailija
2/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikäs siinä sitten. Itse en osaisi paikata riittävän siististi mutta en katso pahasti, jos jollain on paikattu haalari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli merkki sitten Reimatec tai H&M :) Vähän periaatekysymys, en tykkää heittää pois mitään mitä ei ole pakko. Jos joku vaate hajoaa lopullisesti otan myös talteen napit, vetskarit yms.

Vierailija
4/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enemmän miettisin sitä, kehtaako lapsi mennä ylipäätänsä enää kouluun haalareissa. Meillä ei menisi, varmaan riippuu koulusta, kavereista yms. Muuten vaatteiden paikkaamisessa en näe mitään pahaa, jos käyttöikä pitenee ja muuten ovat sopivat

Vierailija
5/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa, kun polvet on kulunut niin puhki, että joutuisi paikkamaan, saisi myös paikata myös lahkeen suut, pyllyn, vaihtaa vetoketjuja. Joten roskiin on mennyt

Vierailija
6/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai sillä paikalla muuten väliä, etenkin jos on siististi korjattu ja muuten asialliset ja siistit.

Vierailija
7/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen aika tarkka vaatteiden kanssa.

Vierailija
8/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes välikausihaalareissa

Vierailija
9/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eskaritalven aikana moneen kertaan varmistanut, että eihän kouluun mennä toppahaalarissa, vaan takissa ja housuissa. Joten menkööt, pihaleikkejä varten on sitten haalari

Vierailija
10/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tartte olla reimatec :)

Jos vaate on kiva ja muuten käyttökelpoinen, ilman muuta korjaan ja tuunan.

Tec-ominaisuus ei kyllä varmaan enää toimi polvien kohdalla, mutta muualla sitten...

Vierailija
11/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja välikausihaalareita?

Vierailija
12/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi meni kouluun paikatuissa housuissa, merkkiä en muista. Mutta hyvin se päivä meni.

Vierailija
13/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimateccejä, kuten muitakin merkkejä on myös housuja ja takkeja. Ja juu, niitä on myös ihan aikuisten kokoihin asti.

Vierailija
14/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä välikausiPUKUJA. Siis housujakin. Olen tulevan ekaluokkalaisen äiti, enkä itse ainakaan muista käyttäneeni kouluikäisenä koulussa mitään ulkoiluasuja, vaan farkkuja yms. Pakkasilla toki oli toppahousut, mutta ei syksyllä ja keväällä ollut päällä mitään farkkuja kummempaa ulkonakaan.

Vierailija
15/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi suostuu laittamaan ja siististi paikattu, niin ilman muuta voi käyttää koulussa. Meilläkin eskarilainen on käyttänyt paikattuja housuja. Ihan uusiin tuli kivestä viilto ja eipä lapsi ollut moksiskaan, kun vähän niitä paikkailin.

Vierailija
16/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan järkevää pukea ulos koulumatkoille ja välitunteja varten ULKOILUVAATTEET. Nehän juoksee, kaatuilee, istuu lätäköissä, laskee mäkeä, kiipeilee lumikasoissa, tekee lumienkeleitä ym. ym. ja olisi aika ikävä olla märissä farkuissa koko päivä. Esim. niiden sisäfarkkujen päälle voi vetää ohuemmat välikausihousut ja talvella sit kovemmilla pakkasella tarvittaessa toppahousut, takki tietty lisäksi kelin mukaan. Pelkät farkut on kyllä esim. ekaluokkalaiselle talvikelillä aika niukka ja vähän säälittävä varustus. Tietty tätä näkee varmaan sitä enemmän, mitä "citympää" elämää eletään mutta maalaisjärkisillä paikkakunnilla tilanne on vähän toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi