Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rv:lla 6+ ja sain neuvolasta kirjeen sikiöseulonnoista..

Vierailija
27.05.2010 |

Siinä näkyi olevan mahdollisuus mennä pelkkään niskapoimu-ultraan tai sitten yhdistää siihen verikoe. Minusta tuo verikoe ei ole tarpeellinen, en käynyt 8 vuotta sittenkään sellaisissa. Eikö sen mahdollinen kohonneen riskin suhdeluku aiheuta vain turhaa stressiä raskausajalle?

Mitä muut olette tehneet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä on tarjottu eli toisessa ja kolmannessa raskaudessa. Minusta se on vähentänyt stressiä, toki tulos on aina ollut normaali.

Vierailija
2/7 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion mennä jatkossakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon käynyt kaikissa raskauskissa vain ultrissa. Viimesimmän kun sain yli 40 vuotiaana niin olisivat antaneet vaikka mitä tutkimuksia, mutta kieltäydyin, kävin vain niskapoimu ultrassa en muussa, moneen kertaan kyllä kysyivät että joskos nyt kumminkin menisit, mut en menny ja ihan terve tyttö syntyi :)

Vierailija
4/7 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko kuitenkin mennä niskapoimu-iltraan? Tuo yhdistelmä (ultra+verikoe) on kuitenkin tarkempi kuin kumpikaan yksinään, eli käsittääkseni pelkässä np-ultrassa tulee enemmän niitä vääriä hälytyksiä kuin yhdistelmässä. Jos siis itse menisin testiin, niin tietysti menisin siihen tarkempaan (eli ultra+verikoe)...

Itse en kyllä koskaan ole käynyt kummassakaan, sillä downin riskiluvuilla ei ole ollut minulle merkitystä. Ultrissa olisi näkynyt mahdolliset pahat rakenneppoikkeamat, mutta down ei olisi ollut aborttiperuste meille ja siksi en halunnut tietää siihen riskilukujakaan. Lapsivesipunktioon en olisi down-epäilyn takia mennyt, joten olin mieluummin tietämätön asiasta.

Vierailija
5/7 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tahallani niin myöhään neuvolaan ettei sitä minulle voitu edes tarjota. Samoin toimin vastaisuudessakin. Menen neuvolaan vasta vk 13 jälkeen, mutta juuri ajoissa että saan äitiysavustukset. Muistaakseni menin viimeksi muutamaa päivää ennen sitä rajaa.

Vierailija
6/7 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta np-mittausta ei tehty.

5

Vierailija
7/7 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aion mennä tarjottuihin ultriin. Tuota verinäytettä vain mietin..t:ap