Väliraportointia karppauksen induktiovaiheessa olevalta:
Lähtöpaino 68,6kg, pituus 168cm. Takana ketoosia 1vk 6pv, kadonneet kilot 2,6kg. Tämän aamuinen paino siis 66kg.
Huomioita:
- Makeannälkää ei ole vieläkään eikä se ole edes
yrittänyt iskeä, vaikka mahdollisuuksia on
ollut ja paljon.
- Näläntunne on olematonta. Jonkin näköistä
vipinää vatsassa saattaa tuntua silloin, kun
edellisestä ruokailusta on 6-7h. Tässä pitääkin
muistaa syödä, sillä elimistö ei ilmoita
nälästä.
- Olo on pirteä ja aivan mainio. Turvotusta ei
ole ollenkaan, kaikki housut ovat turvotuksen
poistumisen myötä löysemmät. Vatsa ei pömpötä.
- Verenpaine, sekä ylä että ala on laskenut
muutamia pykäliä alaspäin.
- Vatsa toimii hyvin. Ei ilmavaivoja ei
vatsanväänteitä.
- Iho on heleä ja parempikuntoinen.
Alun epävarmuus ruokien yksipuolisuudesta on karissut. Löydän jatkuvasti uusia hyviä vähähiilihydraattisia ruokareseptejä. Kasviksia tulee syötyä päivittäin yli puolikiloa. Nyt ne maistuvatkin todella hyviltä, kun ei tarvitse vältellä rasvoja (voi/öljy) niiden laitossa. Ravintolassa käyminen onnistuu hyvin, kun vaihtaa perunat/riisit kasviksiin.
Tästä vielä eteen päin ja tavoitteena on kesän aikana, elokuun loppuun meneessä painaa 62kg. Pikkuhiljaa lisäilen hiilareita lähinnä kasvisten ja marjojen muodossa.
Nyt voin siis todeta aikaisemmin niin epäileväisenä karppaukseen suhtautuneena, että tämä toimii painonpudostusmielessä paremmin ja on henkisesti helpompaa kuin mikään, mitä olen aikaisemmin kokeillut (painonvartijat, kiloklubi, nutraus jne).
Kuinka nopeasti teillä muilla on kilot tippuneet karppauksella?
Kommentit (6)
Tänään söin Eridanous-jogurttia pakastemustikoilla, mutta yleisin on leikkelelautanen: kinkkua, keitettyä munaa, juustoa ja jotain kasvista, yleensä tomaattia. Joskus teen munakkaan, toisinaan kokkelia ja lisäksi vaikka savukalaa. Jos on kiire, niin sitten leipäjuustoa.
2
Usein syön myös salaatin, jossa makuna joko tonnikala, kana, feta, oliivit tms. Ripottelen aurajuustomurusia päälle. nam.
Miten rytmität syömiset? Itse huomaan, että pärjäisin hyvin kahdella aterialla päivässä. usein syön klo 11 (aamupala) ja klo 17 iltaruuan. Ei vain tahdo olla nälkä.
ap
Aamulla n. 9 aikaan, päivällä klo 14 ja illalla 19-20 välillä.
Nyt on ollut tällainen rytmi, kun ollaan molemmat lomalla. Loman loppuminen tietty muuttaa rytmiä, mutta murehdin sitä sitten.
2
Rytmin vaihto on myös itselläni edessä loman loppuessa (elokuussa). Silloin ajattelin syödä aamupalan 7.30, päiväruuan klo 14 ja iltaruuan klo 18. Mutta, se on sitten sen ajan murhe. Nyt lomaillaan ja nautitaan kesästä..
ap
Siirryin suoraan käyttämään n. 40g hiilareita päivässä. Olen laihtunut nyt viiden viikon aikana 6,1 kg ja mieheni n. 7kg.
"oireet" on koko lailla samat kuin sinullakin ja unen tarve on vähentynyt huomattavasti. Ennen olin himonukkuja ja aina aamulla olisi haluttanut nukkua vielä vähän lisää. Nyt pomppaan kuin vieteri ylös aamulla, vähän ennen kellon sointia.