Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvästit aikuisiän AKNElle! Sisältää vinkkejä.

Vierailija
26.09.2005 |

Kaikki mahdolliset aknehoidot läpikäyneenä ja tuhannen pettymystä kokeneena kerron kaikille aknesta kärsiville oman hoitovinkkini:

-kaikki aknetuotteet roskiin

-kasvojen puhdistusrutiini seuraavanlaiseksi:

aamuin ja illoin

1. puhdistus emulsiolla

2. pesu hellävaraisella pesunesteellä

3. pyyhkiminen kasvovedellä 2 kertaa eri vanulapuille

+ ihon kotikuorinta 2 x viikossa

Näin poistui minun kymmenen vuotta jatkunut akneni! Olen ihan mykistynyt! Kannattaa kokeilla!

Syynä kaikkien muiden hoitojen tehottomuuteen oli minun arvioni mukaan se, että apteekin ja kosmetologin ja supermarkettien aknetuotteet ovat olleet aivan liian voimakkaita minun superherkälle iholleni.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki mahdolliset aknehoidot läpikäyneenä ja tuhannen pettymystä kokeneena kerron kaikille aknesta kärsiville oman hoitovinkkini:

-kaikki aknetuotteet roskiin

-kasvojen puhdistusrutiini seuraavanlaiseksi:

aamuin ja illoin

1. puhdistus emulsiolla

2. pesu hellävaraisella pesunesteellä

3. pyyhkiminen kasvovedellä 2 kertaa eri vanulapuille

+ ihon kotikuorinta 2 x viikossa

Näin poistui minun kymmenen vuotta jatkunut akneni! Olen ihan mykistynyt! Kannattaa kokeilla!

Syynä kaikkien muiden hoitojen tehottomuuteen oli minun arvioni mukaan se, että apteekin ja kosmetologin ja supermarkettien aknetuotteet ovat olleet aivan liian voimakkaita minun superherkälle iholleni.

mä käytän tällä hetkellä clearisila..

Vierailija
2/20 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat herkkäihoiselle, se on tärkeää ainakin minun tapauksessani. Pesuneste on myös marketista, se on herkälle iholle tarkoitettua, sopii myös vauvalle (ei siis saippuaa!).

Aiemmin käytin Clearasiliä, ja ainakin minun tapauksessani akne suorastaan kirkui sellaisten " hoitojen" jälkeen, kasvovesi oli aivan liian voimakasta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa pitää tietysti olla varovainen, jos iho on tulehtunut.

ap

Vierailija
4/20 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti vinkistä!!

Vierailija
5/20 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama pyyhkiskö lärviään peaanpesuaineella vai sillä!

Vierailija
6/20 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/20 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ProActiv. Onko kukaan kokeillut?

Vierailija
8/20 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ja seos on poissa (eikä muuten kirvele, yllättäen). Kuulin vinkin eräästä luontaistuotteisiin ja ihonhoitoon erikoistuneelta ihmiseltä ja vaikka olin todella epäileväinen, kokeilin ja homma tosiaan toimi! (Kärsin pitkään aikuisiän aknesta, joka puhkesi synnytyksen jälkeen).

Vierailija
9/20 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pari päivää ja seos on poissa

Niin siis SEOS on poissa vedellä huuhtelemalla, mutta NÄPYT poistuvat parissa päivässä. :o)

Vierailija
10/20 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

parikymppisenä oli paha akne, johon pillerit vähän auttoivat. Minulla oli tuolloin tapana ylihoitaa ihoani liian vahvoilla akneihon tuotteilla. Myös finninaama tarvii kosteutta, vaikka toisin luullaan. Mitä enempi joku näppylääke kuivatti sen enempi tuli näppyjä. Ihoni pinta oli aina hilseilevä ja näppyinen. Nyt hoidan maltilla (kuten ap) ja nyt 30-vuotiaana kehtaan jo lähteä ulos.:)

Vierailija
11/20 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAIRAUS johon saa lääkkeet ihotautilääkäriltä. Ja niistä lääkkeistäkin ainoa joka parantaa, eikä siis hoida vain oireita on Roaccutan tai sen halvempi rinnakaisvalmiste. Aknesta on ihan turha kärsiä, ihotautilääkärille vain!

Vierailija
12/20 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun tulevaisuudessa oli tarkoitus lapsiakin tehdä. mulla onneksi talttui pillereillä (diane nova) ja sillä etten räplännyt.

Vierailija
13/20 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko sitten vielä tarpeeksi " nuori" , mutta mulla clearasil toimii... tosin myös se yves rocherin vihreässä pullossa oleva kasvovesi on hyvää. ja sitten laitan sitä garnierin " pure" rasvaa naamaan, luultavasti vauvan sinkkivoide ajaisi saman asian. Näillä näpyt tiessään, toisinaan myös kasvosauna eli kiehautan vettä ja sitten aivan kuin höyryttäisin olen pyyhe pään päällä roikkumassa kuuman vesikattilan yllä (kattila ei kyllä enää hellalla siinä vaiheessa) ja sitten myös sateessa kävely tuntuu jostain syystä auttavan ja lumen hierominen ihoon. Kuorin kasvot kerran viikossa.

Vierailija
14/20 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 30+, ja 25-vuotiaasta asti naama on ollut oikea talikasa, näppyä ja karmeita paisemaisia kipeitä finnejä, rasvaa ja kiiltoa no matter what. Vuosi sitten kävin (taas) kosmetologilla, tällä kertaa en sillä samalla vanhalla vaan uudella. Hän kielsi ehdottomasti kaikki kuivattavat aknetuotteet, sekä myös rankat kuorinnat.

Ihon hoito-ohjelmaksi tuli:

-iltaisin pesu normaalin/kuivan ja herkän ihon puhdistusemulsiolla

ja taputtelu normaalin/kuivan ja herkän ihon kasvovedellä, kosteusvoide (norm. iho matta-ominaisuudella) ja kuivan/herkän ihon silmänympärysvoide

-aamuisin kavovesi ja kost. voide (samat kuin ed.)

-1-2xvkossa kuorinta entsyymikuorintavoiteella (ei siis mitään rakeisia markettituotteita)

-1xvkossa kosteuttava naamio

Suhtauduin tosi epäillen, mutta päätin kokeilla vielä tämänkin. Ja muutaman vkon jälkeen alkoi ihon kunto koheta! Nyt on siis melkein vuoden verran iho pysynyt TOSI hyvänä tuolla hoito-ohjelmalla, kost. voiteen vahvuutta olen vaihdellut vuodenajan mukaan (siis kesällä kevyempi, talvella voimakkaammin kosteuttava). En olisi ikinä uskonut, mutta TOIMII!!! Ainoastaan ennen kuukautisia saattaa joku yksittäinen näppy tulla, mutta eivät ole mitään verrattuna entisiin paiseisiin...

Vierailija
15/20 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä käytin ProActivea ja se toimi.

Suomessa olen nyt putsannut muutaman viikon ihoni Artistry- sarjan aineilla. Näpyt ovat selvästi vähentyneet ja iho ei ole niin rasvainen enää. Ennen käytin Oriflame tuotteita rasvaiselle iholle, mut naama oli heti ihan rasvainen ja kökköisen tuntuinen.

Vierailija
16/20 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi synnytyksen jälkeen, joten kait jotain hormonihäiriötä sitten. Kävin viikko sitten lääkärillä ja sain Differin-geeliä + jotain antibioottiliuosta. Näyttäisi siltä, että iho ja kipeät paiseet olisivat nyt jo hieman kuivumassa. Enpä uskonut, että akneongelmankin kanssa vielä joudun painimaan, kun aina ihoni on ollut sileä ja puhdas..

Vierailija
17/20 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tehosi mulla kiusalliseen akneen kasvoissa ja ylävartalossa. Kyseessä oli siis nimenomaan aikuisiän akne (n. 28-vuotiaana alkoi). Vaatii käyntiä ihotautilääkärillä, ja tarkkaa puolen vuoden seurantaa lääkityksen aikana (verkokeet joilla seurataan maksan arvoja jne.), sekä ehdotonta ehkäisyä (aiheuttaa sikiövaurioita) mutta kyllä ehdottomasti kannatti! Iho on pysynyt nyt yli vuoden jo todella kauniina, ja jopa e-pillerit pois jätettyäni ei ole tullut juurikaan näppyjä. Suosittelen!

Vierailija
18/20 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tässä ketjussa lähetteli aknenaamaisia ihotautilääkärille Roaccuttania hakemaan. Itse olen kyllä nyt " parantuneena" kovia lääkkeitä vastaan. Söin aikoinaan mm. useamman tetrasykliinikuurin, ja ne kyllä hillitsivät aknea, mutta eivät vieneet pois, ja kaiken huipuksi kuurien jälkeen akne aina palasi. Roaccuttania en koskaan halunnut syödä, on se sen verran kova aine. Kävin jokunen vuosi sitten ihotautilääkärillä näyttämässä aknea, ja näin jälkikäten ihmettelen, että lääkäri ei puolella sanalla kysynyt, miten hoidan ihoani, vaan kyseli heti, mitä lääkettä haluan!

Eli edelleen: tunnollinen, hellävarainen puhdistus aamuin illoin, ja akne on ja pysyy poissa! Ja se täytyy uskoa ja muistaa, että finnejä ei saa näpelöidä, ei sitten lainkaan!!

ap (vuosia aknensa kanssa taistellut)

Vierailija
19/20 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
20/20 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältää sukralfaattia ja jopa äitini plastiikkakirurgi suositteli sitä hänelle arpien hoitoon (vaalentamiseen).

Suosittelen!

Voide maksoi 35 e ja riittää hyvin.