Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONNEKS mulla ei oo enempää lapsia, totesin juuri eilen kun kaverin vauva oli hoidossa..

Vierailija
14.06.2010 |

Oli kyllä hiton hankalaa. Itselläni lapset 2 v. ja 5 v. ja sitten oli kaverin 4 kk ikäinen vauva hoidossa koko päivän.

Ensinnäkin, aina kun yritin nukuttaa vauvaa päikkäreille (parvekkeelle, vaunuihin) niin 2-vuotiaani tuli tietysti parvekkeelle mukaan, yritti kiipeillä vaunuihin vauvan kanssa, alkoi rääkymään kun en päästänyt, ja sitten muuten vaan kiukutteli ja rääkyi jne. Eli tuloksena: herätti vauvan neljä kertaa JUURI kun olin saamassa hänet nukahtamaan. Parvekkeemme ovea ei pysty lukitsemaan ulkopuolelta, joten 2-vee pääsi mukaan kun vaan halusi.

Ja sitten syöminen.. yritin itse syödä, 2-vuotias halusi syödä myös, ja vauva taas ei viihtynyt missään muualla kuin sylissä. Koita nyt sitten yhdistää nämä kaikki.. ja oman syömisen olisi tietysti voinut siirtää mutta noiden kahdenkin yhdistäminen olisi jo vaivalloista.

Niin ja sitten yritin vuorostaan nukuttaa 2-vuotiasta päiväunilleen, vauva tietysti heräsi juuri kun 2-vee meinasi nukahtaa, ja alkoi parkumaan parvekkeella, joten 2-vee havahtui enkä sitten saanutkaan häntä enää nukkumaan kun hain vauvan parvekkeelta. Ja sitten 2-vee kiukutteli koko loppupäivän väsyneenä ja yritti aina kiivetä syliin samaan aikaan kun vauva oli.. huoh.

Hoitopäivän jälkeen mä olin ihan puhki, en ollut saanut itse syötyä kunnolla ollenkaan, ja huusholli oli kuin hävityksen kauhistus. 5-vuotias oli jäänyt tyystin vaille huomiota ja 2-vuotias vaan rääkyi väsyneenä eikä vauvakaan ollut tyytyväinen kuin sylissä.

Olen jo ennenkin ollut sitä mieltä, ettei meille tule lisää lapsia, ja nyt se vaan vahvistui. Kumma että kahden kanssa kaikki sujuu ihan ok, mutta sitten kun tulee vain yksi lisää, on pakka ihan sekaisin...

sympatiat kaikille kolmen tai useamman lapsen äidille!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alle kaksivuotias on ainakin tähän asti nukkunut,vaikka yläkerrassa sirkkelöitäisiin!Siis ihan oikeasta =)Toivottavasti ei sitten välitä vauvankaan itkusta.Ja vauva tietysti tottunut jo isomman huutamiseen mahassa siihen mennessä kun syntyy.

Vierailija
2/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva syntyi, keskimmäinen oli vasta 1v.2kk ja esikoinen 3v.4kk..nyt nuo ajat on unohdettu ja neljättä toiveilen vaikka nuorin on vasta 1v.10kk :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen nauttinut ihan täysiä. En ole kokenut tilannetta yhtään hankalaksi, päinvastoin.

5v. on jo yllättävän suuri apu kaikessa. Lisäksi 5v. ja 3v. leikkivät ja viihtyvät mukavasti yhdessä.

Nyt kun pieninkin on jo 1,5v. haluaisin vielä neljännen... ja viidennen... ja...

Vierailija
4/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vauva ja esikoinen 3v?

Pärjäisit kyllä jos kolmas lapsi olisi omasi. Tottakait vieras hoitovauva sekoittaa pakan. Mutta jos hän olisi joka päivä kanssanne, loisitte omat toimivat kuviot. Toki tietysti välillä on vaikeaa, mutta ei niin vaikeaa, kun se vieraan lapsen kanssa tuntuu.

Vierailija
5/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän silti mitä meinaat, ja hyvä jos oot tyytyväinen perheeseen noin. :)

Vierailija
6/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan eri tasolla kuin 2-vuotias.

Esimerkiksi esikoinen ymmärsi kun hänelle aikoinaan sanoi "nyt pitää olla hiljaa, vauva nukkuu" mutta tämä 2-vuotias ei ymmärrä, lähinnä alkaa vaan (kovaan ääneen) itse sanomaan "HILJAA!! HILJAA!! VAUVA NUKKUUU!!" jolloin vauva herää...

ap

Vierailija
7/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmasti ihan erilaista, kun lapsi on tottunut olemaan perheen "vauva" ja huomion keskipiste ja sitten tulee vauva hoitoon. Tietysti se mustasukkaisuus oikein korostuu tuossa tilanteessa, jos olisi oma vauvasi, niin 2v olisi jo tottunut siihen että joku toinen saa paljon huomiota.

Vierailija
8/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 4v, 2½v ja vauva. Ja juuri tuollaista kuin kuvailit kesti ainakin vuoden. Keskimmäinen oli jo tottunut nuorimman asemaan, kun vauva syntyi. Kauheaa mustasukkaisuutta ja juuri sitä aikatalujen hakemista, että kaikki saisivat nukuttua päiväunensa ilman toisten häiritsemistä. Ja alkoihan se jossain välissä sujua, mutta äidillä ei ollut sekunninkaan lepohetkeä päivän aikana. Koti oli aina riivin raavin. Ja jos joku väittää, että nauttii tästä kaikesta, on masokisti tai sitten saanut lapsia, joille tehty lobotomialeikkaus jo synnärillä.

Vierailija
9/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku väittää, että nauttii tästä kaikesta, on masokisti tai sitten saanut lapsia, joille tehty lobotomialeikkaus jo synnärillä.

Hahah :D

ap

Vierailija
10/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vauva ja esikoinen 3v? Pärjäisit kyllä jos kolmas lapsi olisi omasi. Tottakait vieras hoitovauva sekoittaa pakan. Mutta jos hän olisi joka päivä kanssanne, loisitte omat toimivat kuviot. Toki tietysti välillä on vaikeaa, mutta ei niin vaikeaa, kun se vieraan lapsen kanssa tuntuu.

Et voi verrata noita tilanteita. Teillähän nimenomaan mättää se, ettei kaksivuotiaasi ole tottunut pikkuvauvan läsnäoloon, etkä sinä osannut toimia sujuvasti vauvan ja kaksivuotiaan kanssa.

Mutta kun vauva on teillä jatkuvasti, kasvatte siihen tilanteeseen koko perhe ja homma sujuu!

Vierailija
11/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä, että sen huomaa ja myöntää ajoissa

Vierailija
12/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöjä puhut!

Meillä on 4 alle kouluikästä ja pidän välillä veljen kahta alle 3- vuotiasta yökylässä.

Kyllä elämän voi tehdä vaikeaksi jos sen tekee vaikeaksi! Esimerkkejä on vaikka juuri "vauva nukkuu, pitää olla hiljaa" tai "jos on vauva niin ei voi syödä itse".

Metelissä voi nukkua ja vauvaa voi pitää sylissä kun itse syö.

Vauvan voi nukuttaa vaunuihin kun käy ulkona väsyttämässä isompia ulkona! Saa isommat lapset niin huomiota kuin väsyttää itseään niin nukahtaa helpommin!

Mutta ei kaikkien kannatakaan hankkia enempää lapsia kuin mitä pärjää, sillä me on lapsia lisää hankittu: että niitten kanssa jaksaa yksinäänkin.

Vierailija
13/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kenenkään ei tarvitse olla hiljaa kun vauva nukkuu, ei 3v esikoisen eikä 1,5v keskimmäisen. Telkkarin joudun päälle laittamaan jos isommat on poissa kotoa, vauva ei nuku kunnolla päiväuniajos on liian hiljaista! Molemmat ovat mulla mukana vauvan hoidossa, tuovat vaippoja, silittelevät vauvaa ja auttelevat muutenkin mitä pyydän.

Kyllä nää pahnanpohjimmaiset tottuu jo kohdussa siihen meteliin ja elämään mikä täällä kotona vallitsee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi