Hämeenlinnalaiset????
ois kysymyksiä....
mitkä on kivoimmat asuinalueet? tietäiskö joku jotain opiskeloijoiden perhe-asunnoista, onko levottomia vai rauhallisia? entäs päiväkodit, onko paha tilanne jonoissa? onko joku päikkäri mihin ei ainakaan kandeis hakea... ollaan katsottu että opiskelijoiden perhe-asuntoja on ainakin visakylässä ja matintalot kaivohaassa.. hmm.. kaupunki on meille niin tuntematon, etten tiedä oikeen ees mitä kysyis :D
Kommentit (11)
ja olen asunut Kaurialassa, Myllymäessä ja nyt keskustassa. Myllymäki on arvostettua asuinaluetta. Kaurialakin on kiva hyvän sijäintinsakin vuoksi. Visakylä on ihan hyvällä paikalla, ei paha kävelymatka keskustaan, mutta muuten ei ole juuri kokemusta. Taitaa olla tosiaan aika paljon bileitä siellä.
Kaupungin itäpuoli on kait pääosin vauraampi kuin länsipuoli. Myllymäki on kyllä länsipuolella ja sitten kauempaa löytyy hyviä omakotitaloalueita, kuten Vuorentaka ja Hirsimäki. Kankaantausta myös, sijainti parempi kuin kahdella edellisellä. Tiiriö on uutta asuinaluetta ja isot kaupat siis lähellä.
Idässä on Sairion alue, Aulanko ainakin arvostettuja. Hätilä-Idänpää myös ok.
Huonomaineisempia alueita ovat Katuma (vaikka onkin luonnonkaunis paikka), Jukola, Nummi sekä Kettumäki.
Päiväkodeista en nyt niin paljon osaa sanoa. Yksityinen Englanninkielinen päiväkoti on aivan loistava! Päiväkodin johtajalla on myös muita yksityisiä, Jaarlin päiväkodit, luulisin, että ovat laadukkaita myös, koska on sama johtaja.
Kunnallisista en niin paljon tiedä. Kankaantaka ja Kauriala ovat ainakin sellaisia, joista olen kuullut hyvää, ensimmäisestä lyhyt omakohtainenkin kokemus. Varuskunnan päiväkodista olen kuullut sekä hyvää että huonoa. Eli en ehkä sinne veis.
No, tuossa nyt jotain ainakin! :D
ja asuinualueet myös siis pieniä. Sekä väkiluvultaan että maantieteelliseltä ulottuvuudeltaan. Tämä tarkoittaa sitä, että oikeasti erottelu kivoihin ja vähemmän kivoihin on aika kuvitteellista, sillä juuri mistään ei ole kuin muutama askel sille seuraavalle joko hyvälle tai huonommalle alueelle. Jukolassa ja Idänpäässä on aika masentavan näköisiä kerrostaloja, mutta parin askeleen päässä on puistoja ja omakotitaloalueita, joten sitä vastapäisen talon seinää ei tarvi jäädä tuijottamaan. Koska opiskelijataloja on aika vähän ja vuokrataso Hämeenlinnassa ylipäänsä suhteellisen korkea, ja koska joukkoliikenne Hämeenlinnassa on ylipäänsä aika surkeaa, kannattaa ehkä vaan kastoa asunto sieltä, mikä on lähinnä teidän koulua ja halvin ja sitten ajatella että liikkuu sieltä ympäri kaupunkia kuten muutkin hämenlinnalaiset tekevät.
Mä oon itse muuttanut hämeenlinnasta jo aika päiviä sitten, ja asuin silloin itse Miemalassa - joka talokannaltaan ja yleisilmeeltään ihan kiva okt alue, mutta ei käytännössä mitään julkista liikennettä - mutta tämä näkemys perustuu kavereille ja pikkuveljille, jotka asuivat ja asuvat ympäri kaupunkia hyvillä ja huonommilla alueilla.
Siellä oli ainakin ihan viihtyisää... muuten en tiedä opiskelija asunnoista
Käikälä on kaikista rauhallisin. Tottakai myös kauriala on rauhallinen. Kauriala on enemmän keskustassa, mutta sit taas ei kuitenkaan ihan ydinkeskustassa, mutta perheille suosittelen just tätä käikälää. Tääl on päiväkoti ja lähikauppa. Ja hyvät kulkuyhteydet keskustaan. Paikkarit kulkee ja autolla pääsee. Me asutaan avomiehen ja 2 kk ikäisen lapsen kanssa rivitalossa :) ja tykätään kauheesti :)
visamäki olis lähimpänä meidän kouluja. siinä vieressähän on päiväkoti, meidän lapset on siis vielä päiväkoti-iässä. asunnot visamäessä taitaa olla vaan aika pieniä... kamalaa muuttaa ihan tuntemattomaan kaupunkiin, mitkään paikannimet tms ei sano mitään... :)
niin ja siis meidän on muutettava vuokralle nyt....
siksi mietitää niit opiskelijoitten perhe-asuntoi... pitäs varmaan yksityisiltäkin vähän katella... tai miten kaupungin vuokra-asunnot..
Onhan ne keskustasta suht kaukana ja siellä parjatulla "itäpuolella", mutta en mä nyt kovin levottomaksi asuinpaikaksi sitä mieltänyt. Tien toisella puolella on pari vähän semmosta taloa, mutta ne on tosiaan ne pari taloa siellä toisella puolella... Matintaloissa tosin asukkaiden vaihtuvuus on suurta, melkein joka kuukausi joku tulee ja toinen menee, joten aika tuurilla pelataan mimmosen naapurin saa. Tosin se naapuri voi yhtä äkisti vaihtuakin, varsinkin jos ongelmia ilmenee.
Sillon kun me siellä asuttiin oli toisaalta jonkinmoista yhteisöllisyyttäkin ilmassa. Talojen asukkaat viettivät jopa yhteistä aikaa siinä pihalla.
Lasten kanssa oli mukava asua, heti naapurissa on leikkipuisto, jossa kävi aamupäivisin ainakin ryhmiksen lapsetkin leikkimässä. En tosin tiedä onko Kaivohaan ryhmistä enää olemassa (meidän esikoinen oli siellä hoidossa ja tykkättiin molemmat kovasti myös hoitopaikkana siitä.) Muitakin leikkipuistoja siinä oli, mutta tällä hetkellä en tiedä mitkä ovat vielä toiminnassa.
Päiväkoteja on ihan lähituntumassa (alle ½km) kaksi sekä kerho ja neuvola. Tai ainakin olivat :p Muut palvelut löytyvät Hätilästä, noin 10min kävelymatkan päästä, joten periaatteessa keskustaan tarvii lähteä tosi harvoin...
Kauppaan (isohkoon sellaiseen) on ihan kiven heiton matka ja bussi kulki suht tasaisesti melkein kotiovelta Tiiriöön saakka, vaikka muuten Hämeenlinnan paikallisliikenne onkin vähän... noh, sinnepäin... Ja aika tyyristä lystiä. Autoa meillä ei ollut, joten tosi paljon kuljettiin julkisilla. Opiskelija tosin taisi saada jonkinlaisen alennuksen, ellen väärin muista.
Visamäen asunnoissa asui muutama kaveri/tuttu ja kyllä siellä oli paljon enemmän järjestyshäiriöitä. Tosin Visamäki on mun mielestäni muutenkin ihan tuhottoman ruma alue, varsinkin nyt kun ne on rakentaneet sinne niitä hirveitä halleja (eikä Innopark ainakaan aluetta kaunista, mikäli multa kysytään...)
Mä tykkäsin alueesta ja varsinkin näin koirallisena ihmisenä se syrjäinen sijainti ei haitannut pätkääkään kun pääsi koiran kanssa helposti järvenrantaan tai metsään (vaikka Aulangon maastoihin) lenkkeilemään. Varsin puistomainen alue muutenkin.
ok, kiitos näist... lisääkin voi kertoa.... :)
Älä laita lastasi Kaivoaan päiväkotiin!!! Siellä ohjaaja on kantanut lapsia tukasta nurkkaan pahoista teoista!!!
Ei ole mitään Kaivohaan päiväkotia, urpo.
Tosin Kankaantaustasta on hirmu pitkä matka lähimpään kouluun.Jukolaa ja Hätilää en suosittelisi.Opiskelijoiden asunnoista ja päiväkodeista en valitettavasti osaa sanoa :/ Kankaantaan päiväkodista olen kyllä kuullut paljon hyvää.