Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomavieraisille kyläpaikkaan, jossa isäntäväki on päivät töissä?

Vierailija
14.06.2010 |

Olisin halukas käymään mieheni veljen ja hänen vaimonsa luona kylässä kuluvana kesänä, mutta he ovat kesäaikaan käytännöllisesti katsoen koko ajan töissä.

Jostakin syystä heidän mielestään kyläilyn torppaamisen syyksi käy se, etteivät he ole itse päivisin kotona. Minua tämä taas ei haittaisi; pärjäisin kyllä lasten ja mieheni kanssa päivät heidän kotonaan oikein hyvin. Mikä neuvoksi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kyllä myöntään, etten luppohetkenä haluaisi todellakaan työpäivän jälkeen seurustella ja kestittää vieraita.

Vierailija
2/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kyllä myöntään, etten luppohetkenä haluaisi todellakaan työpäivän jälkeen seurustella ja kestittää vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivät heidän kotonaan oikein hyvin.

Kauanko oikein ajattelit, että viivytte siellä?

Toisaalta, jos olisin itse työssäkäyvien housuissa, ottaisin ilomielin vastaan tilanteen, jossa saisin iltaisin tulla valmiiseen ruokapöytään siivottuun kotiin.

Vierailija
4/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytte iltasella miehen veljellä ja vaimollaan.

Provohan tämä on, ei kukaan halua uteliasta perhettä kotiinsa "asumaan".

Vierailija
5/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole AP, mutta kyllä meillä on ihan normaalia kaveripiirissä, että yöksi/öiksi pääsee aina olipa toisilla lomaa tai ei.

Viime kesänäkin olimme kolmen lapsemme kanssa (lapsettomalla) ystäväpariskunnalla neljä yötä, kun olimme kesälomamatkalla Ahvenanmaalla. Ystävämme olivat näistä päivistä kolme töissä ja yhden vapaalla. Nuo päivät, jolloin ystävät olivat töissä, me kiersimme Ahvenanmaan nähtävyyksiä katsellen. Muina päivinä seurustelimme ja teimme kaikkea rentoa kaikki yhdessä.

käytte iltasella miehen veljellä ja vaimollaan. Provohan tämä on, ei kukaan halua uteliasta perhettä kotiinsa "asumaan".

Vierailija
6/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan haluaisi ketään meille lorvimaan sillä aikaa kun olen itse töissä. Meille voi tulla vierailemaan ja yökyläänkin, mutta vain silloin kun isäntäväki on kotona.

Vierailija
7/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette voi tuolla tavoin majoittua heidän työssä ollessaan, niin asia on silloin selvä. En välttämättä itsekään jaksaisi arjen pyörityksessä vielä sitä, että kotona asuisi joku perhe, jota pitäisi iltaisin viihdyttää ja jolle pitäisi laittaa ruokaa ja jonka jäljiltä saisi täiden jälkeen enisimmäiseksi siivota kaiken jne.

Jos he pyytäisivät ja itse sanoisivat, että voitte tulla, vaikka he ovat päivät töissä, asia olisi ok, mutta nyt ei. Ja jos haluatte heitä tavata, niin sehän ei onnistu, jos he eivät ole paikalla, joten onko kyseessä vain ilmaisen majoituksen hakeminen?

Vierailija
8/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kieltäytynyt vieraista, joille on ollut yhdentekevää olemmeko me töissä vai emme. Tarkoituksena on ollut vain all inclusive- majoitus.

Vierailija
9/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoat tehdään yhdessä ja hauskaa pidetään. Ei mitään passausmeininkiä monen päivän vierailulla oota kukaan.

Olisin onnellinen jos miehen veljen perhe tms. tulisi kylään vaikka viikoksi.

Vierailija
10/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan siksi, että hotellissa on helpompi olla perheen kanssa kuin jonkun toisen kodissa. Kesällä on sitä paitsi niin halpoja tarjouksia, että lasten kanssa menee mieluummin "valmiiseen pöytään" kuin yrittää elää muiden nurkissa.

Vierailija
11/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan luovut harrastuksista tms. viikon ajaksi, jotta voitte olla yhdessä?

Meillä lapset nostaisi aika ison älämölön, jos joutuisivat luopumaan jalkapallosta, suunnistuksesta ja tenniksestä siksi, että meillä on vieraita eikä kukaan ehdi heitä kuljettamaan.

Vierailija
12/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikki kodit on jotenkin kolkkoja ilman isäntäväkeä, oli koti sitten miten viihtyisä tahansa. Ahistaisi majailla jonkun nurkissa, kun tämä ei itse olisi paikalla.

Ja vähintään yhtä paljon ahistaisi jos omassa kodissani olisi joku perhe kaappeja kaivelemassa, kun emme olisi kotona!

Hotelli on aina hotelli, varmasti lapsetkin viihtyy ja on rento tulla ja mennä miten haluaa. Miinus puoli tuossa hotellissa on tosiaan, että siitä pitää maksaa, kun se sukulaisvierailu voitaisiin kuitata kahvipaketilla?

Vierailija
13/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, ettei se vielä tuota olekaan keksinyt ehdottaa. Muuten kyllä tunkee sakkeineen ovista ja ikkunoista sisään koko ajan.

Vierailija
14/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi kuin todella tuttua kotiini jos olen itse koko päivän poissa. Ja valitettavasti kun en osaa antaa vieraiden olla omatoimisia, vaan ainoa tapa minulle on sitten emännöidä ihan perinteiseen tapaan, olisin tosi väsynyt kyseisten "päivien" aikana. Joten hotelliin yöksi ja iltavierailut tai sitten menette illalla yhdeksi yöksi ja lähdette aamulla samaan aikaan isäntäväen kanssa.

Vierailija
15/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi aikaa kun itse olen töissä! Olkoot vaikka kuinka sukulaisia.. ajatuskin kauhistuttaa! En kyllä kehtaisi kenellekään edes ehdottaa että "Joo meidän poppoo tulis sitten teille yökylään silloin ja silloin.. ja olkaa vaan töissä kyllä me pärjätään"

Vierailija
16/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähdette päiväksi muualle hengailemaan ja palaatte sitten heidän työpäivän jälkeen laittamaan ostamanne ruuat ateriaksi. Ok?

En minäkään haluaisi, että meillä on päivän joku poppoo keskenään kun itse ei olla kotona.

Vierailija
17/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette ole tervetulleita. Aivan selkeästi: älkää tunkeko toisten kotiin, jos teitä ei siellä kaivata.

Ja juu, mä en missään nimessä haluaisi kotiini kesälomavieraita, jos olen itse töissä. En myöskään IKINÄ tunkisi toisen kotiin lomailemaan, jos isäntäväki on töissä. Enkä ylipäätään itse ehdottaisi lomailua jonkun toisen kotiin.... :O

Vierailija
18/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraat kotona ilman isäntäväkeä ovat ok ja toisille ei. Mutta ap:n tapauksessa se ei ole isäntäväelle ok ja sitä on silloin kunnioitettava.

Vierailija
19/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajjestas, sehän on niiden toisten koti.

Vierailija
20/26 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haluaisimme mennä kavereidemme luokse kylään. He aina mielellään ottavat meidät, ihan koska tahansa. Ja sitten kun menemme, ketään ei näy missään - ovat töissä, mutta eivät kerro sitä etukäteen, koska tietävät, että muuten emme tulisi.

Siellä me sitten kökimme heillä ja odotamme, milloin isäntäväki suvaitsisi tulla kotiin... tosi kivaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän