Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tummatukkaiset naiset, luullaanko teitä usein ulkomaalaiseksi

Vierailija
13.06.2010 |

ja miten suhtaudutte siihen, jos luullaan? Minua luullaan usein latinoksi, myös venäläiseksi on sanottu. Olen ihan suomalainen sukujuuriltani.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

romaniksi suomessa, turkissa ja kreikassa paikalliseks, eikä ne millään uskonu et oon suomesta. rupesivat turkkiakin mulle puhuu :D

Vierailija
2/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Italiassa luulivat paikalliseksi, kyselivät ajo-ohjeita ym. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaan huvittaa koko asia...

Vierailija
4/12 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten suhtaudutte siihen, jos luullaan? Minua luullaan usein latinoksi, myös venäläiseksi on sanottu. Olen ihan suomalainen sukujuuriltani.

Ei nyt ehkä usein mutta tasaisin väliajoin. Mulla on vielä ruskeat silmät ja paksut hiukset joten kyllä olen saanut kuulla vaikka mitä kysymyksiä siitä mistä olen kotoisin tai missä on mun sukujuuria? On veikattu etelän maita, puolaa, venäjää ja vaikka mitä.

Ihan olen supisuomalainen, ruotsalaisilla sukujuurilla :)

Vierailija
5/12 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskeat silmät ja tumma pitkä tukka. Lähes poikkeuksetta veikataan juuriani espanjaan tai italiaan. Ja suomalainen olen sukujuuriltani.

Hyvä puoli että etelä-euroopassa ja -amerikassa matkustaessa "sulautuu" hyvin paikallisten joukkoon ;)

Vierailija
6/12 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iho vaalea.

Isääni on luultu tosi monesti mustalaiseksi vaikka meidän suvussa ei ole pisaraakaan mustalaisverta tai muutakaan ulkomaalaisverta. Ihan Savon sydämestä on meidän suku =)

Isäni ei enää suostu käyttämään mitään vaatteita mitkä ovat hiukankaan mannetyyliä, esim. nahkatakkeja. Kerran manne tuli kysymään isältäni torilla kovalla äänellä "ootsie meikäläisii?". Isä vastaisi: "En tosiaan" ja lähti muualle, hänellä sattui olemaan nahkatakki juuri silloin päällään.

Vierailija
7/12 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm Kreikassa kreikkalaiseksi... Tumman ruskeat silmät, tummat hiukset ja sellainen ei-suomalaiselle tyypillinen iho. Minua ei taittaa, vaikka ulkomaalaiseksi luultaiskin. Olen myös sukujuuriltani supisuomalainen, lisäks nimikin niin perussuomalainen kuin vain voi olla.

Vierailija
8/12 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa ei kauheasti auta se, että puhun useampaa romaanista kieltä sujuvasti, jolloin väärinymmärryksen vaara on suuri.

Espanjankielisistä maista tulevat luulevat, että tulen jostain lattarimaasta tai Espanjasta. Noissa maissa on myös usein sekoitettu paikallisiin.

Lisäksi on luultu turkkilaiseksi, intialaiseksi jne.

Vierailija
9/12 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosi tumma, suomessa lapsena mua luultiin aina romaniksi, sitten asuin vuosia etelä-euroopassa, jossa mua luultiin aina venäläiseksi. Puhun myös venäjää, ja venäläiset luulee mua aina puolalaiseksi. nyt muutin pari vuotta sitten takaisin suomeen, ja nyt täälläkin mua luullaan venäläiseksi.

mulle on sinänsä ihan sama miksikä mua luullaan, mutta välillä ärsyttää selitellä juuriaan, varsinkin kun asuin niin pitkään poissa suomesta että kielikin tökkii välillä niin useet vaan kohottelee kulmiaan jos sanon vaan lyhyesti olevani ihan suomalainen

Vierailija
10/12 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelä-eurooppalaiseksi, tai enemminkin, että jonpikumpi vanhemmista olisi etelästä. Ei mua haittaa.

Vierailija
11/12 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan en ole koskaan kuullut :) Mutta usein mulle sanotaan etten vaikuta suomalaiselta (olen ilmeisesti keskimääräistä puheliaampi ja elehtivämpi, ja pukeudun aika naisellisesti) tai kysytään onko mun suku lähtöisin jostain muualta. Ulkomailla ei ole koskaan luultu suomalaiseksi tai edes pohjoismaiseksi, vaan milloin miksikin, useimmiten tosin belgialaiseksi tai hollantilaiseksi.

Vierailija
12/12 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on mustat hiukset (purkista mutta kuitenkin) ja vihertävät silmät ja en taida muutenkaan vastata tätä suomalaista kauneusihannetta ;) minua on luultu ranskalaiseksi, etelä-eurooppalaiseksi ja kaikista "paras" on ehkä ollut irakilainen. No olen tumma ja kasvonpiirteeni ovat persoonallisen kulmikkaat, vai miten sen nyt nätisti sanois :D Ei tosin kukaan ihan kovin rumaksikaan ole haukkunut, ja ihan itsekkin kestän katsoa peiliin :) Ja ei nuo arvailut minua haittaa, sehän on vaan hauskaa!