Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni palaa heti äitiysloman jälkeen töihin?

Vierailija
13.06.2010 |

Onko tästä jotain tilastoa olemassa?

Teen töissä äitiyslomasijaisuutta ja minulla on määräaikainen työsuhde helmikuulle 2011 saakka. Olen nyt jo ihan hermoraunio, kun en tiedä jatkuuko työ helmikuun jälkeen vaiko ei. Työttömyys olisi totaalinen katastrofi tälle perheelle, kun asuntolainaakin on ja miehen tulot ovat tällä hetkellä aika pienet.

Kotikaupungissani olisi tällä hetkellä tarjolla vaikka mitä vakituista työtä, mutta koen velvollisuudekseni pitää määräaikaisesta työsuhteestani kiinni. En vain tiedä, onko se oikeasti järkevää. Hemmetti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten en mennyt minäkään en tule tälläkään kertaa menemään. Lapsi nyt 1v.

Vierailija
2/7 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on minunkin mennä vaikka en millään haluaisi. Hoitovapaalle ei vaan kertakaikkiaan ole varaa jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt neljännen kanssa olen kotona ainakin siihen että täyttää 2v. Jos varaa olen vielä vuoden lisää.

Vierailija
4/7 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloman kestohan on vain 3-4 kuukautta ja hyvin harva äideistä sen jälkeen menee vielä töihin. Useimmat äitit pitävät vähintään osan vanhempainlomasta myös ja monet koko vanhempainlomankin. Vanhempainlomahan on mahdollista jakaa vanhempien kesken ihan niin kuin vanhemmat haluavat.

Hoitovapaatakin pitää kaiketi jopa yli puolet lapsiperheistä.

Vierailija
5/7 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutetuimmat naiset palaavat nopeimmin. Harvoin kuitenkan ennen kuin lapsi 1 - 1,5 v.

Vierailija
6/7 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti 16 vkon äitiysloman jälkeenm töihin, tosin puolipäiväisen ä

Vierailija
7/7 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minun lähiympäristöstäni, olemme koulutettuja ja asuntolainat kaikilla. MUTTA, kaikki palasivat osa-aikaisina 3-4 pv viikossa ja melkein järjestään vuorotyön ansiosta lapset eivät ole hoidossa edes tuota koska lauantain ja sunnuntain aikana ovat isänsä kanssa kotona.

Musta ap sun kysymys menee vähän asian vierestä. oikeasti sun pitäisi tietysti hakea niitä vakipaikkoja! Jos et saa niin et menetä mitään, jos saat, niin pääset kyllä määräaikaisesta suhteesta eroon tai aloitat sen jälkeen. Et voi antaa vakkariduunien mennä uskollisuudesta nykyistä työnantajaa kohtaan!

Meillä sitä paitsi moni vakinaistettu HETI, kun kertoivat että lähtevät muuten vakituiseksi muualle.