Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, 8kk vauva rajussa kuumeessa ja mahataudissa

Vierailija
13.06.2010 |

Meillä tyttö ripuloinut 1,5vrk ja oksennellut vajaan vuorokauden. Mitään ei oikein saa pysymään sisällä. Yöllä käytiin päivystyksessä, kun kuume nousi 40asteeseen, ja siellä laitettiin nestettä suoneen ja samaa kautta kuumetta alentavia lääkkeitä. Nyt kuume on taas 39,7 ja sain annettua 125mg parasetamolia suun kautta. Nesteitä on voinut ottaa vastaan todella huonosti, oksentaa kaiken ulos jos ei aivan tipoittain anna. Ohjeen mukaan 10dl nesteitä ja lisäksi 2-3dl floridral-ripulilääkettä.

Kuinka kauan uskallan nyt olla kotona? Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia pienen kanssa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa menemään nesteitä tarpeeksi tai lapsi väsähtää täysin, menisin kyllä itse lapseni kanssa lääkäriin uudelleen. Noin pieni kuivuu todella nopeasti, jos ei saa korvattua menetettyjä nesteitä. Kuumekin haihduttaa nestettä vielä lisää. Käytännössä sitä nestettä täytyy antaa tipoittain ja lähes siis jatkuvasti, jotta saat tuon määrän sisään.

Voimia!

Vierailija
2/5 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mikään ei pysy sisällä lapsi kuivuu tosi nopeasti. vie tänään uudelleen, jos tilanne jatkuu. Soita vaikka terveyskeskukseen ensin ja kysy neuvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin menet turhaan kuin jännäät ja arvot lähtemistä kotona pienen vauvan kanssa.

Vierailija
4/5 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nyt parasetamolin pysymään mahassa että kuume laski 38,7. Myös vähän maitoa joi, joka ei ole ainakaan vielä tullut ulos. Jos oksentaa tuon maidon, lähden sitten sairaalaan kun tosiaan nesteiden saaminen kehoon on sitten käytännössä mahdoton homma.

Sairaalassa olivat sitä mieltä, että ei ole kovin pian huolta uudestaan vaikka oksentaisikin tänään, kun on juuri saanut nesteytystä. Itse en menisi vannomaan, kun tosiaan tänään on saatu alas ehkä desi tai kaksi, ja siitäkin on varmaan puolet tullut palautuksena joko heti tai hetkenpäästä. Katson nyt tän maidon, jos se pysyy alhaalla niin olen kotona vielä. On kuitenkin lapselle helpompi olla kotona, jos vaan niitä nesteitä saa.

Kamalan pelottavaa on silti.

Vierailija
5/5 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siellä nyt voidaan? Anna lääkeruiskulla vaikka 10 ml kerrallaan vartin välein. Kirjaa kaikki ylös mitä annat, samoin oksentamisen ajat, lääkkeiden ajat ja lapsen lämpötila. On helppo sitten itse tarkistaa ja jos tarvis kertoa lääkärille.

Pienen kanssa kannattaa mennä pienelläkin epäilyksellä että on kuiva- takaisin päivystykseen.

Paljon jaksamista, toivottavasti on jo helpottanut!