Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen siisteys- ja hygieniataso kodissa voi johtaa sosiaalitoimiin? ev

Vierailija
13.06.2010 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen, joka aiheuttaa terveydellisiä ongelmia kodissa eläjille, tai sitten sellainen, josta näkee, että vanhemmat eivät pysty hoitamaan kotia tai lapsia.

Tuskinpa pelkän kodin "sotkuisuuden" perusteella joutuu sossun syynin alle, varmasti yleensä asiaan liittyy muutakin.

Vierailija
2/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keittiössä haisee mätä ruoka ja vanhat tiskit ja vessassa urea ja kissan hiekka. Siis että näkee heti ettei edes tavanomainen viikko- tai kuukausisiivous kuulu tapoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko, kun en ollut 4 vuoteen kokonaista lattiaa pyyhkinyt, ikkunoita pessyt, yms. Muttei meillä silti ruoka mädäntynyt keittiössä, eikä vessassa haissut sen enempää kusi kuin poikaperheessä yleensä.

Ja sossutkin pystyi istumaan sohvalla sotkematta vaatteita.

Leluja ja pikkutavaraa oli kyllä lattiat täynnä.

Vierailija
4/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keittiössä haisee mätä ruoka ja vanhat tiskit ja vessassa urea ja kissan hiekka. Siis että näkee heti ettei edes tavanomainen viikko- tai kuukausisiivous kuulu tapoihin.

Meilä on joskus tiskit altaassa kolmekin päivää ja vessassa kissanvessassa haisee pissa ja kakka ja lattialla puruja.

meillä siivotaan kerran viikossa, ikkunat pestään jne. eläinperheessä vaan joskus pissa haisee, ei siihen kuole.

Vierailija
5/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sun pienen ja tylsän elämän tarkoitus, kun et itse uskalla elää niin kuin haluaisit.

Vierailija
6/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sun pienen ja tylsän elämän tarkoitus, kun et itse uskalla elää niin kuin haluaisit.

harha, että kaikki haluavat olla sossupummeja ja kasvattaa lapsiaan lastensuojelun valvonnassa. Mä ymmärrän, että olet sairas ihminen, mutta voin sydämestäni sanoa, että varmasti kukaan ei kadehdi sun elämää sen perusteella, mitä täällä olet kertonut. Sä kuvittelet olevasi jonkinlainen anarkisti ja eläväsi muka omilla ehdoillas, mutta ehkä ymmärrät, että oikeasti tuollainen negatiivinen elämänkatsomus tekee susta tunteidesi orjan. Sä luulet, että koska sun elämäntyyliä paheksutaan, se tekee siitä jotenkin hienoa. Sori, ei tee.

Mä elän todellakin niin kuin itse haluan, eikä mua vois vähempää kiinnostaa, mitä muut ihmiset ajattelevat mun elämästä. Silti pystyn elämään jonkilaisessa harmoniassa muun maailman kanssa, koska mulla ei ole tarve jatkuvasti todistella vastakarvaanhankaamisella olevani muka jotenkin erityinen. Eikä mun elämä todellakaan ole tylsää, toisin kuin sun (tai siis sen, mitä olet siitä täällä kertoillut. Sun elämän todistaa tylsäksi jo sen, että sun on pakko käydä täällä jatkuvasti todistelemassa jotain itsestäs, toisin kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Esim. mä en esittele AV:lla omaa elämääni, eikä mua todellakaan kukaan täällä tunnista kirjoitusteni perusteella keneksikään. AV ei ole mun elämässä mikään sellainen asia, jota kohtaa mun tarvitsis tuntea jonkinlaista kaunaa, ylemmyydentuntoa tai MITÄÄN muutakaan. Mulle tää on pelkkä keskustelupalsta, ajanvietettä.)

Mutta toki ymmärrän, että noista harhakuvitelmista on todella vaikea päästä eroon, ja sulle ne on täyttä totta.

Vierailija
7/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ei pese lattiaa viikkoon??

En haluu millään pahalla sanoa mutta toivottavasti ei tarvitse tälläisessä paikassa käydä.. ja lapsiakin käy sääliksi jos tollaisessa kodissa joutuu elämään.

ettekö ole kuulleet perussiivouksesta??

Miten ihmiset voi asua niin ettei koti ole edes perussiisti?

Vierailija
8/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattioita pestä viikkoon,mutta silti on perus siistiä..

Vierailija
9/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen ihminen antaa tiskien olla altaassa 3 päivää? tai ei pese lattiaa viikkoon??

Kun meillä ei ollut tiskikonetta, pesin astiat tyyliin 2 kertaa viikossa (ei lapsia). Ne eivät kyllä olleet altaassa vaan tiskipöydällä. En myöskään pese lattiaa kovin usein. Nyt en edes muista koska viimeksi olen pessyt. Sain sitä hyvää ihan tarpeeksi silloin kun koira pissi ja kakki vielä latialle.

Vierailija
10/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jos lattiat on paskaiset ei se kämppä ole silloin perussiisti

Vierailija
11/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jos lattiat on paskaiset ei se kämppä ole silloin perussiisti

paskaiset, vaikkei niitä kovin usein pestäkään. Sori.

Vierailija
12/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nimittäin jaksa lukea sun sepustustasi loppuun. Ja muahan ei lastensuojelu mitenkään valvo, jos lapset lähtee, niin sittenhän se on mulle vaan uusi alku.

Ja sossunpummi en voi olla, koska en saa sossusta euroakaan.

Ja mä otan elämäni rennosti, ilman turhia paineita tai elämistä normien mukaan.

Ja nyt me haetaan tyhjillä pulloilla siwasta ranskalaisia ja makkaraa.

Vierailija
13/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten viitsinyt kappalejako tehdä.

sulla nuo harhat vaikuttavat kaikkeen, mutta sanonpa nyt, että tuossa oli kolme (3) kappaletta.

Sä väität ottavas elämäsi rennosti, mutta silti sun kaikki viestit tänne on valitusta siitä, miten kauhea sun ukko on, miten hirveitä sun lapset, miten kauhea äiti, miten sossu ja perhetyöntekijä taas sitä ja tätä, ja miten sua on taas paheksuttu siitä ja tästä. Ei kyllä vaikuta siltä, että eläisit "normien" ulkopuolella tai rennosti.

Vierailija
14/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ei pese lattiaa viikkoon???

Suurin osa ihmisistä ei pese lattiaa viikottain. Imuroimalla ja lakaisemalla saa siistiä. Mut tosta kysymyksestä näkee, et ei sitä viikottaista lattiapesua tarvita kerran et huomaa kun vierailet muilla ihmisillä, ettei sitä lattiaa muut pese viikottain.

Vierailija
15/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka käyttävät vapaa-ajan perheen kanssa olemiseen, ulkoiluun jne. mieluummin kun tiskipöydän kiillotukseen. Meillä imuroidaan parin viikon välein, tiskit tiskataan kun ärsyttää, pyykit pestään kyllä koko ajan. Pölyt pyyhitään ja matot viedään ulos pari kertaa vuodessa.

siivoojan ottaisin, mutta niistä on ollut huonoja kokemuksia...

mummoni oli todennut jäädessään leskeksi 40-luvulla 4 pojan kanssa, että hänellä on tärkeämpää tekemistä kuin lakanoiden viikkaus. noin minäkin koen ja ei edes ahdista.

Vierailija
16/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oikeasti me ei "pestä" niitä lattioita koskaan ;)

Kerran viikossa imuroidaan, mies hoitaa sen. Joskus rikkaimurilla kissan hiekkoja lattialta. saan aina kehuja kuinka siistiä meillä on. onko teillä muilla tapana tiputella lattialle sitten ruokaa vai mikä tässä on kauheaa?

astiat makaa joo altaassa, mutta ne huuhdellaan sinne ja vettä päälle. meillä on pesukone, samahan se on onko ne seisomassa siellä vai altaassa?

Vierailija
17/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en jaksa enää yhtään pikkuvahinkoa hoitaa. Sossu ei käy meillä, eikä uutta aikaa ole sovittu. Perhetyöntekijääkään ei ole huhtikuun jälkeen näkynyt.

Että sitten kun mä kyllästyn oikein kunnolla, mä katoan pariksi kuukaudeksi ja aloitan oman elämäni.

Mutta nyt äpärien kanssa siwaan hakemaan ruokaa. 10 kuukauden ikäinenkin tykkää kauheasti ranskalaisista ja makkarasta, voitteko kuvitella? Typerää syöttää vauvoille mautonta ruokaa, kun sitä ei itsekään söis.

Vierailija
18/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka käyttävät vapaa-ajan perheen kanssa olemiseen, ulkoiluun jne. mieluummin kun tiskipöydän kiillotukseen. Meillä imuroidaan parin viikon välein, tiskit tiskataan kun ärsyttää, pyykit pestään kyllä koko ajan. Pölyt pyyhitään ja matot viedään ulos pari kertaa vuodessa. siivoojan ottaisin, mutta niistä on ollut huonoja kokemuksia... mummoni oli todennut jäädessään leskeksi 40-luvulla 4 pojan kanssa, että hänellä on tärkeämpää tekemistä kuin lakanoiden viikkaus. noin minäkin koen ja ei edes ahdista.

Ei ole normaalia tehdä töitä 60h/vk. ja vaikka mitä sanot niin kyllä ne laset siitä kärsii. olisit jättänyt tekemättä kun kerran työ on noin paljon omia lapsia tärkeempää.

Mua ei itse toi siivous niin hirveesti vaivaa, siivoon kun on sotkuista.

Vierailija
19/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskithän ovat altaassa muutaman päivän helpollakin. Ja lattiat pestään ani harvoin. Meillä lapset eivät pode flunssia kovinkaan usein ja muutoinkin ovat terveitä ja reippaita.

Tarpeen vaatiessa tietenkin pyyhkäistään lattiaa pöytärätillä, eivätkä tytöt tuo tallivaatteitaan eteistä pitemmälle. Koko familia käy kerran viikossa saunassa, puhtaat alusvaatteet katsotaan lapsille joka päivä ja pienimmät pestään päivittäin. Isoimmatkin passitetaan toisinaan suihkuun - etenkin jos tuntuu että hien ja tallin haju pyrkii tupaan asti.

Imuri on käytettävissä. Minä saatan joskus hiukan kiskaista isoimpia pölyjä, mutta sain jo kauan sitten mittani täyteen kuuraamisesta.

Miten ihmiset voivat ehtiä tekemään mitään mielenkiintoista, kun koko ajan pitäisi olla siivoamassa ja kuuraamassa? Minä maksan ihan mielelläni ne kympit, jotka naapurin yläasteikäinen tyttö ansaitsee siitä että imuroi ja meillä ja pesee lattiat. Ja mukulat tietävät, että jos lelut tai harrastevälineet pyörivät nurkissa siivouspäivänä, pakkaan ne laatikkoon ja vien lukolliseen varastoon. Sieltä niitä sitten saa taas aikanaan, kunhan on hiukan osoittanut harkintaa suoranaisen sotkemisen suhteen.

Vierailija
20/22 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne pitää kerran viikossa pestä?

Meillä on varsin puhtaat lattiat eikä niitä todellakaan pestä kerran viikossa. Imuroimme toki usein ja lattiat (parketti) pyyhitään kostealla mikrokuituliinalla ehkä kerran kuussa. Miten saatte lattiat siihen kuntoon, että ne tarvitsevat viikottaisen pesun?

Keittiön ja eteisen lattit meillä pyyhitään toki useammin, mutta ei muualta. meillä syödään ainoastaan keittiössä, ei kuljeta kengät jalassa - lattian kyllä pysyvät puhtaina ilman pesuakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme