Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku kultainen ihminen neuvoa? (perunkirjoitus)

Vierailija
13.06.2010 |

Teen perunkirjoituksen itse koska vainajalla ei ole omaisuutta tai velkaa, oletan että selviän siitä.

Pankista olen tilannet tiliotteet.

Sukuselvitys on myös tulossa.

Saanko verovirastosta jonkun kaavakkeen jonka täytän? Tarvitaanko verovirastosta muuta?

Kuka on uskottumies?

Koska varallisuutta ei ole niin tarkotus olisi päästä erittäin halvalla, en halua maksaa kellekkään siitä minkä voin tehdä itse.

Jotain muuta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on paljon apua. Jos aiot itse olla tuo pesänilmoittaja, tarvitset kaksi uskottua miestä.

Vierailija
2/8 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuvatko tekemään jotain vai riittää pelkkä allekirjoitus? Kiitos! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavat omalta osaltaa siitä, että kaikki on tehty asiaankuuluvasti. Sinänsä he voivat olla käytännössä melkein ketä vain (riittävän puolueettomia) ja heiltä tarvitaan vain allekirjoitus.

Vierailija
4/8 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sinusta itsestäsi ja omasta halustasi kiinni ja mikä on suhteesi näihin ihmisiin. Kysymys on sama kuin onko hyvin tapojen mukaista maksaa korvausta jollekulle siitä, että auttaa sinua. Se sinun pitää itse ratkaista. Sano nyt ainakin kiitos ja tee se sydämellisesti :)

Vierailija
5/8 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äitini kuoli niin ostin Akateemisesta kirjakaupasta kaavakkeen jonka täytin. Läheiset allekirjoittivat sen, toimitin yhden verovirastoon, josta sitten olivat jakaneet sen muille tarvittaville tahoille.

Katkeamattomat virkatodistukset tarvitset siitä lähtien, kun vainaja oli täyttänyt 15 vuotta.

Meillä oli hirveä jouksu, kun äitini oli muuttanut todella usein.

Meillä perunkirjoituksen allekirjoitti vain yksi uskottumies ja meillä ainakin riitti.

Vierailija
6/8 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarvitset pankista kuolinpäivältä saldotodistuksen.

Vierailija
7/8 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa; meillä uskottumies oli äitini sukulainen, joka siis itse ilmoitti, että voi toimia usk.miehenä. Hän ei halunut meiltä euron euroa.

Kaavakkeen pohjalta se on kuitenkin äärettömän helppo täyttää, varsinkin jos ei ole omaisuutta.

Vierailija
8/8 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarvitset pankista kuolinpäivältä saldotodistuksen.

että tiliote ei riitä, vaan pitää olla saldotodistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan