Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoiset odottajat/synnyttäneet

Vierailija
12.06.2010 |

Googletin "raskaus lihavana" ja yllätyin, että aika moni yli 100 kg on ollut raskaana ja synnyttänyt ihan ilman ongelmina. Olikos teillä sitten näitä kuuluisia komplikaatioita, joita "kaikille" lihaville tulee raskaana ollessa? Itse olen myös lihava, joten tämä ei ole haukkumisketju. Minulla :olen 27v, ei diabetestä (lähisukulaisella on), vauva vähän päälle 3 kg ja synnytys helppo, ponnistusvaihe kesti 7 min (ensisynnyttäjä). Liikuin 3-4 x viikossa raskauden loppuun asti, töissäkin jaksoin hyvin. Toki ylipaino on riski, mutta tiedän hoikkiakin, joilla paljon enemmän ongelmia. Yleensä ylipainoisille ei sitten tule kuin max 10 kg painoa lisää, kun taas hoikille voi tulla 35 kg:kin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin molempien raskauksien alussa n. 100 kg ja paino nousi 10-15 kg raskauksien aikana. Ylipaino ei aiheuttanut ongelmia.

Vierailija
2/6 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt 12 viikolla ja ylipainoa on n.20kg. Olen ollu tästä vähän huolissani varsinkin sen raskausdiabeteksen suhteen, mutta nyt olen kyllä syönyt älyttömä än terveellisesti, sillä juuri mikään muu kuin leipä, salaatit ja hedelmät ei oikein maistu... Tai no proteeini on kyllä jäänyt vähäiseksi kun en muutenkaan syö lihaa ja nyt ei ole ollenkaan soija eikä pavut maistuneet. Vielä ei ole onneksi tullut yhtään painoa lisää ja terveydenhoitaja sanoin että suositus ois sellainen 2kg painon nousu ensimmäisinä 20 viikkona ja yhteensä n. 7kg kun on tätä painoa valmiiksikin.

En tiedä tuleeko mitään komplikaatioita, mutta toivotaan ettei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli diabetes nyt jo tokaa kertaa. Oletettavasti johtui silti geeneistä.

Vierailija
4/6 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri gyne sanoi, että loppuraskaudessa 60 kg odottajat ovat harvinaisia nykyään.

Vierailija
5/6 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta painoa oli n. 99kg ja lopussa 107 kg. Ei ongelmia sokerien kanssa, vaikka söinkin paljon suklaata aina välillä. Muuten yritin kyllä syödä terveellisemmin kuin tavallisesti. Raskausaikana oli aluksi voimakasta pahoinvointia, myöhemmin iskiasvaivoja ja suonenvetoja, mutta ei paljonkaan muuta vaivaa. Vauva oli 3,6 kg, normaali hoikka vauva, synnytys meni hyvin. Meillä on koiria, joten niitä tuli lenkitettyä koko raskauden ajan ja heti synnäriltä päästyä, mutta toki aika varovaista se liikkuminen oli raskauden loppuvaiheissa ja heti synnytyksen jälkeen, en tiedä voiko varsinaisesti kunnon liikunnasta puhua, lähinnä sellaista köpöttelyä viimeiset raskauskuukaudet, varsinkin kun talvella oli niin liukasta. Isän palattua töihin jatkoin koirien lenkittämistä puskien vaunuja lumihangessa, se alkoi olla jo lähempänä hikiliikuntaa :D.

Raskausaika oli sikäli hyvä juttu, että jouduin kiinnittämään paljon tavallista enemmän huomiota kehooni. Jotenkin sitä tuli tietoisemmaksi kaikesta mitä kehossa tapahtuu. Aika nopeasti se kuitenkin valitettavasti unohtuu :(.

Vierailija
6/6 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 30 ja 33 synnytyksissä. Painoa raskauksien alussa 100kg eikä mitään ongelmia ollut. synnytyksetkin hyvin nopeita ja luomuja.