Miten suhtaudut, jos miehellesi soitetaan lomalla tai vapaapäivinä työasioita
Kommentit (35)
meille molemmille soitetaan vapaa-ajalla työasioissa melkeinpä kellonajasta riippumatta. Siihen on helppo oppia suhtautumaan, jos työssä ei muutoinkaan ole tiukkoja työaikoja.
kovin mukavalta tunnu, mutta ymmärrän kyllä, koska mieheni on yksityisyrittäjä. Iltaisin ja viikonloppuisin pyrkii pitämään kännykän äänettömällä ja vastaamaan arkisin. Mutta usein arki-iltaisin vastailee kyllä.
Mun miehelle soitetaan ja hän vastaa. Eikä asia mua haittaa. Hänelle maksetaan palkka siitä että homma toimii ei siitä että istuu työpaikalla 8-16. Työpaikka siis joustaa erittäin hyvin myös toiseen suuntaan. Sen takia hän meillä aina hoitaakin neuvola yms. käynnit, jää sairaiden lasten kanssa kotiin jne.
Tiedän ettei kukaan turhaan soittele. Nyt mies on ollut tammikuusta lähtien hoitovapaalla eikä minua häiritse lainkaan, että kerran-pari kuussa joku soittaa ja kysyy jotain työasiaa, jonka vain mieheni tietään.
Sen sijaan mieheni ei pidä siitä, jos itse vastaan työpuheluihin vapaa-ajalla. Vaikkakin tietää, että olen tekemisissä ihmisten kanssa mm. jenkeissä ja Kiinassa, joten aikaeron vuoksi puhelut ilta-aikaan ovat väistämättä joskus pakollisia.
joskus puoli päivää menee siitä että mies hoitaa ja junailee työasioita puhelimen välityksellä. Olen jo tottunut siihen. Ei se häiritse.
kiinni mieheni asiakaspalvelusta. En tykkää huonoa, mutta joskus viikonloppuiltaisin kehotan laittamaan äänettömälle. Ei silti voi olettaa, että on aina tavoitettavissa, vaikka miten yrittäjä onkin.
pysyy kohtuudessa niin on ok. Miehen työ on joustava molempiin suuntiin, eli pääsee tarvittaessa päivällä hoitamaan jotain omaa juttua jos tarvitsee, joten mun mielestäni ei haittaa, jos vastaavasti hoitaa omalla ajallaan jotain työjuttua. Jos työ taas ei joustaisi samalla tavalla, niin sitten ärsyyntyisin paljon herkemmin.
Mun miehelläni on vielä sen verran epäsäännölliset työajat, että on ihan ymmärrettävää, että työkaverit eivät aina tiedä milloin se on töissä ja milloin ei.
Tuo on niin tavallista ja käytännössä päivittäistäkin että mies puhuu iltaisin, lomilla ja viikonloppuina työasioita puhelimessa, etten edes kiinnitä siihen huomiota. Samoin hän joutuu ulkomaillakin vähintään sähköpostin kautta lomallakin hoitamaan työasioita.
Kunhan ei koko päivä mene puhelimessa! Itsekin hoidan joskus lyhyesti työasioita kotoa.
vain kerran tai kaksi illan aikana ja kysytään nopeasti jotain juttua, joten en ajattele mitään. Eri asia monen tunnin tilitykset.
puhelinpalvelutyön ilmaiseksi? hoitavatko siis ilman palkkaa niitä työasioita kotoa käsin?
Harva saa korvausta vapaa-ajalla vastatuista puheluista kuten en minäkään saa. Onneksi niitä tulee harvakseen. Monesti esim. asiakkaat pahoittelevat että soittavat lomalaiselle ja yleensä sovitaan että palataan asiaan lomien jälkeen.
dipl-ins
8-16 työssä, että kun on vapaa työaika, niin siinä joustetaan molempiin suuntiin.
Ei minua ainakaan kukaan pakota istumaan toimistolla 8h putkeen tiettyyn aikaan päivästä ja vielä tiettynä päivänä. Ehei, riittää että teen työni hyvin ja saan aikaan tuloksia. Itsellenihän kuoppaa kaivaisin, jos jättäisin jonain päivänä kokonaan tekemättä töitä.
Mutta siis, voin vaikka tältä istumalta lähteä käymään kaupungilla - tai kokonaan kotiin. Ihan samalla tavalla kuin voin olla viikonlopun töissä ja toisaalta lähteä ex-tempore -lomalle joskus viikolla. KUNHAN itse pidän huolta, että työt tulee thetyä silloin kun on niiden aika.
Koska työni on niin joustavaa ja perheystävällistä, olen ihan iloisin mielin valmis joustamaan myös itse toiseen suuntaan. Vastaan iltaisin puhelimeen, teen joskus 24h töitä, jos on kiire deadline jne. En koe laisinkaan olevani riistetty, koska tällä joustolla, palkalla ja työn kiinnostavuudella/nautittavuudella koen olevani erittäin etuoikeutettu.
Ja olen töissä yhdessä Suomen suurimmista telekommunikaatioalan yrityksistä.
puhelinpalvelutyön ilmaiseksi? hoitavatko siis ilman palkkaa niitä työasioita kotoa käsin?
olen myös diplomi-insinööri (nainen).
Et taida olla missään monikansallisesa yhtiössä?
Minulta ainakin tasan tarkkaan kysytään vain tosi tärkeitä juttuja puhelimessa ja miksi en vastaisi?
Tunnen kyllä kaltaisiasi jääriä mutta he eivät olekaan tärkeissä tehtävissä vaan suorittavassa portaassa.