Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtaudut, jos miehellesi soitetaan lomalla tai vapaapäivinä työasioita

Vierailija
11.06.2010 |

työpaikalta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista

Vierailija
2/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok kun siitä maksetaan, välillä on hankalaa kun ollaan liikenteessä 5 pienen lapsen kanssa ja mies puhuu puoli tuntia työpuhelua.

Tärkeät perhejuhlapäivät häät ja hautajaiset mies ilmottaa etukäteen, silloin töistä ei soiteta.

Jos ei maksettaisi niin en sietäisi ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat yrittäjiä ja varsinaisia lomia ja vapaapäiviä ei tunneta. Aina voi suunnitelmat muuttua.

Vierailija
4/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työni on niin joustavaa ja perheystävällistä, olen ihan iloisin mielin valmis joustamaan myös itse toiseen suuntaan. Vastaan iltaisin puhelimeen, teen joskus 24h töitä, jos on kiire deadline jne. En koe laisinkaan olevani riistetty, koska tällä joustolla, palkalla ja työn kiinnostavuudella/nautittavuudella koen olevani erittäin etuoikeutettu.

Tutkijana olen yliopistolla.

Vierailija
5/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 2/11

Koska työni on niin joustavaa ja perheystävällistä, olen ihan iloisin mielin valmis joustamaan myös itse toiseen suuntaan. Vastaan iltaisin puhelimeen, teen joskus 24h töitä, jos on kiire deadline jne. En koe laisinkaan olevani riistetty, koska tällä joustolla, palkalla ja työn kiinnostavuudella/nautittavuudella koen olevani erittäin etuoikeutettu.

Tutkijana olen yliopistolla.

Vierailija
6/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinaan tasantarkkaan oo kellään sen töistä niin tärkeetä asiaa, että pitäs vapaalla soitella! Kännykkäratsia olis edessä.

Vierailija
7/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

irrallaan työasioista. Mies on tehnyt vuosia hommaa, jossa ei juuri koskaan voi laittaa puhelinta kiinni. Synnytyssalissa sentään on ollut poissa tavoitettavista, kai ;) Eli meille tuo on elämää, että työ kulkee mukana.

Vierailija
8/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ruokapöytään tulee puhelu, niin ärsyyntyisin, mutta ei mies tuolloin yleensä vastaa vaan soittaa takaisin.

Ihan tavallista että soitetaan, saatetaan soittaa jopa tosi omituisiin aikoihin, yölläkin Kiinasta ja Intiasta jos on projekti päällä.

Ja ei saa mitään korvausta tästä, on osa työtä ja huomioitu palkassa, vois kyllä olla huomioitu paremminkin :) .

dipl ins minunkin mieheni.

Vierailija
9/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ärsyttää, aina soitetaan vaikka olisi vain yhden päivän poissa. Ja nimenomaan työpaikalta sellainen henkilö, joka tietää varmasti että mies on lomalla. Ei vain saa itse mitään tehtyä vaan varmistaa ja kyselee jos sovittuja asioita. Häämatkalla saimme olla rauhassa, puhelin oli lähes koko ajan tallelokerossa suljettuna.

Vierailija
10/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitetaan kyllä herkästi, varsiskin viikonloppuisin. Onneksi useimmiten on selvinnyt asia opuhelimessa. Lomilla laitan työpaikkalle puhelmeen, sisäiseen tiedotukseen, ja s-postiin viestin, etten ole tavoitettavissa.

Vierailija
11/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Niin mullekin soiteltiin, kun olin vielä töissä.

Vierailija
12/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aina töissä, mökilläkin. Ei ole kerta eikä kaksi kun lapset on pakattu takaisin autoon ja lähdetty ajamaan takaisin kotiin 150 km päähän. Nyt olen jo oppinut, että mökille mennään kahdella autolla. :-)

Vierailija
13/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurinmalla osa miehistä, jotka vastaavat puhelimeen "työaajan ulkopuolella" on sen sen verran vastuullisessa työssä, jossa työaikoja ei tunneta.

Vierailija
14/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainkin olen myös vastuullisessa työssä. On miehelläni kintoki vastuuta, muttei vanhemmat ainakaan lomilla opettajalle soittele:-)

Vierailija
15/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ongelma toisinpäin; minulle sekä soitetaan että joudun hoitamaan maileja myös lomalla. Ja mies on kohtuullisen hapan joka ikinen kerta kun kännykkään vastaan tai tietokoneen avaan.......

Ei puhettakaan tottumisesta, jaksaa aina valittaa ja marista asiasta.

Vierailija
16/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valittaisi että eikö ne osaa olla ilman häntä lomallakaan ja saat sanoo sinne, ja mies sitten myöntelis ja olisi vähän ärsyyntynyt kun ämmä läksyttää. Näin se menee vaikka täällä kaikki on joo, ei haittaa.

Vierailija
17/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnin palkka per jokainen soitto lomalla. Eivät soittaneet turhista.

Vierailija
18/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki tosiaan näin suopeita lomatyölle?Meillä on ongelma toisinpäin; minulle sekä soitetaan että joudun hoitamaan maileja myös lomalla. Ja mies on kohtuullisen hapan joka ikinen kerta kun kännykkään vastaan tai tietokoneen avaan....... Ei puhettakaan tottumisesta, jaksaa aina valittaa ja marista asiasta.

kun mies on perheen ainoa elättäjä. Jos mies haluu työpaikkansa pitää, niin työt on hoidettava. Ei siinä sovi niin kovasti oikeuksiensa perään nurista. Onhan se mies samalla varmaan huomaamattaankin ylpeä siitä, että on niin "korvaamaton" työpaikalla ja suotakoon se hänelle.

Vierailija
19/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tultiin läheisen hautajaisista. Astuttiin ovesta ulos muistotilaisuuden jälkeen ja mies avasi kännykkänsä ja alkoi katsella vastaajaansa jätettyjä viestejä ja soitti jollekin soittopyynnön jättäneelle.

Vierailija
20/35 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuohon pitäisi jotenkin suhtautua. Siinäpä soitelkoot, eihän mun tarvitse siihen puhelimeen vastailla. Eikä kukaan ikinä soita minkään turhan takia.