Luihu kosto miehelle
Taustaksi, että mieheni herkkuruokaa on kotona tehdyt jauhelihapihvit ja pannukakku.
Tällä viikolla mies on ollut joka ilta menossa. Sovitut urheiluharrastukset on ihan ok, mutta sitten on ilmaantunut työpaikan jotain saunailtaa ja joku toinen työpaikan kökkäjäiset. Koska itse olen kotona pienten lasten kanssa, eikä autoa päivisin käytössä ja meille huomenna tulossa yövieraita, pyysin miestäni valitsemaan, että menisi vain toiseen työpaikan tilaisuuteen, jotta saisin ilman lapsia leipoa, käydä kaupassa ja hiukan siivota paikkoja. (Onnistuu toki lasten kanssa, mutta tuhat kertaa helpompaa ja nopeampaa, kun toinen katsoo lasten perään.) No, nyt mieheni ilmoitti, että käy vaan syömässä tuossa työpaikan tilaisuudessa. Niinpä minulla on tällä hetkellä jauhelihapihvit uunissa ja pannukakku tulossa ja määrä on laskettu sen mukaan, ettei miehelle riitä, koska menee syömään ulos. Lapsellista, mutta jotenkin tuottaa itselle hyvää oloa. Ai niin, kauppalistan lähetin maililla miehelle ja siinä ei todellakaan ole pelkkää maito, leipä-linjaa... :)
Kommentit (35)
mies ei huomaa edes että se on joku protesti, kyllä sun ap pitäis kehittää vähän piikikkäämmäksi tuota suunnitelmaa, että saisit hyvitystä. Tyhmä mies kun ei tajua että tarvit apua. Sekin olis parempi että mies jäis HUOMENNA ilman ruokaa, voisit olla että ai, en tiennyt että jäätkin tänään kotiin, en osannut varautua.
tehdä lapsille ja itselle ruuaksi just sitä, mistä mieskin tykkää? Entä jos lapsetkin tykkäävät? Olisiko ap:n pitänyt tehdä jotain miehen inhokkiruokaa?
kuinka pienet ympyrät kotiäideillä on. Se koostuu jauhelihapihvistä ja pannukakusta. Näistä voi kehittää erinomaisen ongelman, kun muutenhan ei tarvi kuin istua perseensä päällä kotona ja odottaa että mies tuo palkan kotiin.
En arvosta kotiäitejä millään tavalla. Se vähäinenkin älykkyys häviää pääkopasta ennemmin tai myöhemmin, kun mielessä ei ole muuta kuin pannukakku, pikkumaiset "kostot" miehelle ja lasten perseiden peseminen. Ei ole kyllä kadehdittava elämä ja ap on tästä todella hyvä esimerkki.
Eihän tuosta kellekään ole mitään haittaa ja ap saa höyryjään purettua
Kukaan ei tuosta kärsi, paitsi täällä olevat mammat :)
Niitä, jotka pitää miesten puolta ja lällättelee, että ei ihme jos miehesi pettää sua, kun et haluaisi sen lähtevän 10x vuodessa viikon kalastusreissulle.
Ja arvaankin: niitä, joiden miehet liehuu ympäri maailmaa jatkuvasti, eivät tee ainuttakaan askaretta kotona, eivät auta missään, ja jotka ovat itse niin nujerrettuja, että kumartavat, kun mies tulee kotiin eivätkä uskalla sanoa mitään vastaan, kun mies määrää vaimonsa tekemään ties mitä. "Kyllä, herrani" lienee ainoa kommentti, jota nämä kehtaavat miehelleen sanoa.
Mahdollisesti toki myös näitä miehettömiä reppanoita, jotka saavat tyydytystä haukkumalla vaimoksi päätyneitä.
Kummin vaan, syvät pahoitteluni! Minulla itselläni nimittäin on oikeuksia, jos miehellänikin, ja kasvatan myös tyttäreni tiedostamaan sen, ettei naisen tehtävä ole toimia kynnysmattona. Joten jos mieheni pettää siksi, että valitan joskus hänen menoistaan, niin siitä vaan. Parempi ilman miestäkin kuin yksinvaltiaan palvelijattarena.
En arvosta kotiäitejä millään tavalla. Se vähäinenkin älykkyys häviää pääkopasta ennemmin tai myöhemmin, kun mielessä ei ole muuta kuin pannukakku, pikkumaiset "kostot" miehelle ja lasten perseiden peseminen. Ei ole kyllä kadehdittava elämä ja ap on tästä todella hyvä esimerkki.
Minäkään en arvosta millään tavalla ihmistä, joka ei ymmärrä mitä etua on antaa lasten kasvaa pienenä kotona jättäytymällä itse pois joksikin aikaa työelämästä! Btw, missä menee kotiäitiyden raja? Onko äitiyslomalla oleva kotiäiti, vai vasta sitten, kun jää hoitovapaalle, neropatti?
Aivot voi olla turmeltuneet jo ennen pienten lasten kanssa kotona olemista, tässä sen näemme.
Miksi jonkun kotiäitiys on toiselta pois? Onko kotiäitien kritisoijat epävarmoja omasta päätöksestään mennä töihin jne. kun tarvii kauhealla ilkeilyllä pönkittää omaa valintaansa? Itse olen ollut sekä kotiäiti, että työssä käyvä äiti ja kummassakin on puolensa. Tällä hetkellä taas kotiäiti ja kyllä tästä nautin. Parin kolmen vuoden kotona olo ei kyllä millään poista hankkimani tutkinnon ja työkokemuksen arvoa.
Minäkään en arvosta millään tavalla ihmistä, joka ei ymmärrä mitä etua on antaa lasten kasvaa pienenä kotona jättäytymällä itse pois joksikin aikaa työelämästä! Btw, missä menee kotiäitiyden raja? Onko äitiyslomalla oleva kotiäiti, vai vasta sitten, kun jää hoitovapaalle, neropatti? Aivot voi olla turmeltuneet jo ennen pienten lasten kanssa kotona olemista, tässä sen näemme.
Ja kun mies tulee närkkimään osaansa niin sanoo, että ei käy, sinähän olet menossa ulos syömään.
Tietenkin miestä ottaa pattiin, kun on joutunut työpaikan pippaloissa syömään tournedoksen linnaperunoiden tai duchesseperunoiden kera ja nyt kotiintullessaan huomaa, että siellä onkin herkuteltu jauhelihapihveillä =(
Tero
Mä en ymmärrä miksi ei voi sanoa suoraan mikä ärsyttää. Toikin kosto, mitä mies ei edes täydellä vatsalla edes huomaa jää vaan kytemään ap:een aivoihin, kun ei osunutkaan.
Toisekseen, onko niin että osalle ulkona syöminen on joku ihme herkku, josta olla kateellinen?
Mun mies käy ulkona syömässä aika usein, mutta se kuuluu sen hommaan. Me käydään sitten yhdessä välillä. Ei tulis mieleenkää olla miehelle vihainen siitä että syö työpäivän aikana ulkona, varsinkin jos kyseessä on vielä bisnes-lounas.
Mä en ymmärrä tollasta ap:een meininkiä ollenkaan. No, elämä ja aika opettaa miten kohdella toista ja mikä on kunnioitus yms.
noin kokonaisuudessaan kuulostat. Nauti pikku jäynästäsi.
t. (Kateellinen) mies tossun alta
tulevat yövieraat kuin perheen talouteen liittyvä miehen ulkonakäynti?
kotiäiti-työäiti-pannukakku-jauhelihapihvi
Eikö ne vaan ole tavallaan firman etu? Pidetään pippalot ja saa osallistua?
Ja kyllä, meillä tärkeämpiä olisi ne vieraat. Vierailusta olisi sovittu meillä paljon etukäteen, ja jos ei olisi mitään tärkeitä asiakastapaamisia, en todellakaan katselisi hyvällä kaksia biletyskertoja samalla viikolla. Yksi tietenkin ok. Ymmärrän kyllä ap:n turhautumisen. Koko vierailu jää nyt hänen harteilleen miehen vaan pitäessä hauskaa. Lapsellinen kosto mutta mikäs sen ihanampaa! Kyllä aina silloin tällöin saa olla lapsellinen, se on paras tapa purkaa paineita. Parasta tietty jos mies tajuaa, ja kyllä mun mies tajuaisi... :)
Mä en ymmärrä? en mä ole kellekään mitään kostoa väsäämässä. Tää on ihan älytön ketju, ei mitää päätä ei häntää.