Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ulkomailla asuvat,HUOM! kysymyksiä

Vierailija
10.06.2010 |

millaista on muualla maailmalla asua lasten kanssa?

miten lainsäädäntö? sosiaalitoimi? tuet jos hoitaa lasta kotona? vai onko niitä? missä ois lämmintä mutta ei kauheita tauteja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisiesti ottaen lapsien kanssa todistetusti asutaan ympäri maailmaa. jopa tuomalaiset. Eli ensimmäiseen kysymkseen ei ole mtään järjellistä vastausta, jos et määrittele maata. Itse asuin Britanniassa ja siellä homma ei juuri eronnut suomalaisesta

Tukia on yleisesti ottaen huonommin kuin Suomessa, mutta työssä käyvä puoliso saa usein verohelpotuksia laisista. Perheverotusta käyttävissä maissa "tuki" voi olla isokin.

Lämmintä... Australia? tauteja nyt on joka paikassa, ja jos et mihinkään viidakkoon lähde, hyvällä rokotusohjelmalla selviää.

Vierailija
2/6 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paljoa ollut sosiaalitoimen kanssa tekemisissä. Ok, päiväkoti jos se sellaiseksi lasketaan.

Lähde Etelä-Ranskaan jos aurinkoa ja "sivistysmaata" kaipaat, mutta kielitaidottomana on vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taalla mitaan tukia saa, jos on ns. normaali tyossakayva ihminen. Lastenhoitaja ovat jarkyttavan kalliita. Meilla on hoitaja yhdessa naapuriperheen kanssa ja maksamme 5500 puntaa kuukaudessa kolmen lapsen hoidosta. Silti mina teen aika paljon toita kotona ja epasaannollisiin aikoihin. Mies saa jotain verohelpotuksia lapsista. Jos haluaa johonkin ns. parempaan kouluun, niin se maksaa. Kouluruokailu maksaa.

Puistot voivat olla kauheita, riippuu missa asuu.

Sairaalat ja vastaavat ovat parempia kuin Suomessa, luulisin. Aina paasee laakarin puheille ja nopeasti.

Vierailija
4/6 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lämmintä haluat, mene floridaan

Mutta on pärjää itse yhteiskunta. Ja kun kerran kukaan ei ole sinua pakottanut lapsia tekemään ja olet sen itse tehnyt, niin itse niitä hoidat ja kustannat kaikki kulut

kansa on kuitenkin tyytyväisiä ja elämä hyvää

Vierailija
5/6 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat olla jonkinlaisen sosiaaliturvan piirissä, muttei sekään ole tae kuten yllä esimerkistä näkyy. Muualla maailmassa olet omillasi, vakuutukset oltava kunnossa.

Vierailija
6/6 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lämmintä haluat, mene floridaan Mutta on pärjää itse yhteiskunta. Ja kun kerran kukaan ei ole sinua pakottanut lapsia tekemään ja olet sen itse tehnyt, niin itse niitä hoidat ja kustannat kaikki kulut kansa on kuitenkin tyytyväisiä ja elämä hyvää

Tanne otetaan jos otetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme