Hyvä shoppailukaupunki Euroopassa?
Suosittele hyvää eurooppalaista kaupunkia vaateostoksille, ja perustele mielipiteesi! Toivoo eräs matkakuumeen puraisema...
Kommentit (43)
Olen ostanut vaatteeni useimmiten ulkomailla alennusmyynneistä, Milanosta, Pariisista ym. Merkkituotteita saa myös edullisesti jos löytää paikkoja josta saa edellisen kauden tuotteita poistohinnalla.
Espanjassa on vaatteet ja muutkin jo perushinnaltaan paljon halvempia kuin Suomessa.
Olen aina pitänyt Saksaa niin tylsänä maana, etten ole edes ajatellut saksalaisia kaupunkeja vaihtoehtona. Nythän sinne näyttää monet yhtiöt lentävän vieläpä edullisesti. Mistä kannattaisi aloittaa, mikä on ykkönen??
tai Wien olisi mun ehdotukset! Siis ihmeen vähän Italiaa ehdotettu täällä, vaikka ainakin mun makuun juuri sieltä löytyy klassisen tyylikästä, mutta silti kohtuuhintaista vaatetta. Riippuu tietenkin osittain siitäkin minkä tyyppisestä tykkää. Itse pidän klassisen yksinkertaisesta ja ainakin minulle Italia on ihan ykköspaikka. Pariisista en löytänyt mitään, kun vaatteet siellä on " monimutkaisempia" eli kaiken maailman koristetta ja helyä ym.
Wienissä oli aivan mahtava tavaratalo täynnä vaatteita. Olisin ostanut sieltä lähes mitä vain, hintataso tosin ei ollut kovin edullinen.
Mutta itse suuntaisin siis Italiaan. Lisäksi jos sinulla on lapsia, sieltä löytää myös aivan ihania lasten vaatteita!
täyden palvelun asustetalo, lasten, miesten ja naisten vaatteet, kengät, laukut ja kankaat. Todellinen shoppailijan paratiisi.
Käyn siellä kerran vuodessa ostamassa lapsille (ja itselle) vaatteita, kohtuuhintaisia jopa edullisia.
Seuraavaksi sanoisin Amsterdam ja Hampuri.
" Dublin! Menetin sydämeni Irlannille viime kesänä. Ens kesänä ehkä uudestaan..."
Dublin ehdottomasti!!! Tosi ihania vaatteita, laukkuja ja kenkiä löytyy! Ja ihania lastenvaatteita edullisesti!
Menetin myös sydämeni Dublinille... :)
mikä tahansa isompi kaupunki on hyvä kohde, esim. köln, berliini, hampuri, düsseldorf. Shoppailun lomassa voit siemailla mukin glühweinia ja kuunnella joululauluja joulumarkkinoillla. ihana tunnelma!
Ja toki muutenkin.
Minkälaisia kokemuksia löytyy BERLIININ kävijöiltä?
tässä linkkejä: (ylimmässä olen itse käynyt)
http://www.franciacortaoutlet.it/index.php/outlet
http://www.foxtown.ch/home.html
Pääsis niin edullisesti Ryanairilla...
Vierailija:
Olen aina pitänyt Saksaa niin tylsänä maana, etten ole edes ajatellut saksalaisia kaupunkeja vaihtoehtona. Nythän sinne näyttää monet yhtiöt lentävän vieläpä edullisesti. Mistä kannattaisi aloittaa, mikä on ykkönen??
-- sisustustavarat ja vaatteet varsinkin edullisia ja valikoimaa löytyy. Miehen ja lapset voi laittaa vaikka kaupunkikylpylään tai lasten tiedekeskukseen ihmettelemään -- viihtyvät hekin varmasti. Ja Amsterdam on loistava paikka shoppaajalle kunhan siirtyy vähän syrjemmälle siltä kamalalta henkka/maukka-kadulta heti aseman luota. Esim Jordaanin ja Pijpin kaupunginosissa tyylikkäitä putiikkeja vieri vieressä, originaaliakin tavaraa!
Riika on tosi kiva kaupunki ja myös siellä kivoja nuoria latvialaissuunnittelijoita (tyyliin paola suhonen) joiden vaatteet eivät ole hinnalla pilattuja. Hopeakorut on designtasoa ja edullisia, myös lelut tosi edullisia. JOululahjaostoksille voisin itsekin lähteä -- nämä meidän ruotsalaisketjut ovat siellä vähänä vähemmän edustettuina tosin, mutta merkkivaatteita kyllä löytyy, tosin suomen hinnoissa...
Ja hei, jos espanjaan menee shoppaamaan, kannattaa harkita Barcelonan sijasta Madridia -- on muuten kaikin puolin kiintoisa kaupunki!
T: työkseen matkustava ä-lomalainen levoton vaavi sylissä -- sori kieliasu!
laita macarthurglen piste fr
tai
lusine piste fr
Mielestani loistava valikoima vaateliikkeita kohtuullisen pienella alueella. Loytyy isoja tavarataloja, sitten yksittaisia liikkeita esim. esprit, benetton, tommy hilfiger, hm jne. Lelukauppoja ym. Munchen kuuluu parhaimpiin shoppailukokemuksiini jenkkikaupunkien rinnalla. Ainoa huono puoli on ruoka, narastaa helposti.
mutta silti suosittelen Berliiniä jos tykkäät kierrellä pieniä puoteja ja löytää jotain mitä ei härmässä kävele vastaan. Berliinin hintatasokin on välillä ihan kohtuullinen. Gucci-linjalla löytyy varmaan parempiakin kaupunkeja.
ei kalliita laatuvaatteita, lähinnä tyyliä Benetton.
Löytyykö Italiasta kenkiä naisten kokoa 41?
tulevat myyntiin usein jo tammikuun aikana, viimeistään helmiukuussa. Eli helmi-maaliskuussa voisi olla parhaimmillaan. Maaliskuun lopussa on jo sortsejakin myynnissä keskieuroopassa.
Mä lähtisin shoppailemaan: Amsterdam, Hampuri tai Wien