sylkirauhasissa kivi
Mulla ollut 3 päivää poski mahdottoman kipeä ja tänään lääkärissä kerrottiin syyn olevan sylkikivi. Pääsen sen poistoon viikon sisällä. Tietääkö joku miten se poistetaan, koskeeko se, mitä siis poistossa tapahtuu? Onko kipeä vielä poiston jälkeen?
Kommentit (9)
En ole kyllä uudestaan käynyt hoidattamassa sitä pois. Ei muistaakseni sattunut yhtään:)
Kuulostaa pahalta. En kyllä tiedä onko se mulla tiehyessä vai rauhasessa. Mutta kiitos vastauksestasi!
lääkäri sanoi että pitää opetella juomaan enemmän tai tulee ihan toistuva vaiva. Mulla oli myös poski ihan tajuttoman turvoksissa, onneksi ongelma ratkesi itsestään.
Siis itse poistamis-operaatiosta, mulla kun ei itsestään lähde.
onko rauhasen sisällä vai tiehyessä. jos tiehyessä, se on tietääkseni helpompi juttu, mut jos rauhasen sisällä kuten mulla oli ja iso semmoinen ja ei tullut itsestään ulos niin jouduin leikkauseen jossa poistettiin nukutuksesssa koko leuanalus sylkirauhanen nukutuksessa. Pitkä arpi kaulassa komeilee nyt.
Onko kellään muulla kokemuksia sylkikivestä ja sen poistosta? Mulla on ilmeisesti muutaman päivän nyt ollut korvasylkirauhasessa jokin tukos, huomenna soittelen lääkäriaikaa. Todella ikävä vaiva kun tuntuu koko ajan ja turpoaa toinen poski aina kun syö jotain :(
terveyspalstalla olen nähnyt keskusteluja aiheesta.