Juhannusmenu jo mietittynä?
Kommentit (11)
uusia perunoita & voita, smetanasilliä, salaatteja, grillattavaa lihaa. Muurikalla sieniä, uutta sipulia... Palanpainikkeena punaviiniä ja patonkia.
Illalla saunan jälkeen ehkä vielä makkaraa. Yöllä rannalla paistetaan muurikkalettuja, jotka syödään hillon ja kermavaahdon kera.
:-)
uusia perunoita & voita, smetanasilliä, salaatteja, grillattavaa lihaa. Muurikalla sieniä, uutta sipulia... Palanpainikkeena punaviiniä ja patonkia. Illalla saunan jälkeen ehkä vielä makkaraa. Yöllä rannalla paistetaan muurikkalettuja, jotka syödään hillon ja kermavaahdon kera. :-)
mennään juhannuksena. Itse voisin olla kotonakin, mutta mies ei halua, kun ei ole järveä lähettyvillä. Hän haluaisi suvun mökille, mutta minä vaikka kökötän yksinäni aatosta sunnuntaihin kotona ennen kuin lähden sinne. Kun saamme keksityksi paikan, minne molemmat haluamme, suunnittelen varmasti menun heti samantien sen mukaisesti.
Uudet perunat tietty ja hyvä salaatti. Jälkkäriksi jotain mansikkajohdannaista.
Eikä se kai juhannuksen tarkoitus olekaan? :-)
- vesimelonisalaatti kreikkalaisittain
- grillatut pihvit ja tomaatti-kapriskastike
- sitruuna-timjamiperunat
- grillatut nektariininyytit ja vanilja-ranskankerma
Eikä se kai juhannuksen tarkoitus olekaan? :-)
Ihan positiivisessa mielessä kommentoin, ehkä tulen jopa kuokkimaan
Meillä on silloin tarjolla uusia perunoita, voi-sipuli-kermakastike, grillattua broiskua ja possun pihviä, silliä, graavilohta, isän savustamaa lohta (aah, taivaallista..) sienisalaattia, fetasalaattia.
Plus itse tehtyjä karjalanpiirakoita ja munavoita.
Juomana mulle maistuu ihan "vaan" kylmä(ä) olut(ta)... toiset ottaa viiniä. :)
Illemmalla paistetaan makkaraa notskilla...
Siksi syödään uusia perunoita ja jotain kalaa, toivottavasti graavisiikaa ja ehkä sillikaviaaria. Pääruokana grillataan pihvejä ja kasviksia ja tehdään salaatti, varmaankin fetasalaatti. Jälkkärinä jotain helppoa, en tiedä, mitä, ehkä jäätelöä.
jo neljättä kertaa eli syömme kreikkalaista ruokaa :)
ja paljon viiniä.