Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokeriarvo 5.8. Mitä se kertoo?

Vierailija
09.06.2010 |

10 tunnin paaston jälkeen sokeriarvo 5.8.

Ilmeisesti se on korkea? Mutta mitä se kertoo? Lähestyvästä 2-tyypin diabeteksestäkö?

Miten sitä voi alentaa? Ja mikä sen nostaa? Epäterveellinen ruokako?

Ja kyseessä ei raskaana olevan arvo.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sokeriarvo on siis aika korkea. Kiinnostaa tietää, että miksi, vai voiko olla ihan normaalia, kunhan on alle sen 6.

Pitääkö siis käydä muuttamaan esim. ruokavaliota jotenkin?

-ap

Vierailija
2/4 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurailla, vaikka sinänsä ko. arvo on viiterajoissa. Jos haluat enemmän tietoja sokeriaineenvaihdunnastasi, glykosyloitu hemoglobiini = ns. sokerihemoglobiini antaa tietoa viimeisen kuuden viikon aikaisista sokeriarvoistasi, samoin sokerirasituskoe antaa lisätietoja.

Itselläni paastoarvo on aina ollut (n. 20-vuotiaasta saakka siinä 5,6 mutta muut sokeriarvot ovat ihanteelliset, nyt olen 40 v). Raskausaikoina olen kärähtänyt juuri tuosta paastosokeriarvosta, muuten sokerit olleet kunnossa. Eli kannattaa mittauttaa paastosokeri useamminkin, arvo voi vaihdellakin. Paastosokeri välillä 6-7 on ns. diabeteksen esiaste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli paastosokeri aina päälle 5, vaikka kuinka noudatan terveellisiä elämäntapoja. Syön suht terveellisesti, mitä nyt joskus herkuttelen (eikös kaikki joskus), en juuri käytä alkoholia, liikun, olen normaalipainoinen eikä sukurasitettakaan ole. Raskausaikana "kärähdin" paastosokerista, kaikki muut arvot olivat ihanteellisia. Olen itse seurannut paastosokeria ja päälle viiden se keikkuu aina vaan.

Vierailija
4/4 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on normaali,kohonnut on 6.1-7 ja diabetes vähintään kahdesti yli 7 mitattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi