Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholismista

Vierailija
09.06.2010 |

Täälläkin kehuskellaan, kuinka läträtään monta kertaa kuussa viinan kanssa. Otetaan kotona pari siideriä tai vinkkua ja kehuskellaan kuinka se on normaalia ja terveellistä.

Jossain vaiheessa jokaisella ihmisellä, joka käyttää alkoholia, on riski tulla riippuvaiseksi siitä. Se voit olla myös sinä.

Sen jälkeen et voi enää ottaa tippaakaan, koska homma lähtee käsistä. Olet siis sairas. Olet alkoholisti.

Kakkostyypin diabetes toimii samalla tavalla. Syödään epäterveellisesti, juodaan alkoholia, ei liikuta, kolesterolit paukkuu. Nautitaan elämästä. Kunnes sairaus iskee etkä enää voi tehdä mitään edellämainituista. Joskus kuitenkin mielesi tekee vähän irrotella ja sairautesi saattaakin mennä epätasapainoon sen takia.

Sydän- ja verisuonitaudit ovat usein myös elämäntapaan liittyviä. Sama kaava kuin edellisissä.

jne jne jne

Silloin on täysin naurettavan tekopyhää sanoa lapselle että alkoholi/pihvit/rempseä elämöntyyli on tärkeämpää isällesi/äidillesi kuin sinä. Se ei voi missään muodossa pitää paikkaansa.

Me vain olemme inhimillisiä. Jos kaikki itseaiheutetut sairaudet jätettäisiin hoitamatta, terveyskeskuksissa ja sairaaloissa olisi pulaa potilaista. Turha nostaa yhtä itseaiheutettua sairautta yli toisten tai olla ymmärtämättä.

TÄRKEINTÄ on lapsi. Turha laskea vihan taakkaa lapsen harteille.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, alkoholistille se alkoholi ON tärkeämpää kuin mikään muu, joten ei sen sanominen ole mitenkään tekopyhää, vaan ihan silkka totuus.

Vierailija
2/9 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen alkoholisti ja voin ottaa tipankin, eikä se lähde käsistä automaattisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iKaikki ihmiset EIVÄT tule alkoholista riippuvaisiksi]Muuten, alkoholistille se alkoholi ON tärkeämpää kuin mikään muu, joten ei sen sanominen ole mitenkään tekopyhää, vaan ihan silkka totuus.

[/quote]

ja sairastu kakkostyypin diabetekseen tai sydäntauteihin.

Heille siis huono ruokavalio ja vähäinen liikunta merkitsee enemmän kuin oma lapsi.

Vierailija
4/9 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se riippuu myös ihmisestä, onko sitä taipumusta riippuvuuteen vai ei. Mä oon käyttänyt alkoholia teinistä asti, mutta mulla on ollut myös sellaisia kausia, ettei alkoholi maistu ollenkaan. Nyt on sellainen. Ei tee mieli pisaraakaan viinaa. Olen monesti ollut ihan huomaamatta puolikin vuotta ottamatta tippaakaan.

Itse en näe kohtuullisessa alkoholinkäytössä yhtään mitään moraalisesti tai terveydellisesti arveluttavaa. Jos sinä olet addiktiivinen persoonallisuus, niin älä projisoi ongelmaasi muihin.

Vierailija
5/9 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se riippuu myös ihmisestä, onko sitä taipumusta riippuvuuteen vai ei. Mä oon käyttänyt alkoholia teinistä asti, mutta mulla on ollut myös sellaisia kausia, ettei alkoholi maistu ollenkaan. Nyt on sellainen. Ei tee mieli pisaraakaan viinaa. Olen monesti ollut ihan huomaamatta puolikin vuotta ottamatta tippaakaan. Itse en näe kohtuullisessa alkoholinkäytössä yhtään mitään moraalisesti tai terveydellisesti arveluttavaa. Jos sinä olet addiktiivinen persoonallisuus, niin älä projisoi ongelmaasi muihin.

Got my point! Ap.

Vierailija
6/9 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iKaikki ihmiset EIVÄT tule alkoholista riippuvaisiksi]Muuten, alkoholistille se alkoholi ON tärkeämpää kuin mikään muu, joten ei sen sanominen ole mitenkään tekopyhää, vaan ihan silkka totuus.

ja sairastu kakkostyypin diabetekseen tai sydäntauteihin.

Heille siis huono ruokavalio ja vähäinen liikunta merkitsee enemmän kuin oma lapsi.

päihderiippuvuudesta. sillä ei ole mitään tekemistä diabeteksen tai sydäntautien kanssa, mutta senhän tietäisitkin jos olisit vähänkään älynlahjoilla tai tiedolla varustettu.

Vierailija
7/9 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset syövät epäterveellisesti, eivät liiku jne eivätkä ikinä sairastu mihinkään tautiin. JOtkut taas elävät erittäin epäterveellisesti ja sairastuvat silti diabetekseen tai sydäntautiin. Yleensä näihin tauteihin sairastutaan siinä iässä, jolloinka lapset ovat jo kasvaneet isoiksi tai aikuisiksi, joten nyt en todellakaan ymmärrä mitä ap haluaa sanoa omassa kannanotossaan.

Alkoholisti sensijaan keskittyy siihen päihteeseensä jo ihan alkumetreistä saakka (useimmiten) joten esim. pikkulapsen hoito saattaa jäädä täysin retuperälle sen takia, että alkoholi oikeasti on tärkeämpi kuin lapsi sille alkoholistille. Jos alkoholistille lapsi olisi tärkein, silloinhan hän huolehtisi lapsestaan hyvin, eikö?

Vierailija
8/9 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset syövät epäterveellisesti, eivät liiku jne eivätkä ikinä sairastu mihinkään tautiin. JOtkut taas elävät erittäin epäterveellisesti ja sairastuvat silti diabetekseen tai sydäntautiin. Yleensä näihin tauteihin sairastutaan siinä iässä, jolloinka lapset ovat jo kasvaneet isoiksi tai aikuisiksi, joten nyt en todellakaan ymmärrä mitä ap haluaa sanoa omassa kannanotossaan.

Alkoholisti sensijaan keskittyy siihen päihteeseensä jo ihan alkumetreistä saakka (useimmiten) joten esim. pikkulapsen hoito saattaa jäädä täysin retuperälle sen takia, että alkoholi oikeasti on tärkeämpi kuin lapsi sille alkoholistille. Jos alkoholistille lapsi olisi tärkein, silloinhan hän huolehtisi lapsestaan hyvin, eikö?

Vierailija
9/9 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset syövät epäterveellisesti, eivät liiku jne eivätkä ikinä sairastu mihinkään tautiin. JOtkut taas elävät erittäin epäterveellisesti ja sairastuvat silti diabetekseen tai sydäntautiin. Yleensä näihin tauteihin sairastutaan siinä iässä, jolloinka lapset ovat jo kasvaneet isoiksi tai aikuisiksi, joten nyt en todellakaan ymmärrä mitä ap haluaa sanoa omassa kannanotossaan. Alkoholisti sensijaan keskittyy siihen päihteeseensä jo ihan alkumetreistä saakka (useimmiten) joten esim. pikkulapsen hoito saattaa jäädä täysin retuperälle sen takia, että alkoholi oikeasti on tärkeämpi kuin lapsi sille alkoholistille. Jos alkoholistille lapsi olisi tärkein, silloinhan hän huolehtisi lapsestaan hyvin, eikö?

joten ei´vikaa lausettasikaan voi yleistää. Alkoholistejakin on erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme