Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Morsian jolla lapsia, minkä värinen morsiuspuku?

Vierailija
09.06.2010 |

Mulla ei ollut valkoista, oli sininen... Nyt harmittaa! Sen takia valitsin sinisen, että äitini tokaisi heti häistä kuultuaan, että sitten et kyllä nolaa itseäsi ja kävele alttarille valkoisissa, kerran lapsikin jo on.

Olen luonteeltani herkkä ja helposti loukkaantuva ja huono tappelemaan, joten masennuin tuosta kommentista, koska olin ajatellut valkoista häääpukua.

Sitten mietin asiaa ja ajattelin että kai äiti on oikeassa, mitä vieraatkin ajattelevat, joten valitsin sitten sinisen.

Nyt olen nähnyt tuttuja, lapsen saaneita morsiamia, joilla on sitten kuitenkin ollut valkoinen hääpuku. Tulee jotenkin tyhmä olo, että itse luovutti liian helposti. Olisin sen valkoisen kuitenkin halunnut.

Onko muut morsiamet ajatellut, että koska on jo lapsia, valkoinen hääpuku ei ole sopiva? Onko muille tultu sanomaan, että älä laita valkoista, ei se sovi, kun on lapsia? Juu, sulhanen on sen lapsen isä tietysti. Tiedän sellaisiakin, jotka ovat menneet naimisiin ihan muun kuin lapsensa isän kanssa ja silti ollut valkoinen hääpuku.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää jaksaa pohtia tuota hääpuvun väriä. Ja jos pohtii, niin osoittaa kyllä aikamoista pikkusieluisuutta.

Vierailija
2/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huntua en laittaisi jos on jo lapsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huntua en laittaisi jos on jo lapsi

"säännöt" ei päde enää nykypäivänä, koska nykyään ei enää oleteta, että morsian on neitsyt. Siis voihan hän tietenkin olla, mutta se ei enää ole yleinen oletus.

Vierailija
4/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huomauttelisivat kyllä paheksuvasti (selän takana), jos puku olisi valkoinen ja parilla olisi jo lapsia, puhumattakaan siitä, että menisi toisen tai useamman kerran naimisiin.

Minulle äiti sanoi aikoinaan, ettei minulle käy huntu, koska olen jo niin vanha. Olin juuri täyttänyt 24 v, kun menimme naimisiin (lapsia ei ollut).

Vierailija
5/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä omista muutenkaan ainuttakaan valkoista vaatetta (paitsi urheiluvaatteita). Mutta oma kantani asiaan on, että puku voi olla juuri sen värinen kuin morsian itse haluaa! Ihan sama onko lapsia vai ei ja monettako kertaa menee naimisiin.

Vierailija
6/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaksikin lasta kun menin naimisiin ja valkoinen oli mekkoni ja huntukin päässä!

Se on kyllä naurettavaa, että pitäis ajatella mekon väri jos on lapsia ja että saako olla huntua. Kukahan älypää semmosenkin ajatuksen on joskus sata vuotta sitten keksiny.... huoh vaan! :D

Morsian saa pukeutua juuri niin kuin haluaa. Se on kuitenkin hänen päivänsä. (Ja juu, miehen myös...) :)

Vierailija
7/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin sopii oikeasti aika harvalle ;)

Vierailija
8/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa ois valkoisiin pukeutujat jos tämän kriteerin mukaan mentäis.

Vierailija
9/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee miten tykkää. Nyky maailma lienee jo riittävän avarakatseinen mille tahansa...

Oma pukuni oli tumman punainen ja meillä oli esikoinen silloin 2,5v.

Itse tunsin etten halunnut huntua tai puhtaan valkeaa neitseellisyyttä joten valitsin punaisen joka sopii muutenkin paremmin minulle.

Mutta en todellakaan tuomitsisi jos toiset äidit tuntisivat olonsa valkeassa hyväksi...

Morsian itse tekee valintansa. Tai ainakin pitäisi...

Vierailija
10/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huntukin kävi mielessä mutta sen sitten jätin. Kysyin pukuliikkeestä hunnun käytöstä ja sanoivat että ensimmäisen kerran kun menee naimisiin voi käyttää huntua. Siihen eivät lapset vaikuta mitenkään. Sitten jos avioituu uudestaan ei enää huntua "saisi" käyttää mutta eipä tänä päivänä kauheasti noita asioita taideta noudattaa.

Vierailija
11/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

värillä nyt ei ole mitään väliä. Huntu on jotenkin nolon näköinen aikuisella naisella, oli sitten lapsia tai ei, nuorell morsiamelle sekin sopii.

Vierailija
12/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei oo lapsia, mut tuskin kukaan pitää neitsyenä ;D

Vierailija
13/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa huomaa, että "vanha kansa" on eri taajuuksilla kun nuorempi väki. Moni nuoremmista ei varmaan ole kuullutkaan, että ei kuuluisi käyttää valkoista pukua jos on lapsia. Mielestäni on ihan makuasia nykypäivänä ja riippuu siitä haluaako tehdä oman mielen mukaan vai miellyttää mummoja.

Vierailija
14/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just niin, ne jotka haluu miellyttää MUMMOJA niin miettii väriä ja että saankohan ihan hunnun laittaa.. ja minun mielestä huntu kuuluu morsiuspukuun, mut ei sitä pakko ole tietty käyttää...

Vierailija
15/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi syytä: Valkoinen sopii mulle erinomaisesti, toisekseen valkoinen puku on paljon helpompi löytää kuin värillinen.

Harkitsin kyllä muunkin väristä pukua, osittain siksi, että meillä suvussa on jonkinlaista perinnettä ei-valkoisista puvuista. Kumpikaan mummoistani ei ole mennnyt valkoisissa naimsiiin. Sitä perinnettä olisi tavallaan ollut hauska jatkaa.

Vierailija
16/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaa kirkkohäät ja koko roskan eli pitää kiinni "perinteistä", mutta kuitenkin vääntää au-lapsen, eikä se häiritse yhtään.

Siis että jotenkin ristiriitaista. Ymmärrän että kunnioittaa perinteitä, mutta sitä en tajua, että toisille perinteille pyllistetään ja toisille ei. Kun kuitenkin ihan samasta asiasta on kyse.

Vierailija
17/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saa olla vaikka lattiian asti olevahuntukin. vaikka lapsia olisi 10.

En ymmarra miten lapset tahan liittyy?

Joskus kai oli saanto, etta morsiammen taytyy olla neitsyt ja valkoinen puku kovasti neitsyytta.

Nykyaan harva morsian lienee enaa neitsyt.Joten eikohan tuon valkoisen puvun symboliikka ole tassa aikojen saatossa vahan muuttunut.

Vierailija
18/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sillä ollut mitään tekemistä sen kanssa, että minulla oli lapsia naimisiin mennessäni.

Vierailija
19/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa häissäni en edes miettinyt muuta väriä kuin valkoista. Meidän poika oli silloin 1,5 vuotias. Vieraina oli vanhempaa ja nuorempaa väkeä eikä kukaan sanonut edes selän takana pahaa asiasta. Huntua en käyttänyt, mutta se johtui vain siitä että en halunnut.

Vierailija
20/25 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vitivalkoinen ei mulle sovikaan. Ja esikoiseni oli 1-vuotias mennessämme naimisiin. En minä pohtinut mekon väriä sillä, pitäisikö minulla olla jokin muu kun valkoinen eikä kukaan muukaan aiheesta mitään maininnut. Minä otin sen mikä näytti päälläni parhaimmalta ja missä viihdyin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan