Mistä kaikesta sinulle on oltu kateellisia?
Kommentit (24)
Minusta taas näyttää että lähes aina ilkeyteen syynä on kateus. aina.
liian kilttiä kiusataan, sellaista joka ei itse kiusaa muita.
koska toiset tietävät hänen olevan paremman.
kauneus ja koulutus herättävät suomessa paljon kateutta.
raha ei niinkään, rikkaiden perseitä nuollaan, ei kadehdita. köyhä kadehtii toista köyhää, ei sitä joka nostaa palkkaa miljoonan optioina.
Periaatteessa minulle voi olla monestakin asiasta kateellinen. Hyvin monesta asiasta. Mutta oletusarvoni EI ole se, että joku on minulle kateellinen. Jos joku käyttäytyy hölmösti minua kohtaan, voi syynä olla jokin muukin asia kuin kateus - vaikka se, että tuo toinen on puhtaasti hölmö.
siita etti oo raskausarpia, ettei vartalo ole muuttunut lasten myota, suorista hampaistani, ihanasta perhekeskeisesta miehesta,joka hoitaa raha-asiat, mistahan muusta, niin ulkomaan matkoista :)
sinisistä silmistä, koulumenestyksestä, vauvasta, vauvan kauneudesta, hoitoavusta... Nämä siis ainakin tuli mieleen, mitä olen kuullut! :)
Voi vitsit, kun muistais niitä erikoisempia! Joskus meinaan joku on tullut sanomaan olevansa kateellinen jostain ihan oudosta asiasta.
Kerran eräs tuntematon nainen sanoi baaritiskillä että on niin kateellinen mulle kun olen hoikka (oli itse pyöreä).
En jaksa ollenkaan kateellisia ystäviä.
Karkeimpina esimerkkeinä miespuoliset "ystävät", jotka pariuduttuaan ovat katkaisseet yhteydenpidon.. Minulle on annettu ymmärtää, että kyseessä on lähinnä ollut naisen puolelta tullut epävarmuus. En vain ymmärrä miksi sen pitää rikkoa ystävyyssuhteita, kun ei ainakaan oma käytökseni anna siihen mitään syytä. Surullista..
Mulle on oltu kateellisia lähinnä luonteesta, olen kärsivällinen, ystävällinen, kiva, mulla on paljon kavereita, hyvä itsetunto, olen sinut itseni kanssa ja osaan nauttia pienistäkin asioista. Kestän hyvin vasoinkäymisiä.
Lisäksi on joitain, jotka ovat olleet kateellisia lapsistani, on tyttö ja poika ja talostamme vaikkei se todellakaan mikään kartano ole. Yksi superkateellinen nainen oli kateellinen jopa miehestäni, joka on kyllä hauska ja luova ihminen mutta pienituloinen, ei mikään komea varsinaisesti ja paljon poissa kotoa, ei osallistu kotitöihin juurikaan (rakastan häntä kyllä tästä kaikesta huolimatta).
Lähinnä se on kait henkinen tasapaino joka suurimmat kateudet kirvoittaa ja etenkin nuorena myös ystävät joita oli paljon ja se että sain paljon ihailua pojilta/miehiltä (vaikken ole erityisen kaunis, pieni ja siro ja ihan ok näköinen, mutten mikään jumalatar, pilkettä slmistä löytyy kyllä).
pari 'kaveria' kadehtivat saamaani orvon eläkettä, sanoivat sen minulle suoraan 0.0 Mielestäni sangen outoa kadehtia tuommoista.
Periaatteessa minulle voi olla monestakin asiasta kateellinen. Hyvin monesta asiasta. Mutta oletusarvoni EI ole se, että joku on minulle kateellinen. Jos joku käyttäytyy hölmösti minua kohtaan, voi syynä olla jokin muukin asia kuin kateus - vaikka se, että tuo toinen on puhtaasti hölmö.
tuli eräs nainen sanomaan, että on kateellinen minulle kun pystyn istumaan jalkojeni päällä. :D Olin sokerirasituksessa ja luin kirjaa ja istuin myttyrässä tuolilla jalat jotenkin alla, ja se oli tämän vanhahkon naisen mielestä jotenkin tosi mahtavaa, hän ei kuulemma koskaan ollut voinut istua niin.
Helpot lapset, perhekeskeinen puoliso, taloudellinen tilanne, asunto. Ja taloudellinen tilanne ei todellakaan ole aina ollut hyvä. Aina ei ole ollut helppoa. Suosta on noustu.
Tökeröä käytöstä olen saanut useinkin naisilta mutta kukaan ei ainakaan ole koskaan ääneen uskaltanut tunnustaa asiaa.
Ja uskokaa pois sen kyllä huomaa kun joku on kade eikä voi sitä peitellä :(:(
On tullut tosi typeriä kommentteja, pahimmat tietenkin läheisiltä. Moni unohti että menetin tärkeimmän perheenjäseneni tuon rahan "alttarilla".
Minulla on ulkonäköä sen verran, että siitä voi olla kateellinen.
Olen asunut ulkomailla aika paljon, ja se on asia, joka voi periaatteessa herättää tietyissä ihmisissä kateutta.
Tästä syystä meillä on tavalista enemmän rahaa, mikä sekin näkyy esim. hienoissa autoissa.
Meillä on myös sen hintaluokan talo Helsingissä, että siitäkin voi olla kateellinen.
Ja vielä kaikki neljä isovanhempaa ovat elossa ja ovat lapsenvahteina ihan milloin tahansa - ja av:lla olen oppinut, että sekin voi olla kateuden aihe.
SILTI en tiedä, onko joku ollut kateellinen. En seuraa ihmisiä ajatellen, että tuo on nyt varmaan kateellinen... Eikä sinunkaan pitäisi.
2
Ja uskokaa pois sen kyllä huomaa kun joku on kade eikä voi sitä peitellä :(:(
että ovat todella kateellisia pitkistä ja paksuista hiuksistani sekä järkyttävän sinisistä silmistäni.