Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

g. laskitko menikö gradusi tekoon se todellinen opintoviikko/piste määrä?

Vierailija
07.06.2010 |

siis tunneissa. Eli mulla pitäisi mennä 40*27 = 1080 h -> 154/7h päivää. 5 päivää viikossa -> 31 viikkoa -> 6,8 KK.

Eli viitenä päivänä viikossa gradua 7 h ajan päivässä ja gradun pitäisi valmistua 6,8 KK. Mutta jos ei ole mennyt näin kauan aikaa, niin eikö siihen periaatteessa voi "plussata" mietintä ja prosessointi aikaa? Eli ajatustyötä on tehty ja jos sitä gradua olisi tehnyt koko ajan, tärkeää ajatustyötä olisi voinut jäädä tekemättä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk maastotöitä ja aineiston keruuta, 2 kk kirjoittamista. Tosin päivät olivat pidempiä kuin 7 h joka vaiheessa, etenkin maastotöissä.

Vierailija
2/4 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi vastata sitä op-määrää? Eihän se ole muissakaan opinnoissa vastannut juuri koskaan? Vai käytätkö useinkin esim 8*27h kirjatenttiin lukemiseen? Itse käytän maksimissaan 2*27h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan opintoviikko oli 40 työtuntia, ja diplomityöstä sai 20 opintoviikkoa. Laskennallisesti siis 20*40=800 h.

Onko nuo gradut sitten nykyään laajempia kuin diplomityöt, jos niistä tulee 40 opintopistettä? Ei ainakaan silloin ollut kun minä opiskelin, TKK:n diplomitöissä oli rima korkeammalla kuin kavereilla HY:n luonnontieteellisessä tiedekunnassa...

Vierailija
4/4 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kylläkin palkkaa gradun teosta n. puolet koko hommasta. Siis siitä tutkimuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän