Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haittaako pienen lapsen äitiys työnsaantia?

Vierailija
07.06.2010 |

Mä olen hakenut jatkuvasti töitä, enkä tule valituksi mihinkään. Aina ennen on jotain töitä löytynyt, joko oman alan tai ihan hanttihommia. Olen alalla jolla tehdään pätkätöitä lähinnä, joten tilanne on ennestään tuttu. Työtilanne on tietenkin muutenkin huonontunut, mut jotenkin tuntuu, että maininta pienestä lapsesta ei ainakaan edistä työnsaantia. Onkohan tää vaan mun luulottelua vai onko muillakin vastaavia kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä valitsisin ennemmin miehen tai naisen jolla ei ole pieniä lapsia. Se on fakta, että pieni lapsi sairastaa usein ja äiti on aina se joka jää kotiin.

Vierailija
2/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin aina järjestämään niin, että olin max. yhden päivän lapsen kanssa kotona (ja tein silloinkin töitä niin paljon kuin pystyin), mies oli toisen päivän ja sen jälkeen sitten siirryttiin isovanhempien huomaan, jos tarve vaati.

Mutta omassa esimiestyössäni olen kyllä valitettavasti huomannut tämän ilmiön, että yhä edelleen on paljon perheitä, joissa äiti jää kotiin lasten sairastuessa, äiti hoitaa päiväkotiin viemiset ja hakemiset, äiti hoitaa neuvola- ja hammaslääkärikäynnit... Itse olen aikaisemmin rekrytoinut pienten lasten äitejä, ihan vaan osoittaakseni kannustusta, mutta niin monta kertaa olen joutunut pettymään, että seuraavan kerran harkitsen kyllä kahdesti pienen lapsen äidin kohdalla. Poikkeuksiakin toki on, olinhan itsekin "erilainen äiti", mutta kovin harvassa ne tuntuvat edelleen olevan.

niin kyllä valitsisin ennemmin miehen tai naisen jolla ei ole pieniä lapsia. Se on fakta, että pieni lapsi sairastaa usein ja äiti on aina se joka jää kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin valitsisin sen jolla ei ole pieniä lapsia. Vaikka se onkin syrjintää. Mä olen ollut mukana satunnaisesti valitsemassa uusia työntekijöitä, ja sen perusteella tuli selväksi, että hyväkin hakija häviää lapsettomalle, jos lapsi on pieni. Silloin ajatellaan, että

- lapsi sairastaa paljon, ja äiti on se joka häntä jää hoitamaan

- jos lapsia on yksi, jää nainen kohta taas äitiyslomalle

- koska tuntuu aina vähän pahalta että hakijoita on valtavan paljon enemmän kuin tarjolla olevaa työtä, tuntuu että se pienen lapsen äiti ei ehkä kuitenkaan sitä työtä niin kipeästi tarvitse kuin joku muu, koska hän saa näin jäädä kotiin vielä hoitamaan lastaan.

Vierailija
4/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sanon, että lapsille järjestyy aina hoitaja ja minun ei tarvitse olla poissa, jos he sairastuvat, niin eivät tunnu uskovan.

Mielummin palkaavat sen keski-ikäisen naisen, jonka lapset ovat pois muuttaneet.

Vierailija
5/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun kannata työhakemuksessasi missään nimessä kertoa että sulla on lapsia ja sun ei ole mikään pakko sitä työnantajalle kertoa, just siksi ettei perhesuhteet saa vaikuttaa valituksi tulemiseen. Sit jos työhön liittyy matkustelua tms. niin sit kun on jo nimi paperissa niin voit ottaa puheeksi.

Vierailija
6/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naishakijalla ei ole ollenkaan lapsia, työnantaja voisi jättää palkkaamatta siksi, että hetikohta kuitenkin nainen alkaa lisääntyä ja jää töistä pois!

Vittu. Pitäisköhän työhaastattelussa julistaa heti kättelyssä, että joo, mulla on sit yks kolmevuotias lapsi ja lisää en todellakaan aio hankkia, ellei onnetonta vahinkoa käy. Ja mies voi sitten myös olla kotona, jos lapsi kipeänä.

Helvetti että työttömän asema kusee! No, paljon parempi ei asema ole työssäolevallakaan, jos pätkätyö päättymässä tai vakkarilla yt-neuvottelut päällä koko ajan..

Älkää nyt jumaliste enää sitä kokoomusta äänestäkö!

Vierailija
7/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe, että pienten lasten äitiys olisi kauheasti vaikeuttanut työnsaantiani. Vaihdoin viimeksi töitä, kun esikoinen oli 2-vuotias ja nyt taas työnhaussa (lapset 7- ja 3-v) ja kysyntää on. Usein minulta kyllä kysytään, miten lastenhoito järjestyy, jos lapset sairaana, mutta yleensä olen kuitannut nämä sillä, että lapsilla on myös isä ja meillä on tukiverkko olemassa. Ja näin onkin. En minä juurikaan ole töistä poissa ollut lasten sairauksien vuoksi ja silloin kun olen, niin kotoakäsin olen hommia hoitanut tai tullut illaksi töihin. Mutta tämä onnistuu minun työssäni, sillä asiantuntija-työtäni voi tehdä paikasta ja ajasta riippumatta.