Tunnetteko te ihmisiä, joista oikein huokuu ystävällisyys?
Mä tunnen pari. Meidän naapurin emäntä on sellainen. En tunne häntä kovin hyvin, mutta hän on kyllä sellainen ihminen, jonka luonnetta ihailen. Hän on aivan tavallinen maatalon emäntä, josta huokuu sellainen kiireettömyys ja vieraanvaraisuus. Naapurin lapset käyvät heillä kuin kotonaan, ja kun viimeksi puhuttiin, hän sanoi odottavansa, että meillekin tulee lapsia, niin saavat sitten aina juosta heille kylään. Varmasti tässäkin ihmisessä on omat huonot puolensa, en sitä sano, mutta olen kyllä saanut hänestä todella positiivisen kuvan. Täällä syrjäkylillä monet tuppaavat juoruamaan toisista ikävään sävyyn. Ja totta kai täällä nyt kaikki puhuu toistensa asioista, mutta tämä kyseinen emäntä ei puhu asioista negatiivisessa mielessä. Sellaista minä arvostan, ja pyrin itse samaan.
Luulen, että myös eräs hyvä ystäväni on tällainen, mutta hänestä on vaikea sanoa, koska hän on mulle niin tuttu.
Kommentit (7)
Sellainen myös muiden kuin minun mielestä. On hänelläkin voimakas tempperamentti, mutta hän todella on erittäin ystävällinen kaikille.
Olisi niin kiva olla sellanen. Mun on vaan joskus pakko olla kiukkunen, ei jaksa hymyillä aina.
Mutta uskon, että tämä kyseistä ominaisuus tavallaan jalostuu ihmisessä iän myötä, nuorempana se on vaikeampaa. Joten meillä on toivoa!
Tosin olen sitä mieltä, että aina ei tarvitsekaan hymyillä, kiukullekin on annettava aikansa. Kunhan ei antaudu niiden negatiivisten tunteiden valtaan.
Ap
on heidän kaltaisiaan ystäviä! Ja kuten muutkin, toivon, että itsekin olisin yhtä levollinen, positiivinen ja ihan, kuin he=)
Huonotuulisuus on hänelle ilmeisesti vieras käsite.
Aina ystävällinen kaikille.
Uskomatonta mutta totta... Töissä hän on tiukka.
Joskus asiakkaat kääntyvät jo ovella takaisin kun näkevät, että kuka on tiskin takana ;-)
uskomattoman hyväntahtoinen eikä varmasti juoruile seläntakana.Kaikille ystävällinen.
Olisi niin kiva olla sellanen. Mun on vaan joskus pakko olla kiukkunen, ei jaksa hymyillä aina.