Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko ala-ja yläosasi samaa kokoa?

Vierailija
06.06.2010 |

Mietin että kuinka paljon on niin sopusointuisia ihmisiä, että ala- ja yläosa ovat samaa kokoa, esim. paita ja housut vaikka kokoa 36?

Itse olen nyt laihduttamisen jälkeen yläosasta kokoa M/40 (isot D-rinnat) ja alaosasta kokoa S/36-38 eli en kamalan sopusointuinen. Malli kuin tikkari: isot rinnat ja hieman mahaa, mutta selvä vyötärö ja sitten hyvin solakat, kapeat jalat eikä juurikaan reisiä eikä peppua. Vaikea ostaa esim. mekkoa kun rinnat ei mahdu mihinkään ja sit jos mahtuu, loppuosa on yhtä säkkiä eikä vartalo pääse oikeuksiinsa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kroppa taas toisinpäin. Yläosassa menee M, joskus S:kin, ja 38. Alaosa L, 42 jne... Kaikki läski (171/77) on polvien ja navan välillä.

Vierailija
2/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kapeat hartiat ja nuorempana yläosani oli pienempi kuin alaosa. Sittemmin rinnat ovat kasvaneet ja toisaalta myöhemmällä iällä aloitettu juokseminen on kaventanut reisiä ja takapuolta niin, että olen nyt ensi kertaa täysin sopusuhtainen koossa 38-40. Aiemmin en voinut ostaa esim. jakkupukua, jos osia ei saanut valita eri kokoisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä L alaosasta, riippuu kuitenkin vaatteesta, M menee joskus. Mitat 166 ja 65 kiloa. Pienet rinnat, kapea vyötärö ja leveä lantio ja paksut reidet. Tätä tyyliä:

http://farm4.static.flickr.com/3133/2744386193_e15eab1958.jpg

Vierailija
4/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saattaa kyllä mennä yläosassa S, mutta alaosassa ei ikinä (oon 176cm, niin lahkeet on liian lyhyet. Farkkujen tuumakoko on 29, mutta en kyllä tiedä, onko se kovin iso vai pieni...

Vierailija
5/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveät hartiat, tosi laaja rintakehä, olen aika roteva. Käsivarret lyhyet ja paksut. Jo ollessani normaalipainoinen ei monissa mekoissa vetoketju mennyt vetoketju loppuun asti kiinni vaan jäi nimenomaan tuohon rintakehän kohdalle kiinni. Nyt olen livästi ylipainoinen. Rinnat ovat nyt lasten saamisen jälkeen kasvaneet aika isoiksi (ja roikkuviksi), vatsaakin on. Kapea lantio, vyötäröä ei, jalat lyhyet, eivät kovin paksut. Täysin epäsuhta siis, eikä kovin naisellinen vartalo. :(

Alaosa yleensä 38, yläosa usein 40. Sopivaa jakkua, joka näyttäisi hyvältä, en löytäisi koskaan. onneksi en ole jakkutyyppikään. Vetoketjullisissa mekoissa menisi vetoketju kiinni ja sopisi hartioista ehkä 42-44, joka on sitten aivan liian pitkä ja lantion kohdalta mallia teltta.

Vierailija
6/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olenkin aina ihmetellyt, miksi edelleen tiiviisti tehdään mm. jakkupukuja niin, että on ostettava molemmat samaa kokoa?! Eikö kannattaisi myydö kaikki erikseen, niin olisi paremmin markkinoita ja itsellekin valinnanvaraa :)

Vierailija
7/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sen vuoksi joskus ostan kokoa isomman paidan. En pidä ihoa nuolevista malleista.

Vierailija
8/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka isot rinnatkin. Sama koko menee ja korostaa naisellisuuttani. Ihan kaikista ei ylänapit mene kiinni, jos niitä on, mutta ehkä se on vain plussaa:)

Vierailija
9/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tyyliä: <a href="http://farm4.static.flickr.com/3133/2744386193_e15eab1958.jpg" alt="http://farm4.static.flickr.com/3133/2744386193_e15eab1958.jpg">http://farm4.static.flickr.com/3133/2744386193_e15eab1958.jpg</a&gt;

Mä olen myös mitoiltani täydellinen Havis Amanda! Joskus haettiin kilpailulla Mantan kaksoisolentoa, ja vieläkin harmittaa, etten osallistunut.

Aina säännöllisin väliajoin, kun saan painosta putoamaan kymmenisen kiloa, olen mitoiltani tasan sama kuin Marilyn Monroe. Se on kaikkein viheliäisin koko, koska yhdetkään housut tai vyötärölle tuleva hame saati mekko ei ole istuva, jos on kaksi kokonumeroa eroa vyötärön ja lantion välillä.

Etelä-Euroopasta, etenkin Kreikasta, löytyy kyllä sille vartalomallille vaatteita ihan loputtomat valikoimat.

Vierailija
10/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP:n mielestä koko 40 todellakin M? Sehän on L! 34 on XS, 36 S, 38 M ja 40 L. 42 tietenkin XL, ja siitä isompia ei kai kannata alkaa luettelemaankaan..:D

Vierailija
11/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmoitettu vielä koko 42:kin... eli siis kuvastossa lukee koon S alla 36-38, M:n alla 40-42 ja L on sitten 44-46...

en ole ap mutta tuli mieleen.

Vierailija
12/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia kun jos ostan vaatetta jossa on kirjainkoot niin koko M on hyvä, mutta jos numerokoot, niin 40 sopii. Olen huvikseni mittaillut ja rinnanympärys näyttäisi olevan niissä sama eli vajaat 50 cm. Eli siihen tämän perustan, ja tuo H&M on asiasta hyvä esimerkki.

Vierailija
13/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä- ja alaosaan käy koko 40 - 42. Housujen vyötäröstä joudun ottamaan kyllä kymmenisen senttiä sisään, ja jos haluan paitojen istuvan, joudun niitäkin kaventamaan vyötäröstä. Mutta rintojen ja lantion kohdalta menee sama koko.

Vierailija
14/14 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaosa on ympärysmitoiltaan isompi, olen sirorakenteinen, mutta reittä ja lantiota löytyy, koko 36.

Yläosassa ei ole muuta kuin pitkät kädet. Hartiat on kapeat, rintakehä on kapea, rinnanympärys on pieni ja vyötärökin kapea. Lyhythihaisissa ja topeissa menee joskus jopa 32 (34 vähintään) tai lasten osastolta 160cm, mutta takit ja pitkähihaiset on otettava 36:na, ettei ranteet jää paljaiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän