Miksi monien mielestä on outoa olla väsynyt, jos kaksoset vasta n. 1kk?
Luin tuota ketjua, jossa ap:lla on kaksoset, joista toinen nukkuu päivät ja toinen yöt. Siellä useampi ihmetteli, että miten ap voi olla väsynyt, vaikka kaksoset ovat vasta noin kuukauden ikäiset.
Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Esikoisen kanssa on yleensä muutenkin raskasta, koska kaikki on uutta saati sitten, että esikoisena ovat kaksoset ja tämän päälle vielä pitää kuunnella oman äidin valitusta miten teet kaiken väärin. Kyllä minusta tuntuu, että voisin tuollaisessa tilanteessa olla todella väsynyt, vaikka kaksoset olisi vasta kuukauden.
Kommentit (34)
on hiljaa kärsittävä ja muille vakuutettava, että kyllä on helppoa ja ihanaa kun valvoo yöt ja päivät.
niillä vastaajilla ei itsellään ole ollut kaksosia.
kuukauden vanha. Miehen tädin luona oltiin käymässä ja erehdyin sanomaan, että väsyttää. Kävin jotenkin ylikierroksilla enkä osannut nukkua päivällä, lapsi nukkui pikku pätkissä ja aamuyöllä valvoi kolmekin tuntia putkeen. Miestä väsytti myös, kun hän oli edellisenä iltana katsonut elokuvaa aamuyölle. Tädin mielestä oli ok, että miestä väsytti, mutta minä valitin turhasta!
kuukauden vanha. Miehen tädin luona oltiin käymässä ja erehdyin sanomaan, että väsyttää. Kävin jotenkin ylikierroksilla enkä osannut nukkua päivällä, lapsi nukkui pikku pätkissä ja aamuyöllä valvoi kolmekin tuntia putkeen. Miestä väsytti myös, kun hän oli edellisenä iltana katsonut elokuvaa aamuyölle. Tädin mielestä oli ok, että miestä väsytti, mutta minä valitin turhasta!
sama meillä aikoinaan. mummoni oli sitä mieltä että häntä saa väsyttää, koska hän on vanha mutta minä nuorena ihmisenä valitan turhasta vaikka jouduin yöt ja päivät läpeensä valvomaan lapsen takia.
vaikka meillä oli vain yksi vauva...
Kaksoset jos oltaisiin saatu, niin osa sukulaisistakin olisi silloin varmaankin ollut väsyneitä, kun olisivat varmaan tulleet auttamaan.
ei täällä hyväksytä mitään inhimillistä.
Itse olin esikoiselta ihan järkyttävän väsynyt ensimmäiset puoli vuotta, koska oli ilmeisesti koliikkivauva joka ei nukkunut yöllä eikä päivälläkään kuin 20 min pätkiä, enkä mä ehdi siinä ajassa edes nukahtaa.
Toisen kanssa oli ihan erilaista.
Nämä jotka eivät ymmärrä, ovat varmaan saaneet vaan niitä hyvin nukkuvia, helppoja vauvoja.
3 ekaa kuukauta oli tunne, että on yksi lapsi, joka syö koko ajan eikä nuku siis koskaan
että ei ihme, jos väsyttää
toisaalta, joku ei jaksa edes ilman vauvoja ja on aina väsynyt
Korppikotkat ovat kimpussa heti: mitäs teit lapsesi noin nuorena josset tajunnut ettet saa nukkua tuntiakaan putkeen! Kuka tahansa sekoaisi unenpuutteen takia, äidit kestävät sitä kuukaudesta toiseen sillä "se nyt kuuluu asiaan". Suomi säästää terveysmenoissa näin.
jotka ovat PAHASTUNEET kun vieraat ovat hyvän tahtoisesti todenneet, että "teillä on varmaan rankkaa ".... ei koskaan hyvin ja oikein....
vielä endorfiinia, jonka ansiosta väsymystä ei pitäisi kokea. Etenkin, kun sillä alkuperäisellä kirjoittajalla oli ikää vasta 19v eli yövalvomiset tuttu juttu muutenkin JA lisäksi turvaverkot kunnossa eli lastenhoitoapua riittävästi.
osaavat asettaa elämässään lapset ykkösiksi.
Eikö ne nuoret äidit aina toitota sitä, että nuorena jaksaa valvoa. Kas kummaa, jotkut ei näköjään jaksa.
paljon saavat lastenhoitoapua. Meilläkin oli esikoiskaksosten kanssa hyvä turvaverkko, mutta kyllä minä silti olin väsynyt ja jo kuukauden kun olin lähes valvonut niin valvominen alkoi vaikuttaa terveyteeni ja minulla oli ikää tuolloin 17v.
vielä endorfiinia, jonka ansiosta väsymystä ei pitäisi kokea. Etenkin, kun sillä alkuperäisellä kirjoittajalla oli ikää vasta 19v eli yövalvomiset tuttu juttu muutenkin JA lisäksi turvaverkot kunnossa eli lastenhoitoapua riittävästi.
olin väsynyt kun vauva oli 1 kk. Ihme höpinää ettei vauvan äiti voi olla väsynyt!
On niitä lapsia yksi tai kaksi yhtäaikaa niin nimenomaan siinä aluksihan sitä varsinkin väsyy kun elämänrytmi muuttuu ja vauvoilla harvoin on vielä mitään rytmiä nukkumisen ja valvomisen suhteen!
Itse olen ollut ainakin aina ekat pari kuukautta ihan poikki ja sitten on alkanut helpottaan.
ajattelin yleensäkin selviäväni hengissä esikoiskaksosten kanssa, kun täyttivät 4kk.
No onhan se nyt hyvänen aika ihan eri asia valvoa vauvojen takia kuin omien nuoruuden yökukkumisten vuoksi! Vauva kun herättää juuri silloin kun herättää, ei äidin oman luontaisen unirytmin mukaan! Ja tuo endorfiinijuttu se vasta potaskaa olikin.
Sieltä tuo endorfiinijuttu on luettu ja tänne kopioitu.
Ei se valvominen ole yhtään sen erilaisempaa, valvoi kavereiden kanssa, työkseen tai vauvojen takia. Samaa valvomista.
täällä av:n ihmeellisessä maailmassa kun siellä oikeassa maailmassa on niin paha olla.
että oli hyvä saada esikoiskaksoset 37 vuoden iässä. Silloin jaksoi valvoa niiden kanssa ja mieskin oli jo sen verran aikuinen, että auttoi pyytämättä.
Kertaakaan en kokenut olevani ylitsepääsemättömän väsynyt. Näköjään nuoret äidit ovat heikompaa tekoa, jo kuukauden vastuu lapsista on liikaa.
tai sitten on sattunut kohdalle ne helpot kaksoset.