Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listeriapelkoja

Vierailija
05.06.2010 |

Söin ylioppilasjuhlien pöydästä joitakin raskaana olevalle epäsopivia tarjottavia. Yhdessä voileipäkakussa olikin mukana hienoksi pilkottuna raakaa kalaa ja sitten vielä tuorejuustoa ainakin tuulihatuissa. Nyt jälkikäteen harmittaa, olisi pitänyt olla varovaisempi.

Toivon vaan ettei ole Apetit-kalaa...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia kovasti vaivaa sinua, voithan pyytää päästä vasta-ainetestiin neuvolan kautta.

Vierailija
2/5 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Ranskassa kukaan ei oikeasti noudata noita tuorejuustomääräyksiä. Lisäksi lasi viiniä päivässä on ihan ok :D Sen sijaan tuoreiden salaattien ja ilmakuivattujen kinkkujen kanssa moni on varovaisempi.

Itse vedin sellaista Suomen ja Ranskan linjojen keskivertoa; söin itse ostamiani ja pesemiäni salaatteja, mutta en viiniä enkä alkuraskaudesta sellaisia pehmeitä juustoja, enkä loppuvaiheessa niitä, joista ei voi olla varma ovatko pastöroidusta maidosta. Graavia kalaa ja muita tuorejuustoja söin loppuraskaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeria on ruokamyrkytyksen aiheuttava maaperänen pöpö!

Ja sen saa aina kun syö vaikka huonosti kypsytettyä ruokaa, raanavedessä tulee häikkä (lue: tapaus Nokia), käytetään kypsiä ja raakoja raaka-aineita samoilla työpinnoilla ristiin ns. jälkikontaminaatio.

Tai kärpänen lentää lautasen reunallesi ja saat pöpön siitä.

Vierailija
4/5 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Ranskassa kukaan ei oikeasti noudata noita tuorejuustomääräyksiä.

Tunnen suomalaisen naisen, joka söi raskaana ollessaan Ranskan matkalla jotain juustoa, sai listerian ja menetti kaksoslapsensa. :(

2

Vierailija
5/5 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itelläni se otettiin ja tuloksena arvot kohonneet,mutta ei kuitenkaan ollu listeriaa..? Olin sen siis saanu varmaan aikaisemmin kuin raskaana ollessa..tai jotain..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi